Bubbles - Match and Pop

SimonDohn
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 19 Nov 2010, 16:12

Bubbles - Match and Pop

Unread post by SimonDohn » 24 Aug 2015, 13:29

Hejsa spilfolk

Jeg har lige sat mit første spil i søen på google play:

Bubbles Match and Pop - https://play.google.com/store/apps/deta ... io.bubbles

Gameplay er ganske simpelt. –F orbind ensfarvede bobler med hinanden ved at trække links imellem dem. Slip for at poppe boblerne og scor point. Jo længere boblekæder du laver desto flere point scorer du, plus du har chancen for at score bonus bobler. Du skal dog være hurtig på fingrene når du laver dine kæder for hvis bobler af andre farver overlapper din kæde mister du energi – så tricket er hele tiden at afveje hvor lange kæder det bedst kan betale sig at lave.
Spillet har egentligt været færdigt i nogle måneder og har været på rundtur hos en langrække html5 publishers. Men der har ikke været den store interesse desværre, så nu tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne udgive det selv og få noget feedback og nogen erfaringer af den vej.
all feedback er velkommen og selvfølgelig også alle 5 stjernede ratings og reviews ;)

Image

Image

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Bubbles - Match and Pop

Unread post by Instawin » 25 Aug 2015, 15:34

Tillykke - Jeg har altid respekt for folk, der rent faktisk når dertil :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

SimonDohn
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 19 Nov 2010, 16:12

Re: Bubbles - Match and Pop

Unread post by SimonDohn » 25 Aug 2015, 16:27

takker :) og ja trods for få penge og for lang tid er det rart at få tingene afsluttet

Hamlet8008
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 14 Aug 2013, 20:09

Re: Bubbles - Match and Pop

Unread post by Hamlet8008 » 01 Sep 2015, 15:02

Tak for opslaget.

Jeg er imponeret over spillets grundelement. Det har gameplay som bestemt er på niveau med mange andre spil.

Der er rigtig mange spil på markedet med "bobler" som ikke nødvendigvis er bedre end dit spil, men der er mere indhold og på mange måder mere poleret.

Fx ville det være fantastisk at se hvor meget energi du har i tal og hvor stor procentdel du mister hver gang du trækker en linie igennem en bobble, som har en anden farve. Det betyder at du kan regne ud om du vil tage chancen og senere få energi tilbage.

SimonDohn
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 19 Nov 2010, 16:12

Re: Bubbles - Match and Pop

Unread post by SimonDohn » 01 Sep 2015, 18:21

Tak for feedback & mail (du får lige et svar pr mail senere)
Men jaa du har helt fat i nogen af de mangler som jeg selv ser i spillet - det kunne selvfølgelig være mere poleret og bestemt have lækrere grafik, men det største problem jeg selv ser er manglende indhold - eller, der er 20 stages med stigende sværheds grad og tro mig dem når man ikke lige igennem på en spilsession :) - så i ren spiltid er der en del af give sig i kast med - men det bliver bare ikke synliggjort i spillet. Jeg var undervejs i udviklingen over mange forskellige tilgange lige fra at lave det som inddelte levels med et oversigts kort der kunne vise hvor langt man var kommet. jeg forsøgte også med at lave deciderede Boss bobler der kun kunne poppes på bestemte måder osv - i sidste ende blev jeg dog nød til at trække stikket og bare få det færdigt - så eneste tracking af fremgang er highscore systemet og achievements via google play.

i et spil som Bubbles tror jeg det ville være forkert at give spilleren feedback om risiko/rewards via tal og % angivelser - dels er det et udpræget casual spil og jeg synes det vil bryde meget med den generelle feel jeg prøver at ramme - Det var faktisk også kun af nød at jeg endte med at bruge tal baserede point :).
En anden ting er at gameplay er hektisk, så jeg tvivler på at spilleren i situationen ville kunne nå at bruge sådan en slags feedback aktivt.

Post Reply