Prøv vores sjove spil

Blobbelob
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2012, 13:51

Prøv vores sjove spil

Unread post by Blobbelob » 04 Sep 2012, 13:56

...og kritiser det gerne ;)

http://www.kongregate.com/games/Blobbel ... t_comments

Det er et hobby projekt og vi arbejder videre på det, men synes det var på tide at få nogle til at spille det og få noget feedback.

Enjoy :)

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by Kevin Petersen » 04 Sep 2012, 14:46

Idéen er rigtig god, men jeg kunne sku' ikke komme videre end første bane :/
Det med at man hænger fast til ting, er super cool men det tog mig lidt tid at finde ud af, så et tutorial level ville helt sikkert sætte prikken over i'et!

Efter jeg havde søgt hele level 1 igennem, så fandt jeg virkelig ikke noget mål :O
Er jeg blind, eller er det bare virkelig svær at finde?

Også, så synes jeg banen er svær af den årsag at der er så mange monstre man skal undgå, og ingen måde at dræbe dem på.
I kunne eventuelt implementere nogle powerups, som kunne give mere liv, skjold eller et våben.

På hvilken platform har i tænkt jer at publisere spillet? Holder i jer til Webplayer, eller bliver det noget Xbox eller Playstation?
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Blobbelob
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2012, 13:51

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by Blobbelob » 04 Sep 2012, 16:03

Ja en tutorial ville nok være en god idé ;) Du kan skyde med tasterne JKLI. Jeg kopierer lige instruktionerne ind her (de kan også ses ved at scrolle ned på spil siden):

------------

ASDW to move around.

JKLI to shoot.

Q to stop/start time. You can only stop time until your time stopping power is depleted. Killing enemies will add to your power.

Space to drop a bomb. Press while moving to throw in a specific direction. Bombs use your time stopping power. Killing enemies with bombs will only add a small amount of power.

M to get an overview of the map.

F and J does “something” when you are close to barrels or boxes!

-------------

Indtil videre er planen bare webplayer.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3963
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by jonaz.dk » 05 Sep 2012, 09:13

Cute! Jeg kan rigtigt godt lide jeres vægkravle-navigation! Den virker rigtigt godt! :)

*plot twist*
Jeg tænker at i burde droppe jeres skydefunktion på JKIL. Det får spillet til virke lidt uinteressant når det har potentiale til mere.

Og så istedet fokusere på at lave bomberne spillerens eneste våben.
De er meget mere interessante at bruge. Og kræver mere taktik og finesse af spilleren. Samt du heletiden udsætter dig selv for fare ved at bruge dem.
Som addition burde de kollidere med spilleren så man kan skubbe bomberne afsted. (spillerkollision bliver enablet på bomben når spilleren ikke længere har kontant med den)
Samt lave det tydeligt for spilleren hvornår de eksploderer i både lyd og grafik.
Og selvfølgelig have uendeligt antal bomber.

Det kræver nok noget omfattende tweaking af alle levels. Men forslaget er gratis. ;)
Leg med ideen.

Tænker også måske at leveldesignet kunne gøres mere interessant. De 4 levels jeg har spillet virker ret generiske.
Som alternativ til nuværende level design og mål med spillet. Kunne man selvfølgelig også overveje at lave levels længere og mere channeld og målet at komme fra A til B. Og mere udfordrende for spilleren at navigere. Men det er et lidt større projekt at kaste sig ud i.
Fokus bør være det førstnævnte til at starte på.

Godt arbejde! :)

Blobbelob
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2012, 13:51

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by Blobbelob » 05 Sep 2012, 10:09

Vi er faktisk enige i at bomberne er sjovest :-) Det er værd at overveje om det skulle være eneste våben...

Tak for dine overvejelser!

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by timgarbos » 05 Sep 2012, 13:17

Enig med Jonaz. Det ville vaere en rigtig god ide at fokusere paa jeres core ide om at kunne kravle paa vaegge og bomben som er meget sjvot. Skyde delen finder man jo i mange andre spil ogsaa.

Har i forresten spillet Gish? Hvis ikke saa tag lige et kig: http://www.youtube.com/watch?v=5WzGQQOIcp8

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by Henrik LSP » 05 Sep 2012, 20:57

Det er ganske sjovt. Godt lavet. Styring og vægkravle ideen virker ret godt.
Enig i at bomben er sjovere end standard skuddene. Men den burde måske være mere slimagtig for at passe i biohazard temaet?

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Re: Prøv vores sjove spil

Unread post by VictorB » 05 Sep 2012, 21:21

Hey super fedt spil. Måske som nævnt før hav bomberne som main weapon, men jeg synes også at I skal beholde de "normale" skud. Måske give bomberne "cooldown" så man skal time brugen af dem.
Kun også være fedt, hvis bomberne kune udvikles så man kunne tilpasse sig banen. f. eks lægge slim der gjorde edderkopperne langsommere, eller at den lavede en slim væg der standsede flagermusene.
Hvis i gør mere ud af bomberne og giver dem forskellige abilities så tror jeg ikke i behøver den der time-stop funktion. (den er også lidt ude af temaet efter min mening)
alt i alt følte jeg mig underholdt :) held og lykke med det!

Post Reply