Valgspil - Politiker Dating

BenjaminS
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 29 Aug 2008, 14:30

Valgspil - Politiker Dating

Unread post by BenjaminS » 06 Sep 2011, 12:31

Godmiddag Spiludviklere!

Nu kan I prøve GearWorks nyeste kreation - et hyggeligt lille valgspil:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 608160.ece

Kom gerne med respons og kommentarer:)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Valgspil - Politiker Dating

Unread post by vonknut » 07 Sep 2011, 14:06

Det er som om at i har forsøgt både at lave en "politiker test" og en pastich på "3 mand frem for en kvinde".
Men "3 mand frem for en kvinde's" hovedpointe var jo, at folk skulle vælge INDEN de så vedkommende.

Politiker testen er jo ikke et spil, da der ingen konsekvens er på ens handlinger, mens det at blive "straffet" med en politiker man ikke kunne lide, fordi man var for dårlig til at vurdere om man kunne li dem, udfra deres svar, ville være sjovt.

Så personligt synes jeg at man skulle vælge polikiteren, UDEN at se hvem de var.
-f.eks. proppe enigheds baren ind i "main game flow".

Så ville man mere få en "game feeling" ind i spillet, i stedet for at det bare var en sjov og interaktive "hvilket parti er du til" test.

-bare mine 25 øre....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

BenjaminS
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 29 Aug 2008, 14:30

Re: Valgspil - Politiker Dating

Unread post by BenjaminS » 07 Sep 2011, 14:55

Hej Hans

Tak for respons, super relevant:)

Jeg kan godt lide din tanke med at valget ligger før man får en afsløring, og vi havde da også mange overvejer i den forbindelse. Vi havnede på den mere bløde løsningen i denne udgave blandt andet for at få en større udbredelse af spillet ved at folk selv kan vælge hvilken af de tre politikere de vil have på deres FB væg eller twitter når de deler det med andre. I produktioner af den her slags er der andre overvejelser at junglere med end de rent spiltekniske, så det er dem der spiller ind her:)

Og ja, vi har tænkt det som et mix mellem en "Hvad skal jeg stemme" undersøgelse og "Knald eller fald"(Som i øvrigt er en meget fint titel når man tænker over det).

Håber du fik en god date:)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Valgspil - Politiker Dating

Unread post by vonknut » 09 Sep 2011, 21:44

BenjaminS wrote:I produktioner af den her slags er der andre overvejelser at junglere med end de rent spiltekniske, så det er dem der spiller ind her:)
Ja det er desværre livets hårde realiteter, at ens favorit "gameplay løsning" bliver slagtet på tilgængelighedens alter.
-om det så er fordi at man er galt afmarcheret (lidt for oldschool og ikke fokuseret nok på tilgængelighed) eller fordi at folk ikke fatter en hat, er så svært at sige.

Men anyways, når jeg en dag bliver voksen, så vil jeg kun lave spil for min egen skyld. Dvs. "instructions" skærme der ikke forklarer men håner folk og en UI der er smertefuld at bruge. Med andre ord spil som rammer folk ligesom wedgies, banjo-soloer og for tidlig sædafgang - noget de ikke ser komme, og som efterlader dem med smerter, skam og ar for livet :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

BenjaminS
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 29 Aug 2008, 14:30

Re: Valgspil - Politiker Dating

Unread post by BenjaminS » 24 Sep 2011, 16:16

Haha, ja, det var nu ikke en slagteplads der gjorde resultatet men mere en gensidigt beslutning. Jeg har selv erfaringer med andre interaktive løsninger end spil, så har det nok bare med at tænke tilgængelig med i det vi designer. Dermed ikke sagt at jeg ikke ville gøre det modsatte. Glæder mig helt sikkert til at spille de spil du laver når du engang bliver vokser og kan lave hvad du vil, jeg er selv ret interesseret i abusive gameplay og alt det snask:)

Post Reply