Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by vonknut » 17 Aug 2015, 22:01

Hey All, we just made a draft on the first "official" teaser video for Tales from the Void - which has just completed the demo/playable phase and have now started the final production. We want to use the video both in regards to publisher dialogue as well as for our upstarting web-PR efforts.

DVIZzIVoYE0&list=PLdqyGx4mDvdmpEbZiMJgb2DG1YxlbOL0i

So any feedback would be welcome, while were still "polishing" the video.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by Christen » 18 Aug 2015, 08:27

Synes det er en fed historie der bliver fortalt gennem dagbog og radio, men det virker som lidt random gameplay footage, som bliver vist, og understøtter ikke rigtigt historien. Det bliver lidt forvirrende når man på en måde skal følge to tre ting samtidigt (text om features).
Samtidigt fanger jeg heller ikke om der er en progresion, historie i spillet. Kart man har en unit og skal slos lidt, men er der et mål? Hvad gør man i kampene for at opnå det mål? Altså hvorfor slos med Aliens, udover det er sejt. :)

Jeg fattede ikke helt at ubåden blev teleporteret i starten, troede først den var skudt ned.

Fonten er virkelig kedeligt, og har vist ikke så meget med color (temaet) at gøre.

Med det sagt interesandt, mange virkeligt syret nye ting. Undervands (0g) kampe. Gammel ubåd in space. :like: :D

Mine to øre... :oops:

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by vonknut » 18 Aug 2015, 09:04

Tak for feedback og ja, fonten og titlen er ikke helt nailed endnu.

Ift. indholdet, så er det en teaser og ikke en trailer, så det er klart at vi ikke kommunikerer alt.
Fokus er at etablere en stemning, hinte om story og universe, samt formidle core gameplay.
-det er i hvert fald den tilgang, vi ser mange benytte sig af (medmindre de laver en mere conceptuel trailer, såsom timeducks eller walking dead, bare lige for at nævne 2 tilfældige).

Så vil der så komme egentlige trailere senere, op til launch, f.eks. en cinematic/story trailer og en gameplay trailer, som vil forklare mere.

Men det er rigtigt, at vi har lavet en teaser, der både fokuserer på story og gameplay, hvilket måske gør at den bliver lidt "tæt pakket" med information. Så det kunne være at det ville give mening at lave 2 teasers, en der fokuserede på story og en der fokuserede på gameplay.
-så de hver i sær kan være mindre informations tunge, men samtidigt kan blive mere fyldestgørende.

Så hvad synes andre - er den for informations tung, med de 2 "spor" der kører?
-skilte og footage der er i "sync" og fortæller om gameplay/mood, samt en voice-over, der hen over det formidler ramme historien?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by Christen » 18 Aug 2015, 09:48

Tingen med feedback, hvis du skal forsvare eller forklare, så.... ;)

Jeg ville skære den meget mere ned og ikke prøve at sige vise så meget efter at have læst feedback. Igen mine 5 øre..
Last edited by Christen on 18 Aug 2015, 14:21, edited 1 time in total.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by ZeroHero » 18 Aug 2015, 10:42

Jeg maa sige at det ser meget interessant ud. Jeg kan godt lide stemningen og i fik mig gjort nysgerrig - hvilket jo var hensigtet formoder jeg! Jeg kunne ikke lade vaere med at taenke i retning af Bioshock (dog uden FPS persepektivt) og det er bestemt ingen skam. Det var nok dybhavs miljoet samt musikken der gjorde det. Jeg haaber at grafikken bliver poleret og at jeg faar serveret mere af historien i en trailer paa et tidspunkt. Om ikke andet saa tror jeg at i har fat i den rette ende. Held og lykke med det hele og bare giv den gas!

Soren

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by vonknut » 18 Aug 2015, 16:49

Christen:
Vi holder helt sikkert det med "pas på med for mange ting på en gang" i baghovedet til næste teaser vi laver. Hvor det er rigtigt at vi også kunne arbejde endnu mere med at lave clip der passer 1:1 ift. de skilte der vises.
-modsat vores process som i praksis har været at optage en masse og så derefter lavet storyboard og valgt clip ud til det.

Zero:
-ift. grafikken, er der så nogle bestemte steder hvor du synes grafikken halter, eller er det generelt?
Vi har en del "områder", hvor vi mangler at give grafikken en omgang, men andre steder er vi egentligt rimeligt tilfredse med den.
Så er bare nysgerrig om det var nogle bestemt ting du studsede over, eller om det mere er stilen, polish graden eller den generelle production value?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by spa » 18 Aug 2015, 19:21

Jeg savner lidt mere energi og spræl i jeres præsentation (både spil og trailer)

en hurtig google search:

https://www.google.com/search?q=50s+pul ... ifi+covers

I skal "owne" jeres titel noget mere da det faktisk er en ret fed præmis. Jeres environments virker nærmest utexturerede og meget ens og jeg synes ikke helt jeg får teaset hvad der er for nogle spændende mysterier der venter udover nogle lidt generiske fjender der skal bekæmpes. Og det er vel ikke et dybhavs tema, men et rum tema? gør det mere spacy og weird!

own it!

