Monkey City

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Monkey City

Unread post by bokalvslund » 08 Aug 2015, 17:27

Her er koncept skitser til et spil jeg er igang med.

Spillet foregår i en storby. Det kunne være New York eller Hong Kong. Vi har et isometrisk view af byen set lidt fra oven. Øverst er vores spiller: en rød gorilla med en stor krop, lange arme og små ben. Han ser lidt alvorlig ud: han er på en mission hvor han skal hoppe ned igennem byen og undgå farer som is, ild og politiet. Han kan holde tempo og kræfter ved at samle bananer og han kan få ekstra kræfter ved at samle mønter. Hvis han samler sol eller vand kan han slukke ilden og undgå at falde på isen. Falder han ud over kanten kunne han eventuelt svæve i en faldskærm. Alternativt kunne faldet med faldskærm være i starten af spillet hvor han kommer ned fra luften og lander på byen..
Spillet regner jeg med skal laves i UNITY. - alternativt i Sprite Kit i Xcode.

Image
Image
Image

Bo

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Monkey City

Unread post by Instawin » 10 Aug 2015, 10:18

Lyder sjovt ... en god spin-off på nogle af datidens arkadeoplevelser ;)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 10 Aug 2015, 21:48

Tak :-)

Her er lidt fra tegnebordet. Jeg har været lidt i tvivl om jeg skulle lave spilleren (Red Monkey) i 3D og lave poses/frames ud fra den. Men for at komme igang med selve gameplay mv. har jeg besluttet at lave den som ren 2D. Næste beslutning var at rentegne i hånden, scanne og farvelægge på computer. Ind til videre er det ren flat color. Med hensyn til rentegning så er min foretrukne arbejdsgang at tegne med en sort tuschpen og farvelægge i PhotoShop. Jeg har tidligere tegnet og farvelagt i Flash men er kørt lidt træt i rentegning med Wacom-tablet, og stregen er iøvrigt nemmere at styre analogt.

Nu har jeg tre frames som kan animere gorillaens hop ned over husene.

Image
Image
Image
Image
Image

Bo

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 12 Aug 2015, 21:09

Tegningen af byen er igang. Jeg tegner den isometrisk i Flash. Skal have gang i nogle guidelines for at holde geometrien. Regner med at lave byen i dele, som så skal spawnes tilfældigt så byen får et varieret flow når man bevæger sig ned igennem byen. Farverne skal justeres og der skal tegnes flere varianter af husene – men stadig i et enkelt formsprog. Er lidt i tvivl om der skal være skyer mv i baggrunden.

Image

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 16 Aug 2015, 15:27

To nye karakterer af Monkey: Ninja Monkey og Super Monkey. Figurerne skal være karakterer man kan unlocke i spillet.

Ninja Monkey:

Image
Image
Image


Super Monkey:

Image
Image
Image

Bo

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 22 Aug 2015, 11:03

For at give spillet Monkey City liv og variation, overvejer jeg at lave flere versioner af byens lys/farvesætning.
Indtil videre er det dog de forskellige versioner af bygningerne, der skal give byen et tilfældigt look når de løbende bliver placeret i tilfældig orden når byen scroller opaf.

Image

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 02 Sep 2015, 12:24

Jeg har lavet et nyt koncept til byen. Har hele tiden haft en idé der svarer til dette koncept. Da jeg havde en harddisk der brød sammen, var det en passende anledning at lave nye huse, nu hvor de gamle forsvandt...

Image

Overvejer at få nogle flere der er ren glas og stål, for at få et mere storbypræget look.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Monkey City

Unread post by Instawin » 02 Sep 2015, 12:38

Det er en super god idé!
Men vær opmærksom på, at de stilmæssigt skal passe til dine figurer, således den samlede spilleoplevelse kommer udover kanten med ét samlet indtryk.

I ovennævnte synes jeg, at der er meget stor stilmæssig forskel, hvilket kan forvirre øjet lidt. Men måske du bare har sat noget ind for at give et indtryk af den konceptuelle idé?
Og så synes jeg personligt du skal passe på med at mixe for mange bygningselementer ind i samme bane. Måske holde én stilart pr bane?

således én bane er glas, stål osv. Én bane er den victorianske stil, en tredje er klassisk mursten osv.?
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 02 Sep 2015, 14:47

Good point!

Jeg kan godt se det er stilmæssigt ude af sync. Jeg sidder foran en plakat af New York af EBOY og vil gerne ramme dén stil, så jeg skal have gjort byen lidt mere cartoony igen.

Jeg regner også med at skulle have noget neon og lysreklamer på for at give det der storbypræg.

Tak for feedback :-)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Monkey City

Unread post by Instawin » 02 Sep 2015, 15:16

NP :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

bokalvslund
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 28 Feb 2014, 14:49

Re: Monkey City

Unread post by bokalvslund » 18 Oct 2015, 13:12

Efter min harddisk gik i stykker og jeg mistede mine tidligere skitser til byen i spillet Monkey City har udviklingen ligget lidt underdrejet.

Nu har jeg rekonstrueret og forbedret byen. Husene er tegnet i Illustrator og er lavet i et grafisk ensartet udseende. Variationen sker udelukkende i selve arkitekturen/facaderne. Vinduer og sprosser varieres for at give byen et skiftende udseende når spilkarakteren hopper ned gennem byens tage.

Image

Farverne er en del bedre end de forrige forsøg - nu er der mere sammenhæng og balance i scenen i min egen optik.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Monkey City

Unread post by Instawin » 19 Oct 2015, 13:02

Udmærket.
Der er ikke noget som en hel rekonstruktion, der kan få én sat i arbejde.

Men det mere ensartede look på banen gør det mere venligt for øjet. Og så kan du jo sagtens veksle mellem de forskellige "skins", som i dit indlæg ovenfor.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply