DolphinGame til iOS

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

DolphinGame til iOS

Unread post by bokalvslund » 02 Mar 2015, 13:55

Her er mit seneste spil til iOS: Dolphingame.

Det startede som skitser hvor jeg eksperimenterede med udseende og spiludfordringer:

Image

Vi var på ferie på Rhodos og når solen var højest på himlen satte jeg min i skyggen og tegnede på idéerne til spillet. Delfinen er et helligt dyr på Rhodos ( og i Grækenland?), og er rigt afbilledet rundt omkring. Så inspirationen kommer fra Rhodos havn og det lokale arkæologiske museum, hvor delfiner er rigt illustreret i mosaikker mv.

Image

Selve spillet er inspireret af Bubble Witch Saga af King. (uden sammenligning i øvrigt - deres spil er rimelig hårde)

Så sammenligningen går egentlig kun på brugen af Physics simuleringen i SpriteKit. Delfinen skydes afsted i en vinkel og med en hastighed bestemt af hvor højt man placerer sin finger på skærmen og hvor længe man holder touchet før man slipper.

Jeg har skitseret nogle flere levels - men starter med een bane hvor boldene placeres tilfældigt fra spil til spil.

Se og hent spillet på App Store (jvf. promocodes længere nede): https://itunes.apple.com/us/app/dolphin ... 91639?mt=8

Image

Promocodes:
1) LFLAXKH3RKEX
2) 3F4LT3WTR9AY
3) XH4YXW9946K3
4) FFYPYNJEFEYP
5) WMRW976RXYXJ
6) 73974ER3F3NY
7) P6FHPNRXAN99
8) 39A767M3KYP6
9) AHF7WK3PXLRK
10) TRFEP4RELYNH
11) KAXXHN4JF47E
12) 6N3YT6YPLMH4
13) P3XKMFAEM493
14) WFTNFTXH44TE
15) RATAF79ATK99

Mvh Bo

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: DolphinGame til iOS

Unread post by bokalvslund » 02 Mar 2015, 21:20

Jeg har skrevet lidt mere på Amino om spillet:

http://www.amino.dk/blogs/monbosmykker/ ... store.aspx

Bo

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: DolphinGame til iOS

Unread post by DonSonz » 03 Mar 2015, 12:59

Hej Bo

Ser rigtig fint ud.
Kan personligt godt lide stilen i det grafiske udtryk - simpelt men alligevel meget udtryksfuldt ift. det græske :-)

Synes også det er fedt at du har givet dig tid til at beskrive processen, samt dine tanker omkring det at udvikle spil.

Bliv ved med det og nyd den kreative proces der er forbundet med dette.

Må jeg spørge, hvorfor du ikke benytter Unity?
(bare fordi jeg selv benytter det :-)

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: DolphinGame til iOS

Unread post by bokalvslund » 03 Mar 2015, 13:49

Tak for kommentarer, DonSonz :-)

Unity er på min todo list, jeg har faktisk været noget igang med det, og det er jo et ret fedt program - men dyrt..
Jeg har også overvejet at subscribe på Stencyl, men synes det er lidt clumsy.

Een ting er i hvert fald sikkert - det er tungt at sidde med både grafik og kode i XCode, selv om følelsen af selv at have skruet det hele sammen er ret god. Men den følelse sælger jo ingen spil, og her handler det jo om indhold og gameplay, så måske skal jeg bare se at komme over i en rigtig gameengine, og fokusere på historie, gameplay og underholdningsværdi.

Bruger du Unity til spil til mobil eller desktop?

Bo

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: DolphinGame til iOS

Unread post by DonSonz » 03 Mar 2015, 17:50

Sidder i en krævende Chefstilling i en helt anden type branche, så leger mest af alt med Unity.
Har lidt samme tilgang til det som dig - passion og krativitet.

Det jeg laver er som udgangspunkt til desktop, men uanset hvad tænker jeg altid performance ind i det (draw calls, Draw calls, Draw calls :-)

Der er sindsygt let at lave prototyper til både desktop og mobil, når man først lige har forstået Unitys tilgang til tingene. Og husk du kan altid starte med gratis versionen - den kan du komme ret langt med.

Derudover er der assetstore, som mener er uvurderlig når man lige skal have noget banket hurtig sammen eller i en opstarts/lærings fase.

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du går i gang med Unity. Måske vi har et fælles interessefelt :-)

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: DolphinGame til iOS

Unread post by bokalvslund » 03 Mar 2015, 20:56

Tak :)

Post Reply