RidderRally ver. 1.0

BenjaminS
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 29 Aug 2008, 14:30

RidderRally ver. 1.0

Unread post by BenjaminS » 04 May 2009, 17:13

Godeftermiddag spiludviklere!

Jeg er partner og udvikler i GearWorks, og vi har lige lagt sidste hånd på et spil til Krifa(Kristelig Fagbevægelse). De ønskede at fjerne fordommen om, at de kun er for klokkere og kirketjenere. Dette gør de med er online spil ,som sætter fokus på, at alle har frihed til selv at vælge fagforening. Spillet tager udgangspunkt i den ædle ridderverden, som også bruges i deres TV reklamer for tiden, men I spillet er DU ridderen der skal stoppe drillerierne før de går for vidt.

Det kunne være fedt at få noget respons på spillet, om ikke så håber jeg at det kan give jer en sjov oplevelse.

Se om det kan lykkes dig at blive slået til ridder!:)

http://ridderrally.krifa.dk/


Krifa linker til spillet fra deres selvbetjeningsafdeling på deres website, og der står der også instruktioner, så dem får I lige her:

Instruktioner:
  • Det er din opgave som ridder at stoppe drillerierne på kontoret.
    Du kan stoppe dem ved at kører hen til drilleriet (giver mange point)
    eller ved at kaste en gummikylling(giver færre point).
  • Du styrer ridderen med piletasterne
    Du sigter og kaster kyllinger med musen
(men ellers bare tryk på ”Hjælp!” i nederste venstre hjørne når du er inde i spillet. )


Spillet er i version 1.0 og det er planen at medlemmerne på krifas selvbetjening skal komme med kommentarer og ideer, så spillet kan videreudvikles.

God fornøjelse:)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: RidderRally ver. 1.0

Unread post by vonknut » 04 May 2009, 22:14

Det fungerer sku' meget godt, fint med afvejningen mellem at skyde vs. at move derhen, hvilket giver flere point mne også er mere risikabelt / tidskrævende.

Der er dog lidt feedback problemer, f.eks. mht. hvad fingeren symboliserer?
Jeg har en ide om at det er "liv" som man mister, men så skulle det måske være røde og blinke, når man får dem, for ligesom at "slå pointen fast med syv-tommer-søm" (jeg har ikke lyd på, så hvis der er noget que'ing via lyd, så stikekr jeg piben ind :) ).

Derudover så kan man ryge ud af skærmen, hvilket er fint nok. Problemet er bare at man dør ikke med det samme, så man kan risikere at blive fanget bag en væg, hvorefter man forsvinder ud af skærmen. Da man ikke kan se sig selv, kan man ikke styre tilbage og man er heller ikke død. -så det er lidt en "limbo" men befinder sig.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: RidderRally ver. 1.0

Unread post by Pelding » 04 May 2009, 23:06

Lidt feedback:

Man spiller en ridder der har det mål at blive slået til ridder - det er lidt sort
Man skal stoppe mobning ved at køre ind i de folk der er involveret eller ved at kaste en gummikylling på den der bliver mobbet (?!) - det er meget sort
Man får nogle underlige antal point for at stoppe mobning, hvad er pointen med det? (hvorfor ikke bare 10 point hver gang f.eks)
Hvad er pointen med at få øksen?
Man skal tanke nye gummikyllinger ved at køre til "automaten", det viser sig dog at man får kyllingerne ved at køre ind i en troubadur (kalder i ham en automat?)
Man kan ikke se sin level i UI'et

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: RidderRally ver. 1.0

Unread post by Scurvy Lobster » 05 May 2009, 07:38

Jeg forstod ikke spillet. Kørte forbi nogle skriveborde i starten. 4-5 stykker måske og så var der bare grå skærm resten af tiden. Jeg kunne heller ikke kaste/skyde med noget ved museklik.

Jeg fangede ikke at det havde noget med mobning at gøre. Faktisk troede jeg i farten bare det handlede om at race, indtil jeg åbnede instruktionerne. Desuden så jeg ingen der mobbede eller blev mobbet.

