Java Weapons of War

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Java Weapons of War

Unread post by Scarzzurs » 13 Apr 2008, 22:52

Jeg har lavet et remake af mit første spil i Game Maker for ca. 2 år siden.
Denne gang er det i java, i min game engine som jeg også har brugt til f.eks. Dust and Rocks 2 som jeg også har postet om i dette forum.
Jeg har valgt at kalde spillet Java Weapons of War eller JWoW, da originalen hed Weapons of War.

Spillet kan prøves her:
Image

Spillet mangler stadig et par væsentlige features, blandt andet online spil over nettet. Til gengæld er jeg mere mere tilfreds med spillet.
Det kører som applet i din browser og har indtil videre kun support til 2 spillere (selvom det allerede nu virker med flere spillere i min private test version.). Således virker spillet nu på flere operativsystemer end det gamle, hvilket jo også er en klar fordel :-)
En anden fordel ved at have lavet det her remake er at det den gang to flere måneder, mens det her har taget 5 dage indtil videre :P

Håber i vil tage et kik og smide noget feedback :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

MONDARIZ
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 08 Jul 2008, 10:23

Re: Java Weapons of War

Unread post by MONDARIZ » 11 Jul 2008, 21:17

Har lige taget en tur og syntes spillet er ret godt.

jeg kan godt lide retro-stilen og grafikken.

Håber du får lavet en online multiplayer udgave, for det tror jeg kunne være temmelig fedt. Lige nu er det temmelig svært at være to spillere på samme keyboard.

Eventuelt kunne du forsøge med at lade "kuglerne" rikochere fra væggene og genstande på banen.

Men som sagt; et ret fedt lille spil.

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Re: Java Weapons of War

Unread post by Scarzzurs » 12 Jul 2008, 11:55

@MONDARIZ:
Man skulle tro at du kendte mig real-life. Er stort set færdig med at udvikle den første online gameplay test-version, og den sidste powerup jeg implementerede før jeg gik i gang med dette var netop den powerup du beskrev :-)

Nå, men, jeg kan desværre ikke hoste fra der hvor jeg bor, så regner med at lægge en test-version ud på nettet og teste det over lokalt netværk. Den første test-version kommer nok ikke til at have timing kontrol i form af "prediction", men hvis det skal virke til online gameplay bliver jeg nok nødt til at overveje dette...

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

Post Reply