Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by Niels Jørgensen » 09 Oct 2011, 01:06

Hej, så er den gal igen :)

Jeg har begået mit andet Android spil, men inden jeg lukker det ud i den store vilde verden kunne jeg godt tænke mig at prøve det af på et par "forsøgs kaniner" :). Jeg vil gerne gøre det lidt kontrolleret for at få noget feedback jeg kan bruge til noget og ligger derfor ikke bare en apk up til download.

Hvis du har et Android device og har lyst til at bruge en times tid på at test-spille "Enclosure", og svare på en røvfuld spørgsmål, så send gerne en mail til: nj<at>boaneo.com

Indledningsvis har jeg brug for flg. oplysninger:

* Navn (til "credits" listen i spillet - såfremt du bliver "udvalgt" ;) )
* Device (model/OS version - gør ikke noget hvis der er mere end en ;) )
* Spiltyper du foretrækker (Evt. andre spil du har købt)
* Alder
* Android Expertise (Udvikler, Bruger, Fatter nix :) )

På forhånd tak...
Attachments
ss3
ss3
device-2011-10-02-134556.png (55.31 KiB) Viewed 11081 times
ss2
ss2
device-2011-10-08-095732.png (145.09 KiB) Viewed 11081 times
ss1
ss1
device-2011-09-28-182732.png (138.88 KiB) Viewed 11081 times

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by sunstar » 10 Oct 2011, 09:42

Det ser da umidbart ret godt ud... Så jeg vil da smide en mail med det sammen :)

Men måske du lige kunne smide lidt gameplay beskrivelse ?

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by Niels Jørgensen » 10 Oct 2011, 13:34

Klart: Det er et tower-defense spil hvor der er flere exit punkter (røde ringe) og hvor fjenderne kommer fra alle sider. I modsætning til andre TD spil så har du udover våben, mulighed for at bygge vægge og døre til at styre hvordan fjenderne kan komme ind (blå strukturer på screenshots). Hvis du lukker exit points helt af vil angriberne begynde at nedbryde murene.

Derudover er der den twist at du ikke kan bygge våben under angrebet men skal planlægge alt inden. Under angrebet kan du pt. kun åbne og lukke døre, men jeg har planer om at kunne styre "targeting" af de enkelte våben efter behov.

Pt. er der (som du jo ved ;) ) problemer med crash på Nexus S - Det er et OpenGL kald (genBuffers) der returnerer 0 som buffer ID. Jeg ved ikke om problemet relaterer til GPU'en (PowerVR SGX540), men det virker fint på både Adreno200 (HTC Desire) og Mali-400MP (Galaxy 2).

Nogen der har lignende erfaringer? Jeg er helt blank...

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by Niels Jørgensen » 16 Oct 2011, 22:06

Så har jeg lagt første version ud på Android Market

https://market.android.com/details?id=com.boaneo.aliens

Stort tak til Rasmus Olsen her fra sitet for en kanon indsats som beta tester - det er hans skyld hvis det ikke virker :)... Nej, spøg til side, det er et svært spil at balancere fordi mange beslutninger får konsekvenser gennem hele spillet.

Jeg forestiller mig jeg kommer med en patch ganske hurtigt når jeg får lidt bredere feedback.

Hvis nogen skulle få for sig at teste det så må i meget gerne smide en kommentar - også gerne per mail (står på marketplace under "developer")...

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by Barlowe » 24 Oct 2011, 13:18

Det må jeg prøve lige når jeg får fri senere...Det ser dog ud til at det måske er mere end min stakkels HTC Hero kan klare :p

Men det skal jeg nok lige melde tilbage om når jeg har prøvet det :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by Niels Jørgensen » 24 Oct 2011, 22:05

Mjah, det kører på min HTC Desire, men meget mindre muskler end det tror jeg ikke giver nogen acceptabel spil oplevelse... Det kører tilgengæld som død og helvede på en Galaxy2 :)

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by sunstar » 28 Oct 2011, 12:46

Jeg må os lige notere at Sony Erikson Xperia x10 mini (og Pro)...
De har sku en for lille skærm, og det er ikke skaler bart,,,

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges

Unread post by Niels Jørgensen » 28 Oct 2011, 20:46

Nej, det er korrekt. Grafikken til knapper mv. er fixed size... Selve spillet skalerer op, forstået på den måde at knapperne placeres relativt i.fh.t. skærmstørrelse, så det ser rigtigt ud på en større skærm (det skulle det ihvertfald gerne :) )... Det virker selvflg. ikke nedad fordi knapperne kommer til at fylde hele skærmen.

Jeg kunne have skaleret UI'et, MEN, jeg tror bare det er et af flere problemer. F.eks. at de fleste devices med mindre skærm også har mindre CPU og mindre GPU og derfor slet ikke kan trække det.

Post Reply