/Søren
::Søren P Andersen
::Showcase

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by Vanulla_Ace » 18 Aug 2015, 22:32

Ret beset er det jo slet ikke en teaser, men en fuld trailer I har lavet.

En teaser skal blot vække nysgerrigheden og skabe stemning og spænding, men det her er meget tættere på en fuldfed release trailer, med masser af bullet-points, gameplay footage og allerede den første teksts afslører hele spillets præmis - og så er den alt for lang. Jeg ville sige max MAX et minut til en teaser. Gerne mindre.

Desuden er der et stort mismatch af stemning med først en meget alvorlig voiceover, og så pludselig lidt campy WWI-musik, og det synes jeg ikke er så fedt. Slet ikke i en teaser trailer.

Det er en fed og mystisk præmis, og jeg synes den kunne bruges meget bedre. Det er en fin voiceover I har, så hvorfor ikke bare smide den ind over en ubåd der langsomt driver gennem verdensrummet, og så med en hyper-hurtig montage af lidt gameplay til sidst eller noget? (jaja, på spiludvikling.dk er alle eksperter i alt :P)

Men fedt at se, at det udvikler sig :)
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by ZeroHero » 18 Aug 2015, 23:24

vonknut: Jeg syntes at lyset i det foerste clip meed ubaaden er ganske flot og tiltagende! Det naeste clip, hvor ubaaden bliver teleporteret (eller hvad der end foregaar) havoverfladen i baggrunden bevaeger sig ikke og det ser ud som om i har et partikel system der emitter ved hver vertex af en simpel ubaad model. Generelt er der noget ved shadingen der virker meget kedelig - maaske en mere interessant lysopsaetning kunne hjaelpe. Jeg tror at baked ambient occlusion kunne goere mirakler. Det virker som om at klipper og sten er low-level polygoner der ikke er tekstureret. Mange af partiklerne (eksplosioner samt roeg) virker ikke rigigt som om det foregaar i et undersoeisk miljoe. Der er objekter der ikke kaster skygger hvor de aaabenlyst burde osv.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by vonknut » 19 Aug 2015, 09:58

Tak for masser af brugbar feedback.

Vanulla ice:
Dine pointer ift. "video formatet" er rigtigt gode.
Vi skal nok som du siger lave en ny på et tidspunkt, som er mere teaser og mindre trailer.

Trenox:
Vi startede helt oprindeligt mere "pulpy" og vores indledende research var også meget hen i din retning, men røg hurtigt hen i noget lidt mere "sobert" af forskellige årsager.
Så vi er mere "moody" end "campy" nu.
-så det er noget vi har tænkt en del over, men ja, man kunne godt skrue lidt op for "pulp" knappen her og der.

Zero Hero:
Ja, vi kører generelt en low-poly stil med meget lidt teksturering, hvorefter vi så "farver med lys".
Det er ikke alle levels at det er "lige skabet", det er noget vi arbejder med løbende. Tror dog ikke at vi som sådan forlader den stil. Men du har helt ret i, at vi mangler at arbejde grafisk med introen og andre skærme "rundt om core gameplay", ligesom vi heller ikke har fået bagt vores scener endnu, det er bl.a. det det næste halve år skal gå med :) -så tak for tips
Ift. looket, så er det faktisk space, men med et "touch af underwater". Så alle eksplosioner o.l. er forsøgt lavet så de ser space agtige ud.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

køkkenting
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 11 Oct 2010, 22:50

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by køkkenting » 19 Aug 2015, 11:40

Jeg kan vældig godt lide den lovecraftiske kosmiske horror setting. Teksterne og voice-overs er virkeligt gode.
Der mangler flere queues om hvor man er, under vandet eller i rummet. I bør tilføje et starfield til baggrunden og på titelskærme for at fjerne den forvirring der hersker.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by Instawin » 21 Aug 2015, 09:46

Uuhmmm .. hvor skal jeg lige begynde ...

Jeg synes I har gjort det godt! Lad os starte der!
Jeg har meget respekt for det I har skabt, for fra min stol er der i hvert fald langt til at kunne gøre det samme som en AAA-titel. Og det betyder så, at der er visse ting i dette spil - der ellers bygger på en vildt fed idé og præmisser - ikke helt minder om Mass Effect, Bioshock eller lignende rent grafisk m.m. Men lad os se det i øjnene: her i Danmark har vi heller ikke lige de samme budgetter at gøre med. Og det taget i betragtning, så gør I det altså rigtig godt - i mine øjne i hvert fald!

Spillet i sig selv, idéen og historien fænger, og det er et anderledes frisk pust end det vi ser mange andre steder!

Jeg skal skynde mig at sige, at jeg har ikke lige fået set alle 5 sekvenser igennem fra ende til anden, men min eneste feedback, som jeg lige faldt over ved sekvens nr. 2. er:
Ham der kaptajnen, kommandøren, eller hvad han er, der ligesom skal guide dig igennem tutorial som spiller taler om "...at dette er deres træningsbane, gør dit og dit, her kan du samle den type ting og sager op, der giver dig den og den mulighed..."
Jeg synes desværre, at lige den del strider en kende imod den forhistorie, der lige har ført op til situationen man står i.
Så vidt jeg forstår, så er man lige blevet warped/teleporteret, eller hvad vi nu skal antage, til en dimmension eller område som ingen ellers rigtig kender til? Vi møder væsner, som aldrig er set før, og oplever ting som vi aldrig har været udsat for før, og hvor vi ikke ved hvordan man skal gøre?

