Bust a cap

Kanel Karsten
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2018, 18:22

Bust a cap

Unread post by Kanel Karsten » 22 Aug 2018, 07:58

Hej

Jeg har fået brygget mit første minispil sammen i Unity og i den forbindelse, ville det sgu være rart med lidt feedback fra spilkyndige folk.

Så hvis I har tid/lyst, må I meget gerne give spillet et spin, og komme med jeres uforbeholdne mening ift., hvad der er lort, lagkage og alt derimellem.

Gameplay er stort set et rip off af Samurai Kirby, der kan prøves på SNES Classic (hvis I evt. skulle ligge inde med sådan en).

Spillet kan downloades (ganske gratis) til mac/win her: https://xylfz.itch.io/bust-a-cap

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Bust a cap

Unread post by scootergrisen » 23 Aug 2018, 10:32

Mine bemærkninger:
__MACOSX mappe i zip-filen.
Tomt område i konfiguration. Ligner det måske er til logo.
Eventuelt tilføj dansk oversættelse til konfigurationsdialogen/spillet?
Ingen opløsning mindre end 1184x666 her. Ville være rart med lav opløsning til at teste.
Tekst med taster inden "player 1..." går hurtigt væk. Kunne ikke nå at læse hvad der stod og det ser ikke ud til at man kan se det igen med mindre man genstarter spillet
Ingen exit knap til at afslutte spillet.
Måske ikke
Hvorfor skal der oprettes netværksforbindelse til cloudfront og googleusercontent hvis ikke det er et netværksspil?
I stedet for "when you see this.... shoot" så kunne det være "shoot when you see this"
Om man er "god" til spillet kommer muligvis an på computerens ydelse.
Der kunne stå "Get ready" lidt før man skal skyde.
Defeat skærmen er lidt kedeligt at se på i længden og længe om at gå væk.
Måske defeat osv. teksten bare skal være oven på der hvor spillerne er i stedet for på en sort baggrund.

Kanel Karsten
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2018, 18:22

Re: Bust a cap

Unread post by Kanel Karsten » 24 Aug 2018, 08:30

Tak for feedback. Du har nogle gode pointer, som jeg vil tage med i de videre overvejelser.

Ift. valgmuligheder for skærmopløsning, så lader det til at være afhængigt af den enkelte maskine. På min egen computer kan jeg f.eks. vælge en opløsning helt ned til 848x480. Umiddelbart tror jeg heller ikke det er muligt at oversætte konfigurationsdialogen, da den autogeneres af Unity, men det er absolut en mulighed at oversætte selve spillet til dansk. Du har i øvrigt ret i, at det tomme område øverst i konfigurationsdialogen er beregnet til et logo.

Jeg har aktiveret en indbygget analytics funktion i Unity, hvilket er mit bedste bud på, hvorfor der oprettes netværksforbindelse til cloudfront og googleusercontent.

Umiddelbart burde computerens ydelse ikke have indflydelse på spillerens evne til at slå "AI", men jeg skal da erkende, at jeg ikke har afprøvet det i praksis.

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Bust a cap

Unread post by scootergrisen » 24 Aug 2018, 13:35

Jeg synes bare nogen gange så var det ligesom at se en video der blev afspillet på 1,5 eller 2,0 gange hastighed der hvor der blev skudt.
Hvis Unity er så meget brugt så burde de vil sagtens kunne oversætte deres installationsprogram og configuration. Det kan du eventuelt forslå dem.
Jeg oversætte diverse software og der forslår jeg af og til at de gør så man kan oversætte installationsprogrammet osv. fordi det jo er det første man ser.
Så hvis spillet var oversat så ville jeg også gerne have at andet var oversat hvis det var et spil jeg var med til at lave eller oversætte så man får en mere komplet oplevelse.
Jeg er ikke fan at konstant at skulle være overvåget og at google skal informeres om hvornår min computer er tændt, hvornår jeg spiller hvilket spil osv.
Kan det ikke laves til Linux også?

Post Reply