Pre-alfa demo af The Amazing Adventure - Dansk produceret

switch
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 27 Apr 2016, 20:01

Pre-alfa demo af The Amazing Adventure - Dansk produceret

Unread post by switch » 28 Apr 2016, 06:17

Jeg er i gang med at udvikle et computerspil sammen med min bror. Spillet hedder The Amazing Adventure og er et 2D platformspil spil med RPG elementer. Det er stadig yderst tidligt i processen, men vi tror på at åbenhed i sidste ende vil give et langt bedre spil - det er derfor muligt at prøve en pre-alfa demo af spillet. :-D

Image

"In The Amazing Adventure you play the character of Life. A life force from somewhere beyond the stars. This gives you the unique ability to change into liquid form which opens op for an abundance of possibilities. The Amazing Adventure is a collaboration between two brothers with a passion for programming intelligent and dynamic solutions. A strong love for art and music also drives this game."

Demoen (der kan spilles direkte i din browser) finder lige her: http://theamazingadventure.net/web-player.html. Bemærk at du skal bruge FireFox, IE eller Opera til denne online test-version. Ctrl = attack, Space = jump.

Du kan også finde concept art her: http://theamazingadventure.net/concept-art-screenshots/

Hvad synes I om den grafiske stil, animationer og styrigen som det ser ud indtil videre?

Tak fordi du ville tage et kig på The Amazing Adventure :-)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Pre-alfa demo af The Amazing Adventure - Dansk producere

Unread post by Instawin » 28 Apr 2016, 14:44

Dejlig stemning indtil videre. Hele setting med lys osv. er meget beroligende. Meget fedt, at den lille kattelignende pelsklump hægter sig fast på en kant, hvis man lige akkurat får timet sit hop forkert, og kun kommer til kanten.

Hurtige tanker - og nogle af tingene har I sikkert allerede med, da dette jo kun er et udviklingsbuild.

Helth, staves Health ;) Og så få rammet "health-meteret" ind, måske endda med en streg, der indikerer, hvor meget man har tilbage. Denne bar skal placeres forrest i scenen, så dit health ikke pludselig blender sammen med træernes farve, og man dermed ikke kan se den.

Lav edderkopperne en anden farve eller nuance. Jeg lagde overhovedet ikke mærke til dem, til start. Jeg nåede at rende igennem banen, for at komme ud ved starten igen, før jeg overhovedet observerede, at der var fjender.
Og så synes jeg det ville være fint med en indikation af, at man bliver ramt. F.eks. ved at skærmenkanten flasher rød, eller noget andet visuelt.

Det var lige de indledende tanker :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

switch
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 27 Apr 2016, 20:01

Re: Pre-alfa demo af The Amazing Adventure - Dansk producere

Unread post by switch » 28 Apr 2016, 19:19

Mange tak for dine kommentarer. En af de ting vi virkelig gerne vil have frem er netop stemningen, så at den rammer noget rigtigt er super at høre.

Yeps der har sneget sig en tastefejl ind, det bliver selvfølgelig rettet.

Jeg arbejder i øjeblikket på noget ny grafik, da den nuværende både skaber problemer med parallax scrolling (når man kommer til at kunne klatre op af) og som du nævner er det i øjeblikket svært at se hvad der sker i forgrunden. Jeg mangler stadig en del detaljer, men her er et screen af den nye grafik som forhåbentligt bliver den endelige stil:

Image

Ja, når man tager skade skal det helt klart indikeres tydeligere, både med lyd og visuelt.

Det eneste jeg mangler er lidt mere tid så jeg kan gøre det nye grafik færdig + de 100 andre ting på to-do listen.

Det er dog super fedt at arbejde på dette projekt :-)

Post Reply