Hexadome 2

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 05 Feb 2016, 17:46

Haha, jow... Got it...

Og ja, jeg får da kastet nogle timer efter det. Det er noget mere inspirerende end at lave Unity integration til kinesiske Android API'er ;) og selvom den økonomiske upside formentlig er i samme boldgade (= ingenting), så trøster jeg mig med at jeg i det mindste har det sjovt så længe :P...

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 07 Feb 2016, 21:28

V0.005 på server / i dropbox - en del bugfixes på det nye kamp system.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 10 Feb 2016, 12:35

V0.006 er klar - flere bugfixes.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 11 Feb 2016, 20:55

Hm... Det er svært at få feedback, så i et lettere desperat forsøg har jeg lagt spillet på Steam som et "concept" - det er formentlig rigelig færdigt til at jeg kunne have lagt det på som "Early Access", men jeg starter i det små:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =621481260

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Hexadome 2

Unread post by Zee » 12 Feb 2016, 12:12

Håber det giver noget :)
Jeg har også planer om snart at se på det igen, der har bare været meget travlt på arbejdet/hjemmefronten på det seneste. Er spændt på det nye kampsystem :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 14 Feb 2016, 14:49

Kampen om folks opmærksomhed er formentlig ikke mindre på Steam end andre steder, men det er gratis og klart et forsøg værd.

Dit input er iøvrigt værdsat - jeg har (og havde) bestemt ingen forventning om at spillet ville blive flood'et med nye spillere bare fordi jeg lagde det ud på spiludvikling.dk (eller nogle af de andre fora hvor jeg har lagt det ud), og jeg er helt klar over at mængden af folk der gider bruge tid på at skrive deres kommentarer ned og sende dem i en mail er meget meget lille, så alt hvad jeg får modtages med stor taknemmelighed :)...

Det der derimod overrasker mig lidt er hvor få der har været nysgerrige nok til at downloade klienten og bruge 2 minutter på lige at logge ind og se hvad det var for noget. Det er faktisk en lille "poll" værd:

Hvad har fået lige præcis dig til ikke at downloade?
Forkert genre?
Dårlig sales pitch?
Kedelige screenshots?
For stor download?
For besværligt med dropbox?
Andet?

Hvis nogle af jer har svar på ovenstående så kom med dem - tror det er viden dre kan hjælpe andre også.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hexadome 2

Unread post by jonaz.dk » 18 Feb 2016, 11:05

Mja det er ikke nemt at lave noget der for fanger folks interesse.
Har lige et par slag fra tasken helt subjektivt vurderet.

-Vi lever i en tidspresset verden. Har personligt ikke meget tid at rutte med.
-Spiludvikling.dk skaren er desværre bare ret lurker/passiv. :/ 10000 views i tråden er dog ikke helt dårligt. ;)
-Udbuddet af spil generelt set der rammer noget 'amazing!' er også højt. Eller bare udbuddet at spil i det heletaget er overvældende.
-Pitchet og konceptet i det heletaget mangler helt sikkert noget! Hvorfor er lige dit spil super fedt og interessant? Universet/grafisk rammer ikke rigtigt noget i mig.
-Grafisk mangler det helt sikkert noget input. Der skal fantastisk art talent til at løfte opgaven.
-Lille ting. Smid dropbox linket med i hver post når du har en update så folk ikke skal lede tilbage på en anden side.
-Når man lige kigger ind i spillet er det ikke helt klart nok hvad det lige er man skal. En lille grad af hand holding til at introducere de grundlæggende principper ville ikke være af vejen.

Bug: Fik gået i combat. Men den hang lidt der. Efter jeg havde deployet en masse enheder kunne jeg ikke rigtigt gøre noget. hverken exit, movement, deployment eller retreat.

Som en lille enkeltmands produktion er det super svært at se lige hvad der skal til for at kunne løfte det hele. Uden at have et kæmpe hold og financiering til at hæve production values op på det høje niveau. Og bygge et fantastisk univers og koncept. Der skal til nok om dage for at kunne skille sig ud fra mængden.

Det eneste du kan gøre er at finde en eller andet helt fantastisk unik vinkel på projektet. Eller selvfølgelig være ligeglad og lave præcist hvad der passer dig. ;)
Og se det som et hygge hobbyprojekt der ikke skal tjene penge.

User avatar
mark_webworks
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 21 Dec 2011, 18:47
Contact:

Re: Hexadome 2

Unread post by mark_webworks » 18 Feb 2016, 13:36

En lille video hjælper rigtig meget, det har man stort set altid tid til lige at dyrke. Og så skal spillet selvfølgelig stadig ramme noget tema/mechanics som interesserer én personligt før man dykker videre ned i det.

