M
DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 04 Feb 2017, 16:12 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 29 Jun 2016, 12:01
Posts: 9
Hej drenge og piger,

Det er med stor glaede at jeg kan fortaelle jer at mit hobby projekt endelig er kommet til et punkt, hvor jeg kan udgive Pixie3D som en gratis beta version til nationen. I er allesammen velkommen til at downloade den og give den en proeve koerelse. I de seneste par uger har jeg udviklet et plugin system og faerdiggjort min foerste *.Obj eksporter. Jeg har testet den med Unity 5. Det vil sige at I kan bruge Pixie3D til at lave 3D modeller til ekesmpelvis spil helt gratis. Der mangler stadigvaek en del inden den faar en officiel udgivelse men jeg arbejder paa faa den faerdige version af Pixie3D klar til udgivelse den 1. April 2017.

Jeg haaber at I vil kunne lide at bruge mit software og jeg vil maegtig gerne havde feedback.

I kan downloade (Windows versionen) af Pixie3D her:

http://www.pixie3d.com/download.php

Laes mere om Pixie3D her:

http://www.Pixie3D.com

Med venlig hilsen,
Soren



Image

Image

Image


Last edited by Pixie3D on 16 Apr 2017, 03:25, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 04 Feb 2017, 18:19 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Posts: 1494
Location: DK
Fedt tillykke med beta release :)

Imponerede enkeltmandsarbejde. Naturligvis er der langt til de store commercial grade 3D pakker. Men dejligt at se at du har lavet noget der virker. Og som kun fylder 3.1MB. Eksklusiv scener.

Af de mindre med super vigtige issues du nemt kan arbejde videre med. Og der ville gøre en stor forskel på daglig interaktion med softwaren tænker jeg

Shortcut keys! Minimum til select/move/rotate/scale. (QWER). Toggle world/local space. (½)
Shortcut keys til edit vertex,line,face,element,object. (1,2,3,4,5) (Ville undlade tris.. det bruges kun yderst sjældent)
Panning/dolly movment i viewporten er ikke muligt med musen. Og den panning der er med WASD er meget sløv. Og har desuden et ret irriterende key repeat delay.
Måske skulle du kigge lidt på Unitys viewport navigation/shortcut keys. Tror du kunne bruge en masse inspiration der fra som også ville virke i en modeller.
Undo/redo funktionalitet. (ok.. måske lidt større projekt) ;)
Jeg ser enable/disable XYZ akse knapperne som et levn fra fortiden.
Er der nogen grund til at starte i quad view? Syntes det virker overflødigt. Man skifter altid til full screen alligevel.
Den sorte tekst på mørkegrå baggrund er ret svær at læse.
Ordentlig bar scrolling i fx. Open filen menuen.
Realtime update af objektet når der justeres på parametre. Og spinners.
Bug.. kan umiddelbart ikke åbne de scener der følger med. Ej heller importere en OBJ. Export virker fint.
Nu har jeg ikke kigget på det så længe.. men ingen crashes endnu. Good job!


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 04 Feb 2017, 19:39 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Hej Jonas,

Foerst og fremmest mange tak for ros.
Mange tak for din feedback.
Jeg vil se paa de forskellige ting du naevner men der er faktisk implementeret shortcuts.
Under fanebladet 'System' er en sektion der hedder Shortcuts.
Her kan du lave keyboard og mus shortcuts til mange af de hovedsaglige vaerktoej, jeg vil goere der muligt at lave shortcuts til mere specifikke vaerktoej.
Den eksisterende plugin kan pt kun ekspotere modeller, jeg vil implementere en importer i naermarste fremtid.

Med hensyn til baggrund og tekst farver, under fanebladet 'System' er der mulighed for at aendre farve temaer.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 04 Feb 2017, 23:23 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Posts: 1494
Location: DK
Helt klart. Super godt!

Om end default keyboard shortcuts burde bare spille max fra starten. :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 06 Feb 2017, 11:26 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Jonas, jeg har kigget lidt paa nogle af de ting du naevner,
som sagt er der implementeret shortcuts, det vil nok blive forbedret med tiden.
Undo og redo funktionerne er ikke tilgaengelig i Evaluation versionen men der er tilgengaeld ikke tidsbegraensning
Jeg bruger faktisk XYZ enable/disable funktionerne, saa jeg tror jeg vil lade dem blive.
Jeg har allerede naevnt farve temaerne under 'System'
Ja, jeg vil helt sikkert implementere en bedre scroll bar for mit interface.
Real time opdatering af parameter vil ikke vaere mulig pt for eksempelvis geometry parameterne men jeg vil overveje at goere det muligt.
Der vil helt sikkert komme spinners paa et tidspunkt.
Jeg har proevet at aabne scenerne og jeg har ingen problemer med at aabne dem. Kommer der fejlmedelelse?
Super godt at hoere at den ikke har crashet endnu. (Touch wood)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 07 Feb 2017, 22:57 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Jeg smider lige denne video her, da den demonstrerer meget fint hvad man kan med Pixie3D.
Der er nok nogle af jer der har det den foer.



Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 08 Feb 2017, 02:55 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 29 Jun 2016, 12:01
Posts: 9
Her er en lille video der viser hvordan man eksporter obj filer fra Pixie3D til Unity :-)



Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 24 Feb 2017, 18:08 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
For dem ser skulle vaere interesserede, jeg har uploadet en ny version af Pixie3D.
I kan bruge samme link til at hente den nye version.

Den nye version har forskellige interface forbedringer samt en shortcut til Transform mode.
Den vil ogsaa huske dine system indstillinger naeste gang, og der er tilfoejet en rotating, panning og zooming factor.
Hvis der er nogle problemer saa sig endelig til.

En af mine tester har naevnt at Norton anti-virus ikke er saerlig vild med Pixie3D. Er der andre der har oplevet lign.?
Jonas har du stadig problemer med at aabne scener?


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 27 Feb 2017, 14:04 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
@Jonas, jeg har kigget lidt paa problemet som du sikkert havde med at aabne P3D filerne. Jeg har loest problemet og der burde ikke vaere problemer laengere. Den nye version af Pixie3D kan hentes fra samme link som tidligere.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 27 Feb 2017, 14:54 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Posts: 1494
Location: DK
cool cool... kigger på det lidt senere når jeg får tid. :)
Det var et issue på min lidt aldrende Win7 laptop.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 05 Mar 2017, 12:26 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Posts: 1494
Location: DK
Så endelig fik jeg lidt tid.
Havde også lige et mellemliggende hvor min laptop var død.. men efter af have bestilt en ny fiks maskine, pillede jeg lidt ved nogle de af eksponerende ledninger i den gamle. Så nu kører den igen. ;)

Men din scene åbne bug i win7 er confirmed fixed! :)

Syntes ikke rigtigt jeg kan flytte modifiers op og ned i stacken. Er det funktionalitet der er planlagt til senere eller en bug?
Kan heller ikke ændre parametre på lys når jeg vælger en lyskilde i en af dine scener.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 05 Mar 2017, 15:39 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Utrolig godt at hoere at indlaesning af scener virker.

Ja, jeg mener ikke jeg har implementeret Modifier op/ned funktionerne i modifier listen endnu, men utrolig godt at du naevner det, da jeg faktisk ikke havde skrevet den paa min 'to-do' liste.

Det er korrekt at du ikke kan aendre paramtre paa forskellige objekter i evaluerings verisionen (light, paths/text, particles, cameras, IK-solvers, metaballs). Du kan heller ikke skabe disse objekter, men Pixie3D vil lade dig indlaese disse objekter fra en P3D fil. Jeg er ved at bygge en webshop som vil vise features og vejledende priser for de forskellige typer licenser. Som en tommel finger regl vil evauerings versionen (Trial version om du vil) indeholde standard polygons modellerings vaerktoejer, Tekstur- samt Polygon baseret Modifiers, en UV Editor, Material Editor og Obj Eksporter (dog ingen Obj importer). Med andre ord de mest grundlaeggende funktioner for at komme igang med at bygge/eksporter 3D modeller til en spilmotor ala Unity. Der vil dog heller ikke vaere undo/redo funktioner tilgaengelig i evaluerings versionen, men tilgengaeld er der ingen tidsbegraensninger for evalueringen, saa du faar dermed en gratis 3D modellering editor.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 06 Mar 2017, 20:25 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Saa er der uploadet en interessant opdatering af Pixie3D.
Denne version har to utrolig vigtige system funktionaliteter:

1) Hvis det (utaenkelige) skulle ske at Pixie3D crashede, saa vil brugeren faa mulighed for at gemme sin scene. Naar brugeren starter Pixie3D igen, vil den automatisk indlaese scenen saa brugeren kan arbejde videre.

2) En automatisk opdaterings funktion. Naar Pixie3D startes op vil den kontakte serveren og spoerge om en opdatering. Hvis en opdatering findes vil brugeren faa mulighed for at downloade opdateringen. Brugeren kan ogsaa slaa den automatiske check fra og manuelt checke serveren for en opdatering ved at aabne 'About' i hoved menuen.

