Blendimals - DADIU marts 2011 produktion

gwiz665
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2010, 12:50
Location: Aarhus
Contact:

Blendimals - DADIU marts 2011 produktion

Unread post by gwiz665 » 02 Apr 2011, 01:35

Vi færdiggjorde vores produktion af Blendimals i Tirsdags efter en hård måned.

Spillet kan spilles i UNITY3D web player eller hentes til windows/mac på http://www.blendimals.com

Blendimals er en puzzle platformer, hvor man skal blende dyr sammen for at lave et blendimal, som får egenskaber baseret på de dyr der er blandet i.

Jeg fungerede som Game Designer på produktionen og vi var 11 mennesker i alt om at lave spillet.

Spillet blev udviklet med en iPad i tankerne, så UI er beregnet på multitouch, hvilket er lidt svært med en mus, hvorfor der er genvejstaster til abilities for at gøre det nemmere og mere "autentisk" ipad oplevelse for PC brugere.

Vi vil meget gerne tage projektet videre i en eller anden form, men i første omgang skal vi lige "wind down" på en meget intens udviklingsproces. På blendimals.com kan I også se diverse tidligere builds, hvis det kunne være interessant. Jeg påtænker også at lægge game design doc og div. art og dokumenter derop, så evt. interesserede kan få et nærmere indblik i hvordan en DADIU produktion foregår.

Til dem der måtte være interesserede, kan jeg på alle mulige måder anbefale at tage et DADIU forløb, det giver noget praktisk erfaring i spiludvikling som man næsten ikke kan få andre steder. Det er i hvert fald milevidt over div. spiluddannelser, hvis man gerne vil lære at LAVE spil, i stedet for at vide OM spil.
Nicki Thomas Hansen
Senior Developer @ Kiloo

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Blendimals - DADIU marts 2011 produktion

Unread post by sunstar » 04 Apr 2011, 11:43

Jeg har allerede prøvet det via diverse links fra DADIU ... Og der er kun en ting at sige: Mega grinern puzzle game!
Godt gennemtænkt, gode udfordringer, ok grafik....

Kun 1 kritik punkt herfra: Der er jo slet ikke nær nok baner at leje med :P
Så jeg håber det bliver videre udviklet !! Med flere skøre dyr, og baner ...
Og PC vertionen funger glimrende når man bare benytter short cut keys ...

Men lige et spørgsmål:
Når man har proppet dyr i blænderen, så kan jeg ikke tage dem op igen ??? Så er man nød til at blænde dem :/
Så var det ikke en ide at man fik mulighed for at hive dem op igen og skifte rundt på dyrne indtil man rent faktisk starter blenteren ???

gwiz665
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2010, 12:50
Location: Aarhus
Contact:

Re: Blendimals - DADIU marts 2011 produktion

Unread post by gwiz665 » 05 Apr 2011, 11:31

Mange tak. Der er en masse småting som vi skal pudse af hvis vi faktisk skulle sælge spillet. En "undo blend" knap er en af dem. :)
Nicki Thomas Hansen
Senior Developer @ Kiloo

Post Reply