EDIT: Så så at du faktisk har en fin video på Steam - den ville folk herinde sikkert ikke have fundet. Spillet ser rigtig godt ud rent mekanisk og også rimelig full-featured, men for generisk til at det ville interessere mig. Der er vi selvfølgelig ude i noget subjektivt, men jeg tror der skal et mere unikt take på for at skille sig ud.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 18 Feb 2016, 17:28

Tak for indsparket guys, det er helt klart at mange vælger det fra fordi det bare ikke passer med det de har lyst til at spille, og det er fint nok - sådan vil det jo være.

Video er noteret som et must, og ja, det kan godt være man skal være mere pushy med links, og dræbe al beskedenhed i sales pitchen :).

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 18 Feb 2016, 17:50

Ved nærmere eftertanke: 10000 views er vel netop temmelig skidt når det har givet anledning til at mindre end 5 mennesker har gidet kigge på det (mig selv inklusive). Det giver sgu ikke meget håb når man ved hvad en FB eksponering koster ;).

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hexadome 2

Unread post by jonaz.dk » 19 Feb 2016, 15:58

Ikke bedste conversion rate. ;) Det er så heller ikke unikke views.
Kan nu ellers meget godt lide selve ideen om et persistent strategispil.

Den der popup med invalid move i combat får man bib af.

Og interview blev det også til.
http://da.playception.com/2016/2/18/129 ... hexadome-2

køkkenting
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 11 Oct 2010, 22:50

Re: Hexadome 2

Unread post by køkkenting » 20 Feb 2016, 03:41

Måske ændre navnet, eftersom det giver årsag til forvirring og man kan måske komme på noget bedre. Der er måske heller ikke så mange spillere af 1'eren tilbage at det gør noget at droppe arven.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 20 Feb 2016, 15:59

Der er helt sikkert ingen indbygget værdi i navnet - det er for gammelt og var ikke tilpas stort til at nogen husker det.

Men hvis det skulle have gjort nogen som helst forskel i dette scenarie skulle det jo betyde at et meget stort antal mennesker (ikke 10.000 det er jeg med på, men alligevel) har været inde på den her tråd, set screenshots og formentlig læst ihvertfald første post og tænkt: "Det ser spændende ud, hvis det havde haft et andet navn havde jeg helt sikkert kigget på det"...

Sorry, men den køber jeg ikke rigtigt :)

køkkenting
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 11 Oct 2010, 22:50

Re: Hexadome 2

Unread post by køkkenting » 20 Feb 2016, 23:04

Okay. Spillets gameplay er sikkert udmærket, men jeg tror der skal et andet tema på og en anden art direction hvis det skal fange folks opmærksomhed. Med andre ord tror jeg kun overfladen skal ændres.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Hexadome 2

Unread post by Niels Jørgensen » 21 Feb 2016, 11:07

Ok, den kan jeg til gengæld godt købe.

Tænker du "fantasy" istedet for Sci-Fi? Der kunne jeg måske være lidt bange for at fantasy/strategy genren er lidt overrendt, men jeg kan tage fejl.

På art-direction fronten er jeg jo lidt hæmmet af at jeg kan det jeg kan :) Men samtidig så er det her jo work-in-progress og jeg har fokuseret mest på at få spillet til at fungere og fyldt "artwork" på i det omfang det var nødvendigt for overhovedet at få spillet til at være spilbart. Selv mine begrænsede evner rækker en del længere end til hvad jeg har lavet her i første hug, men jeg har måske lidt naivt troet at folk kunne se gennem det i så tidligt et stadie.

Men ok, det lyder rimeligt, og det kan være jeg skal flytte mit fokus.

Man kan så fundere videre over hvordan spil som f.eks. Minecraft er blevet hvad de er? Og nej, jeg siger ikke at Hexadome et et bedre spil end Minecraft, meget langt fra, men det kan sgu ikke være det visuelle der har fået folk til at få interesse for Minecraft til at begynde med :)... Jeg er med på at Minecraft var noget mere nyskabende, men vi taler også om "orders of orders of orders of magnitude" større interesse.

Men det er måske lige præcis der problemet er. Det er ihvertfald lidt min personlige frygt (og måske også min mave fornemmelse) at vi er havnet i en situation hvor man enten kommer over en eller anden "attention threshold" og laver en Subway-Surfer eller en Minecraft (om man så gør det på bling eller gameplay er sekundært), eller også så kommer man ikke over grænsen, og så er man ingenting.

Man kunne godt forestille sig at i en verden hvor alle ser de samme få app stores med tilhørende få top 10 lister, og alle følger nogle meget få trend sættere så bliver der dels ikke rigtigt plads til små success'er, og deraf heller ikke plads til ret mange succes'er overhovedet (folk har kun den tid de har, og hvis alle skal spille clash-of-clans, så spiller de ikke også Hexadome).

Nå, 'nuff rambling, tak for input, jeg må jo se hvad jeg kan gøre ved det.

Post Reply