Page 1 of 1

By popular demand...

Posted: 25 Feb 2017, 13:20
by TriggeredChicken
...(sort of) har jeg har jeg lavet min næste lille kreation til WebGL, så det kan prøves med et bette klik på et link:

http://www.kongregate.com/games/ZimpzonX/what-is-orcs

Det er et rent actionspil, med tydelig inspiration fra et relativt kendt indie spil ;)

Re: By popular demand...

Posted: 25 Feb 2017, 18:36
by ZeroHero
Meget underholdende lille spil :-)

Re: By popular demand...

Posted: 25 Feb 2017, 18:49
by TriggeredChicken
Super, tak for indsatsen ;) Der skal jo være nogle unlocks, så man har en grund til at fortsætte. Jeg må finde på nogle.

Re: By popular demand...

Posted: 25 Feb 2017, 22:21
by jk5000
Davs igen

Først og fremmest vil jeg sige tak fordi, at du har lavede et spil, som jeg kan spille på min gode gamle pc. Overordnet syndes jeg, at du det du har lavet et super sjovt lille skydespil. Især grafikken og musikken er super sjov. Ideen til spillet er måske nok ikke super ny, men spillet er overordnet ret velfungerende. Der var dog et problem, som jeg oplevede flere gange, og det var at monstrene nogen gange spawner lige oven på spilleren.

Jeg kunne i øvrigt rigtig godt tænke mig en eller anden form for humoristisk intro til spillet.

Re: By popular demand...

Posted: 25 Feb 2017, 23:13
by TriggeredChicken
Jeg har også set de spawner oven i mig. Must fix. Desuden oplever jeg ind imellem at actions sætter sig fast, så man bliver ved med at løbe eller skyde. Sker kun i WebGL.

Hmm intro? Tænker du programmeret intro, eller andet?

Re: By popular demand...

Posted: 25 Feb 2017, 23:41
by jk5000
For at gøre spillet til lidt mere end "bare" et skyde spil, så kunne det være sjovt at give spillet en lille historie. I en intro kan du fortælle/starte en sjov lille historie om hvorfor manden kæmper med monstrene. Om du så vil lave spillets intro, som en lille video, et slideshow eller anden løsning, vil jeg lade være helt op til dig. Det nemmeste er nok et slideshow.

Jeg oplevede i øvrigt også at skyde funktion satte sig fast, men for at være helt ærlig så troede, jeg at det var meningen.

Re: By popular demand...

Posted: 26 Feb 2017, 19:00
by TriggeredChicken
Updateret til v1.1b.

Weapon Mastery added. Each weapon can be upgraded to a much more powerful version.
Damaging explosions removed from all enemies except Big Walkers.

Re: By popular demand...

Posted: 05 Mar 2017, 13:12
by jonaz.dk
Fik endelig prøvet det lidt mere her.

Well done! Syntes det generelt er et rimeligt velfungerende gameplay. Hvilket spil har du baseret designet på? Kunne være interessant lige at se inspirationskilden.

Første oplevelse var at det var hulens svært. Det må have været versionen tidligere hvor fjenderne kunne røre orc babyen hvorefter man så var færdig. Lige en tand udfordrende for os gamle mennesker. ;)
Det virker ok nu.

Jeg tror der er en bug i weapon mastery. Jeg får låst den op. Fx. Modded Machinegun. Hvorefter der ikke sker noget ude i menuen når jeg vælger det. Men er tvunget til at vælge noget andet for at sætte spillet igang igen. Det er naturligvis meget rart at man vælge et fast våben til at starte med. Men er nok lidt modstridende mod weapon randomness konceptet.

I fullscreen forsvinder lidt af det nederste af teksten desuden på weapon mastery skærmen.

Har et par ideer du kunne overvejen.
1. Fjenderne kan kidnappe orc baby hvis de støder på den. Så hapser de den og går med et escape punkt eller mod screen edge. Hvis fjenden når escape punktet med orc baby har man tabt spillet.
Der skal naturligvis være player feedback der meget tydeligt indikerer at nu brænder lokummet.

2. Orc baby kan blive ramt af dine egne skud. Så man skal lige passe en ekstra tand på ikke at skyde hovedet af de lille bedårende væsen. (Det design går naturligvis ikke sammen med første forslag)

3. I stedet for random våben ved hvert orc baby pickup kunne du overvejet at lave weapon drops på fjender der dør. OG begrænset ammunition på alle våben. Så spilleren altid har et par våben valgmuligheder at gå efter. Og ikke bare udnytter at machinegun eller et andet favoritvåben altid er tilgængelig når man kører mod weapon mastery.

4. Controller support!

Re: By popular demand...

Posted: 05 Mar 2017, 21:21
by TriggeredChicken
Gameplay med random våben er baseret på Super Crate Box. Det kan hentes gratis på Steam.

Weapon Mastery var faktisk tænkt som challenges, der kun skulle klares én gang. Derefter får man de upgradede våben i "normal" mode, så man kan nå længere. Men det er jo work in progress, og alt det der ;)

1-4) Jeg overvejer lige nu om jeg skal gå videre med det (måske større baner med vægge, døre etc.), eller om jeg skal kaster mig over en ny idé ;)

Tak fordi du gad kigge på det!

Re: By popular demand...

Posted: 06 Mar 2017, 14:25
by vonknut
Har du tjecket noget med performance af Unity webgl ift. andet?

Når vi kar kigget lidt på det ift. 3d rendering, så var performance ufatteligt dårligt ift. "ren html5" (f.eks. eksporteret fra en dedikeret html5 engine såsom playcanvas eller kodet fra bunden direkte til html5).

Re: By popular demand...

Posted: 06 Mar 2017, 20:36
by TriggeredChicken
Jeg har desværre ikke noget at sammenligne med. Prøvede I med profileren?

Re: By popular demand...

Posted: 16 Mar 2017, 15:41
by vonknut
Vi har prøvet en del reference projekter, hvor vi kører det i henholdsvis brower plugin, native mobile og webGL på både desktop og mobile browser.
Og WebGl har ultra sløj performance på mobile browser (1/5-1/10 fps ift. native app).
-når det er 3D

Så vi kigger på Babylon.js og PlayCanvas, ift. et kommende html5 baseret 3D spil.

Var bare lidt nysgerrig ift. hvordan Unity og webgl er når det er til 2d - ift performance.

Re: By popular demand...

Posted: 16 Mar 2017, 15:58
by TriggeredChicken
De skriver det ikke er officielt supporteret på mobile. Der er lidt info her:

https://docs.unity3d.com/Manual/webgl-b ... ility.html

Re: By popular demand...

Posted: 27 Mar 2017, 15:15
by Romanovich
Sjovt lille spil. konen brød sig ikke om lyden hehe :)