Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

User avatar
Thomas Ryder
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 31 Oct 2011, 17:25

Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

Unread post by Thomas Ryder » 13 Nov 2015, 12:21

Random Quest er en superminimalistisk dungeon crawler fyldt med drager, troldmænd og skattekister.

En dungeon har 5 rum, og hver gang man starter en quest har man en oversigt over hvad man kan møde i de 5 rum. Desværre ved man ikke i hvilken rækkefølge man besøger rummene, så man kan være heldig at finde et magisk sværd før man møder en drage - eller være uheldig at møde dragen før man finder sværdet. Man har dog muligheden for at droppe ud af en dungeon undervejs og i stedet hoppe til en ny dungeon med 5 nye rum.

Spillet her jeg lavet sammen med den fantastiske lyddesigner Katrine Amsler på efterårets Exile Jam. Ingen af os har prøvet kræfter med fantasy-genren før, så resultatet er blevet ret syret.

Spil spillet (på PC) her!

Thomas

Image

Image

Image

Image

Image

stonecompass
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 13 Apr 2015, 23:22

Re: Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

Unread post by stonecompass » 19 Nov 2015, 12:38

Har prøvet spillet lidt og synes det er en virkelig fed idé! Er vild med jeres art direction!

nils
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2008, 12:07
Contact:

Re: Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

Unread post by nils » 20 Nov 2015, 09:41

Ja det er super! Godt arbejde.
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter

User avatar
Thomas Ryder
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 31 Oct 2011, 17:25

Re: Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

Unread post by Thomas Ryder » 20 Nov 2015, 16:45

Tak for jeres feedback!

Jeg håber at se lidt flere gamejam-spil slået op herinde på Spiludvikling. Det er altid sjovt at se hvad folk har lavet - især på et jam hvor tiden er lidt knap.

Kasper Juul
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 18 Nov 2015, 14:22

Re: Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

Unread post by Kasper Juul » 25 Nov 2015, 10:50

Det eneste jeg savner i spillet er en highscore for at måle hvor "langt" man er kommet. Eller nærmere hvor meget guld man fik raided :)
Idéen er super fed. Kunne godt se det kunne blive til mere ved at udvide faktorerne der spiller ind i forhold til mistet liv og eller åbne kister osv.
Men klart thumbs up her fra. Jeg har klart lyst til at spille spillet igen og igen.

User avatar
Thomas Ryder
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 31 Oct 2011, 17:25

Re: Random Quest (Exile Autumn Jam Game)

Unread post by Thomas Ryder » 27 Nov 2015, 11:57

Hej Kasper,

Tak for kommentar! God ide at gøre det lidt tydeligere hvor langt man er kommet. Jeg tænker også at tyven er lidt for hardcore. Hvis man har fundet 200 guld og har udsigt til at han stjæler halvdelen, bliver det faktisk mere attraktivt at dø end at møde tyven. I det hele taget kunne man godt stramme op på game designet, men nu er det jo et game jam-spil og jeg har primært fokuseret på at kode spillet og på at lave grafikken.

Post Reply