Så jeg tænker, at hele den narrative indgang til jeres tutorial måske kunne være noget i stil med at din "guide" kunne være operatøren fra jeres undervandsbåd. Og at I i fællesskab tager de første spæde skridt ud i et nyt univers ...

Player hero: What the heck happened? ...Where are we?
Operator: Don't know Sir/<hero name>, don't know if we're even under water Sir?
Player hero: How could this happen?
Operator: I have no Idea Sir. Must have something to do with this "new government device" we were testing. I've kept calling HQ/Command, but I get no answer. None of our broadcast signals seems to reach anyone?
Player hero: Well, we can't just sit here and wait!
Operator: Most of our equipment still works Sir, and I get some strange readings. Besides this, we seemed to be missing quite a lot of our supplies and gear Sir.
Player hero: The atmosphere seems to remind me a lot about the underwater lessons back at tha navy academy. Let's see how it is like to move a round ...

Og så får man lidt instruktioner omkring det på skærmen, men ikke på en måde der virker som om din "guide" kender til dette univers - for det er vel netop hele plottet? Medmindre der er noget jeg har misforstået.

Player hero: I'm almost weightless <Operator name>, it's just like maneuvering under water, even though I see no air bubbles...
Player hero: I see som strange plants objects up ahead.
Operator: Better be careful Sir. Might be a perfect time to test if that weapon of yours is functioning in these environment Sir?

Så får man lidt vejledning omkring brug af våben.

Operator: Sir! I pick up some signals up ahead. Reminds me of the time I was on a skirmish cruise to scan for subsurface bombs in 1943. Might want to approach with caution.

Spilleren kommer tættere på, og ser de udstyrsbeholder, der ligger.

Player hero: Looks like metal containers <Operator name>. Actually it looks a lot like some of our own cargo containers <Operator name>. How could they leave the sub?
Operator: I'm not smart enough Sir, to explain that - Same way we got here maybe?

Man får en forklaring om, at de indeholder ting, der kan hjælpe dig.

Operator: Brilliant Sir. I have registered the signal, and I think I will be able to pinpoint them for you from now on Sir.


... osv. osv.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by vonknut » 21 Aug 2015, 09:56

Det er helt sikkert tydeligt, at vi har behov for at være mere klare i spyttet, om at man faktisk er i space, i video teasers/trailers.

Instawin:
Rigtig good ide med mere narrativsering af tutorial level.
Vi tager helt sikker et "leap of abstraction" mellem introskærmen og tutorial missionen, ift. hvor meget kaptainen/kommandøren ved (det er ganske rigtigt ham der taler til alle ens marines).
Hvor din tilgang kunne kæde det bedre sammen emotionelt og samtidigt give tutoriallen noget story+mood, så tutoriallen både kan virke som tutorial men også som en elaborering ift. story universe og "historiens logik", da det ellers let kommer til at virke som om der er et par plot-huller, som er store nok til at sejle en ubåd igennem :)

Vi har en til at sidde og arbejde med narrativiseringer af alle tekster+VO'er her i det sene efterår, både UI og equipment tekster, men især også alle mindre speaks inde i levels, som netop er tænkt til at komme løbende og uddybe det narrative univers. -lidt alle "audio logs" i System Shock/BioShock
Så der er dine kommentarer lige i skabet. Vi tager med det samme og kopierer den ind i vores ticket system til hende :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Tales from the Void Demo Teaser Video - Feedback Wanted

Unread post by Instawin » 21 Aug 2015, 10:06

vonknut wrote:Det er helt sikkert tydeligt, at vi har behov for at være mere klare i spyttet, om at man faktisk er i space, i video teasers/trailers.

Instawin:
Rigtig good ide med mere narrativsering af tutorial level.
Vi tager helt sikker et "leap of abstraction" mellem introskærmen og tutorial missionen, ift. hvor meget kaptainen/kommandøren ved (det er ganske rigtigt ham der taler til alle ens marines).
Hvor din tilgang kunne kæde det bedre sammen emotionelt og samtidigt give tutoriallen noget story+mood, så tutoriallen både kan virke som tutorial men også som en elaborering ift. story universe og "historiens logik", da det ellers let kommer til at virke som om der er et par plot-huller, som er store nok til at sejle en ubåd igennem :)

Vi har en til at sidde og arbejde med narrativiseringer af alle tekster+VO'er her i det sene efterår, både UI og equipment tekster, men især også alle mindre speaks inde i levels, som netop er tænkt til at komme løbende og uddybe det narrative univers. -lidt alle "audio logs" i System Shock/BioShock
Så der er dine kommentarer lige i skabet. Vi tager med det samme og kopierer den ind i vores ticket system til hende :)
Blot glad for at kunne komme med en flig af inspiration ;)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply