Fritids showcase ( 3D )

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 18 Dec 2013, 08:01

Hej med jer!

Til dagligt arbejder jeg hos et spilfirma i Tokyo, Japan hvor vi udvikler spil til alt fra konsoller til handheld.

Her er nogle små showcases af nogle af mine fritids projekter jeg arbejder på når jeg har tid.

Image
Image
Image
Image
Image

Her er lidt game assets fra det seneste spil jeg arbejder på ( iphone/android spil ).

Image
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by Jesper Kondrup » 18 Dec 2013, 08:57

Rigtig flotte veludrustede billeder ;)
- hvilket spil er de assets fra?

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by ZeroHero » 18 Dec 2013, 09:58

Super laekkert :-)

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 21 Dec 2013, 02:08

@Kondrup; det hedder maru goburin attack, men det endnu ikke på market, skulle helst være klar til release om en lille uge eller to. :)
Desværre tror jeg kun det er muligt at købe det i Japan regionen..

Lige nu er jeg på vej hjem til Danmark (sidder i en lufthavn) for at holde jul og nytår, men regner med at poste nogle flere screenshot fra forskelle spil så snart jeg er tilbage i Japan.

Glædelig jul alle sammen.
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

User avatar
kspr
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 21 May 2013, 11:22

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by kspr » 25 Dec 2013, 07:58

Fortæl da lige lidt mere om dig selv, det lyder da som en spændende tilværelse :D Hvordan er du endt i Japan?

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 05 Jan 2014, 18:21

Jamen, jeg flyttede til Japan da jeg blev 18 år grundet markant interesse i Japansk kultur samt historie ( og videospil selvfølgelig :) ) Efter et års sprogskole ophold i Tokyo startede jeg på universitet i Kobe ( tæt ved Osaka ) hvor jeg fik en fireårig bachelor grad i computer grafik. Derefter tog jeg tilbage til Tokyo hvor jeg arbejder hos et mindre spilfirma.
Det var den meget korte version :P

Ellers tager jeg tilbage til Japan i morgen.
Det har været en super hyggelig jul og nytår her i Danmark, men det bliver nu rart at komme hjem til Japan igen og få lavet noget 3D.
Kan mærke at jeg hungre efter at få lavet noget kreativt arbejde, hehe :D
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 22 Jan 2014, 15:05

For dem der skulle være interesseret, her er lidt af de ting jeg har lavet i ugens forløb. ( Alt sammen meget low poly )

Foruden mit fuldtidsjob laver jeg lidt freelance når jeg synes jeg har tid til det.
I mandags blev jeg kontakt af et mindre spilfirma her i Japan som laver mobilegames.
De havde nogle karaktere som de selv havde lavet, men som de ikke syntes så særlig godt ud in-game, så de ville havde mig til at lave nye textures til deres modeller.
Problemmet var så at de jo allerede havde animeret og indpasset karakterne i spillet, så jeg måtte hverken rette på modellerne eller lave nye texture unwraps :(

Ellers har jeg lavet probs/våben og customizable frisurer hele ugen...
Frisurene er sat sådan up at deres texture er i grayscale så spillere selv in-game kan bestemme og skifte hårfarve :)
Image
Last edited by zelsphere on 17 Feb 2014, 16:22, edited 1 time in total.
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

Jan Borg
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2014, 13:50

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by Jan Borg » 22 Jan 2014, 17:11

Fede før/efter billeder.
Kan især godt lide at de er blevet mere dystre, og god ide at presse en skull cap ind, når du nu skulle arbejde under de constraints

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 17 Feb 2014, 16:27

Her er igen et lille screendump af nogle de modeller som jeg har lavet i ugens forløb.

Våben/probs : ca 75-100 Tris, 128px
Character/monsters : ca 150-250 Tris, 256px

Image
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by DonSonz » 17 Feb 2014, 20:56

Det er sgu sejt nok.

Kan specielt godt lide hende i toppen med det lilla hår :-)

Men også fuglen med punkerhår er sej. Kunne godt bruges spilmæssigt.

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 18 Feb 2014, 02:10

Rent arbejdsmæssigt har jeg ikke lavet med andet end lowpoly modeller siden november, så jeg kan godt mærke at jeg skal i gang med nogle mid/high-poly karaktere igen.
Så forhåbenligt i dag efter arbejde kan jeg få taget mig sammen til at starte på et nyt fritids projekt :)
Processen vil jeg så delagtiggøre her på spiludvikling.dk hvis folk skulle være interesseret.
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 29 Apr 2014, 15:00

Long time no see!
Har ikke uploaded noget nyt her i et stykke tid så jeg tænkte at det var på tide med en lille update.

Den seneste måneds tid har jeg arbejde med animation af de modeller jeg har lavet til vores lille RPG mobilgame, som forhåbenligt er klar til release en gang til sommer ( dog kun japansk version )
Her er et lille bitte uddrag:
ImageImage
ImageImage
Og så er jeg også ved at lave armor sets:
Image
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by jonaz.dk » 29 Apr 2014, 18:28

Altid godt med updates.

Face texture nu! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by ZeroHero » 29 Apr 2014, 20:17

Super flot arbejde!

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 30 Apr 2014, 15:24

@Jonaz;
Det er desværre ikke mig der har lavet ansigterne til player karakterne i denne omgang men en af vores traditionelle artist har tegnet dem.
Jeg kan dog prøve og spørge om hun har noget imod hvis jeg udloader et screenshot med et af de ansigter hun har lavet.
Hvis ikke, laver jeg min egen version til formål at fremvise :)

@ZeroHero;
Takker! Fornyeligt blev vi kontaktet af en størrer publicer som har bedt os om at lave et shoot'em up fly spil til PlayStation 4!
Det bliver super fedt at komme i gang med. Har allerede lavet et par hardsurface modeller til concept art som jeg håber jeg må dele med jer snarest muligt!
Efter 4 måneders lowpoly modelling og animation er det fedt at lave noget highpoly stuff igen, hehe :)
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

User avatar
Watson
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 24 Jan 2014, 18:53
Location: 8751 Gedved
Contact:

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by Watson » 03 Aug 2014, 20:18

Ser meget fedt ud :)

Hvordan kan det være at du er i Japan og ikke et land tættere på?

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Fritids showcase ( 3D )

Unread post by zelsphere » 12 Oct 2015, 08:36

Hi guys!

I haven't posted anything here in quite some time, so I thought that I'll give a little update :D

Back in early January 2015 we released a mobile RPG called "The Secrets of Lily and the Genies"

I did all the enemies/monsters modeling + animations.


Here some model samples from the game
Image


Since then I've worked on another mobile RPG for Square Enix, as an animation which I finished last month.
And now I'm working on yet another Square Enix game, but this time it's a mobile MMORPG, mainly as an modeller :)

---------------------------------------

And here some stuff I've done in my spare time not work related.

Modding work for an upcoming strategy game.
All models and tanks are around 2000-3000 triangles -

Image

Image

(Handpainting texture training)
Lowpoly mercenary girl, handpainted texture
Image
Watson wrote:Ser meget fedt ud :)

Hvordan kan det være at du er i Japan og ikke et land tættere på?
Hehe undskylde det MEGET sene svar :oops:
Har været interesseret i Japan siden jeg var ganske ung ( historie, kultur,kamsport, osv ) og valgte som 18 årig at tage springet og flyttede til Japan :)
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

Post Reply