Fik endelig prĂžvet det lidt mere her.
Well done! Syntes det generelt er et rimeligt velfungerende gameplay. Hvilket spil har du baseret designet pÄ? Kunne vÊre interessant lige at se inspirationskilden.
FÞrste oplevelse var at det var hulens svÊrt. Det mÄ have vÊret versionen tidligere hvor fjenderne kunne rÞre orc babyen hvorefter man sÄ var fÊrdig. Lige en tand udfordrende for os gamle mennesker.

Det virker ok nu.
Jeg tror der er en bug i weapon mastery. Jeg fÄr lÄst den op. Fx. Modded Machinegun. Hvorefter der ikke sker noget ude i menuen nÄr jeg vÊlger det. Men er tvunget til at vÊlge noget andet for at sÊtte spillet igang igen. Det er naturligvis meget rart at man vÊlge et fast vÄben til at starte med. Men er nok lidt modstridende mod weapon randomness konceptet.
I fullscreen forsvinder lidt af det nederste af teksten desuden pÄ weapon mastery skÊrmen.
Har et par ideer du kunne overvejen.
1. Fjenderne kan kidnappe orc baby hvis de stÞder pÄ den. SÄ hapser de den og gÄr med et escape punkt eller mod screen edge. Hvis fjenden nÄr escape punktet med orc baby har man tabt spillet.
Der skal naturligvis vĂŠre player feedback der meget tydeligt indikerer at nu brĂŠnder lokummet.
2. Orc baby kan blive ramt af dine egne skud. SÄ man skal lige passe en ekstra tand pÄ ikke at skyde hovedet af de lille bedÄrende vÊsen. (Det design gÄr naturligvis ikke sammen med fÞrste forslag)
3. I stedet for random vÄben ved hvert orc baby pickup kunne du overvejet at lave weapon drops pÄ fjender der dÞr. OG begrÊnset ammunition pÄ alle vÄben. SÄ spilleren altid har et par vÄben valgmuligheder at gÄ efter. Og ikke bare udnytter at machinegun eller et andet favoritvÄben altid er tilgÊngelig nÄr man kÞrer mod weapon mastery.
4. Controller support!