Mineroid - prototype på Play Store!

bakwards
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 28 Nov 2013, 11:44

Mineroid - prototype på Play Store!

Unread post by bakwards » 28 Nov 2013, 11:54

Hej Spiludvikling!

Jeg har over de sidste fire måneder arbejdet på en prototype på et spil. Konceptet ligger i at kombinere det klassiske Asteroids med runner-gameplay. Jeg vil meget gerne høre kommentarer osv.!

Spillet kan hentes på Play Store.

Image

Image

Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4051
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Mineroid - prototype på Play Store!

Unread post by jonaz.dk » 29 Nov 2013, 13:06

Hey Bakwards

Det er kun ment som velmene feedback. :)

Men som jeg ser det. Er det et helt grundlæggende problem i at lave den type gameplays på en touch device.
Det egner sig langt bedre til game controller eller keyboard hvor præcision og timing er i hovedsædet i den kontekst.

Jeg ved godt folk gør det rest væk alligevel. Men onscreen joysticks og flere knapper man skal have styr på er tit problematiske at få til at virke godt.
Hvis vi skal stille en sammenligning op fra den hjemlige front mellem Subways Surfers og Hugo Retromania. Er det himmelråbende åbenlyst at Subway Surfers har taget de rigtige designbeslutninger.

Du skal nok ud i et stort redesign af dit spil og controls så det virker på touch devices. Og forsimple det helt ned til kernen af at hvad der er brug for. Eller ændre platformen til der hvor det hører hjemme.

bakwards
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 28 Nov 2013, 11:44

Re: Mineroid - prototype på Play Store!

Unread post by bakwards » 29 Nov 2013, 23:43

Hep, tak for feedback!

Jep, jeg er klar over at styringen nok er upassende for touch - men det er problemer man kan løse! Jeg vil se det som en udfordring :)

Det mest interessante i en prototype som den her er nok at koble et gameplay med mere bevægelse sammen med den uendelige progression fra runners. Jeg tror godt på, at det kan lade sig gøre - men igen hænger det muligvis på styringen. Jeg har forventninger om, at jeg både kan give en meningsfuld stying og et fængende metagame som kan involvere spillerne dybere.

Post Reply