WIP: RaGE

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

WIP: RaGE

Unread post by Scarzzurs » 08 Oct 2010, 21:11

Hey allesammen. :-)

Jeg har nu igen fået tid til at arbejde på et projekt jeg startede i vinters: Spillet RaGE.
Projektet er nu nået så langt så jeg føler jeg er klar på at få noget feedback og vise det lidt frem. Spillet er dog langt fra færdigt, og har således en masse ting som mangler, som for eksempel grafik, lyd, musik, baner og så videre. Dette betyder heldigvis også at feedback kan have stor betydning, da intet er lagt fast endnu...

Jeg er generelt interesseret i at høre jeres mening om spillet. Har det en fremtid, eller burde jeg måske overveje at lave et andet spil i stedet?
Hvis i oplever tekniske-problemer med spillet, vil jeg også meget gerne hører fra jer.

Spillet
Spillet er et klassisk vertical shooter spil i den mere advancerede ende.
Der er to typer fjender og to typer våben (rød/blå). Rammes en fjende af den tilsvarende type våben tager de betydeligt mere skade.
I spillet får du penge til at betale for nye opgraderinger efter hver bane: Rødt-våben, blåt-våben, generator, og skjold.

I spillet skal man således forsøges at:
- Ramme fjenderne (med den rigtige type skud).
- Undgå at bruge unødig energi (ved at skyde / tage skade på skjoldet)
- Undvige fjendernes skud.
- Samle point- og andre powerups.
Det er mit mål at spillet skal kunne spilles på Windows, Linux og Mac (omend det sidste nok er lidt langt ude, med Apple's Java-allergi)

Image
Link til spillet

Lyd / Musik søges
Jeg leder i samme omgang efter en eller flere der ville være interesseret i at lave lydeffekter / musik til spillet, da jeg selv er uden evner på det område.
Det skal dog lige siges at, jeg er studerende og stadig anser mine spil for hobby-projekter.
Dette betyder altså at jeg kun kan tilbyde en plads på credits-listen til eventuelt interesserede.

Alt feedback er velkommen - I særdeleshed det negative, da jeg mener jeg får mere ud af netop dette. :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

jan
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 17 Mar 2008, 17:09

Re: WIP: RaGE

Unread post by jan » 09 Oct 2010, 12:13

Spillet lagger helt ekstremt på min spand (2,6 ghz quad-core, 4 gb ram, nvidia 9800gt, win7). Jeg får nok 1-2 fps, så er det lidt svært at sige noget om spillet. Men flot ser det da umiddelbart ud.

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Re: WIP: RaGE

Unread post by Scarzzurs » 09 Oct 2010, 14:54

Av for den, det lyder ikke rart. Måske jeg burde kigge mig om efter et andet grafik-bibliotek (det jeg bruger er vidst ret gammelt efterhånden).
Tak for informationen i hvert fald. Jeg må lige prøve at se på det...

Hvis andre oplever lignende problemer, vil jeg også meget gerne høre fra jer.

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3963
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: WIP: RaGE

Unread post by jonaz.dk » 09 Oct 2010, 17:20

lidt småting jeg faldt over i første forsøg.

-kunne ikke starte Java web launcheren i Chrome. virkede i IE dog.
-display driveren gik kold efter bane 2. mener det var i selve shoppen.
-det virker noget misvisende at bruge betegnelsen 'use' for noget man køber.

Post Reply