Haaber at I vil faa nytte af de nye funktioner.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 09 Mar 2017, 19:02 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Nu kan man orbit viewporten omkring et valgt objekt, fremfor altid at skulle orbit omkring world center punktet.
For jer der ikke har hentet den nye version I kan manuelt downloade den nye version ved at bruge tidligere link:

http://www.pixie3d.com/download/Pixie3D.zip

For jer der har den sidste nye version af Pixie3D, I kan updater de nye features ved hjaelp af Pixie3D indbygget opdaterings funktion.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 27 Mar 2017, 15:16 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 27 Mar 2017, 15:03
Posts: 4
Ser meget godt ud, især når det kun er et hobby projekt :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 01 Apr 2017, 18:25 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Jeg er ved at skrive dokumentation for Pixie3D, eller det er nok naermere en 'kom-godt-igang' tutorial.

I kan laese det her:

https://pixie3d.com/documentation.php


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 16 Apr 2017, 03:24 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 29 Jun 2016, 12:01
Posts: 9
Pixie3D kan nu officielt blive downloadet fra www.Pixie3D.com

De naeste par maaneder bliver meget spaendede :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 18 Apr 2017, 23:11 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Posts: 1494
Location: DK
Cool! Held og lykke med det! :)
Imponerede stykke arbejde.

Hvordan angriber du primært promoveringen?
Det bliver interessant om du kan finde et space mellem Blender og 3dsmax. Det burde i teorien kunne lade sig gøre. Det bliver nok ikke en instant over-night success. Det er bare at klø på med opdateringer de næste mange år frem og så hvor det bærer hen.

Er OpenSource tanken langt fra dig?

Mit råd vil stadig være at finde et fokusområde og lave rigtigt godt. Fx. polymodeling. Eller hvad nu dit community vil have mere af. (Gætter på de nok vil have ALT) ;)
Inden du bruger voldsomt meget krudt på alle de andre features. Men det er sikkert skide sjovt som programmør at have fingrene i hele baduljen. Det må helt klart også en værdi for dig personligt på motivationen. :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 19 Apr 2017, 14:27 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 29 Jun 2016, 12:01
Posts: 9
Hej Jonaz,

Promoveringen pt. foregaar blot ved mund-til-mund metoden (saa spred endelig nyheden rundt til alle I kender), og forhaabenligt vil det vaere nok. Jeg haaber ikke det vil blive en over-night success da jeg ikke vil havde tid til baade at udvikle og samtidig supporte bruger. Saa jeg haaber paa en langsom men stoedt vaekst I popularitet.

OpenSource er ikke noget jeg har I tankerne pt.

Pt. vil jeg fokusere paa polygon modellering samt modifiers osv, men jeg ser det ikke som en noedvendighed at specialisere mig I et bestemt omraade som saadan. Jeg har faaet positiv feedback, at der endelig er kommet en ny all-round 3D software. Det I sig selv virker til at skabe interesse. Jeg vil dog blive ved med at fokusere paa brugervenlighed, stabilitet :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 05 May 2017, 12:37 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 29 Jun 2016, 12:01
Posts: 9
For at udvide lidt paa mit svar til Jonaz...

Jeg tror at softwaret som det staar nu vil mest tiltraekke nybegynderer og maaske enkelte hobby spiludviklerer. Jeg kan forestille mig at folk nok vil bruge den mest til at lave nogle simple 3D modeller til smaa hobby projekter. Jeg vil I den kommende tid proeve at lave flere speed-modellerings videoer fordi de er gode til at vise, hvad Pixie3D er I stand til at kunne goere. Pt tror jeg det er vigtigt at kunne vise at Pixie3D virker og at man kan lave fede ting med softwaret, trods de ret faa vaerktoejer som er tilgaengeligt. Med tiden vil Pixie3D forhaabenligt opbygge en bruger gruppe som kan hjaelpe til med at lave vise deres projekter frem og forme en venlig community som kan tiltraekke nye bruger. Pixie3D er et software som tager lang tid at faa folk til at bruge, fordi at det kraever en del tid at laerer et 3D software, samtidig findes der en en del software paa markedet saa det kan vaere svaert at blive set paa markedet. Mange har spurgt, hvad Pixie3D bringer af nye funktioner og det kan vaere svaert at forklarer erfarne 3D artists at Pixie3D ikke bringer saa meget nyt til bordet, men Pixie3D's styrke er brugervenlighed samt den simple interface. Nogle har naevnt at Pixie3D vil blive den perfekte springebraet til stoerre 3D software saa som 3D Studio Max og Maya, hvilket jeg helt sikkert kan tilslutte mig om. Det er dog ogsaa vigtig at pointere at jeg allerede har udviklet mange flere features end, hvad der er tilgaengeligt pt. Der er foreksempel allerede implementeret path-modellerings vaerktoejer som er faerdig udviklet, samt en key frame animation system, samt IK solver, lys kilder, kamera, partikler samt en renderer. Disse features vil blive udgivet senere paa aaret, saa der er en del at se frem til.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group