Indie Multiplayer RPG - stadig langt igen

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Indie Multiplayer RPG - stadig langt igen

Unread post by Jesper Nielsen » 16 Jan 2017, 19:01

Der mangler mange mange features før det er færdigt, men man kan da se spillet begynde at forme sig.
Klient-siden er udviklet i Unity/C#, mens serverdelen er C#/.Net. Kommunikationen sker via TCP - hvis Path of Exile kan klare sig med det kan jeg nok også:)

Målet er et multiplayer action RPG, der fungerer på samme måde som en MMORPG med en fælles server - men uden ambitioner om at kunne understøtte mange tusinde spillere. De benchmarks jeg har lavet indtil videre siger mig at 250-300 pr. kerne vil være realistisk, men det er lidt et skud i tågen fordi jeg jo stadig mangler mange features og reelt set ikke ved hvad der vil være "dyrt" i en færdig version.

Stilen må jeg nok indrømme ligner en del typiske "isometriske" action RPG som Diablo, Path of Exile, Torchlight etc.

Renderet i 3D men logisk set et 2D spil - i hvert fald hvad angår serveren.
Siden jeg optog videoen har jeg fået basal melee monster AI til at virke rimeligt fornuftigt, og lige for tiden arbejder jeg på at finpudse input systemet så man kan holde knappen nede for at styre en karakter, og klikke på forskellige typer af entiteter (monstre, portaler, kister etc) for at angribe dem eller anvende dem.



Post Reply