Jeg er forvirret... :?
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: RidderRally ver. 1.0

Unread post by vonknut » 05 May 2009, 09:11

Grunden til at du ikke kunne se at du kunne skyde, var at sigtekoret kun dukker op, når det er over en muligt "target".
-hvilket måske også er lidt ulogisk...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: RidderRally ver. 1.0

Unread post by Christen » 05 May 2009, 10:04

Ok jeg læste ikke lige instrukserne.

Jeg fattet heller ikke at jeg kunne skyde med musen.

Hvorfor skal jeg holde musen over den som bliver mobbet og ikke den som mobber når jeg skyder noget? Er det ikke mobberen jeg vil ramme med en gummi kylling. Jeg synes også at jeg når kørte hen til mobningen så skulle jeg ramme ham der bliver mobbet ikke ham som mobber?

Der mangler klart et helt lyd univers. Det er meget kedeligt uden lyd.

Kontrollen over ridderen virker også lidt langsom.

Men ellers et meget sødt spil med en fin grafisk stil.

BenjaminS
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 29 Aug 2008, 14:30

Re: RidderRally ver. 1.0

Unread post by BenjaminS » 07 May 2009, 00:20

Først og fremmest tak for super god feedback! Det altid rart at få en ærlig kritik:) Desuden er det et lidt andreledes gameplay, så det er interessant at høre hvordan det opleves, vi har jo efterhånden spillet det så mange gange selv, at vi er blevet inhabile:)

@vonknut – Ja, fingeren kunne godt være bedre forklaret, den er ment som en løftet pegefinger, og er egentlig et levn fra en tidligere version af spillet, der havde et andet tema. Er helt sikkert noget der skal forklares bedre i en videreudvikling. Og ja, det er aldrig sjovt at have i limbo. Som det er nu bliver man skudt ind igen uden kollision, men kan forstå på dine oplevelser at det godt kan optimeres. Du har nok ret i at det ville give mere mening at sigtekornet var der hele tiden, på den måde ville folk nok også nemmere opdage at den mulighed var der.

@Pelding – Tanken er at man starter som væbner, intro teksten hilsen dig som væbner, og så bliver man ridder ved at klare sig igennem uden at dø, men ja, titlen på spillet kan godt forvirre i forhold til hvem man starter som. Når man kører hen til folk var ideen at man talte mobberen til fornuft, men det kan sagtens gøres mere tydeligt, fx med en talebobbel fra ”ridderen”:) Pointene er afvejet efter hvor hurtig du reagerer, jo hurtigere du er til at stoppe drillerierne, jo flere point får du. Pointen med øksen og de andre visuelle upgrades er at vise at din figur forbedre sig, vi har desværre oplevet at få opdager de forbedringer der sker, som fx flere kyllinger, de flyver hurtigere og kontorstolen kører hurtigere, så det er en huskekage at upgrades skal være mere mærkbare eller i hvert fald fortælles mere klart at man får dem. Og ja, det med ”automaten” er en fejl, et levn fra en tidligere version med et andet tema:) Er helt enig i at det ville være fedt at man kunne se sin level!

@Scurvy Lobster – Det lyder som om du har oplevede en eller anden for for bug, det er i hvert fald ikke meningen at der skal være grå skærm, og der skulle gerne være nogle der blev drillet. Prøv evt. med den nyeste flash player. Men hvis du bliver ved med at opleve det, så må du gerne skrive hvad din opsætning er; styresystem, browser osv.

@Christen – Så såre sandt, det er helt sikkert mobberen der skal have kyllingen i hovedet i bedste Monty Python stil. Rent tidsmæssig måtte vi skyde nogle genveje, så derfor er det ”offeret” man skal ramme. Det er en ting jeg også gerne vil have rette i en videreudvikling. Og ja, flere lyde ville være fantastisk, der er alt for lidt feedback og stemning. Jeg håber der bliver mulighed for at udvikler mere på lydsiden.

Endnu engang tak, jeg poster et link når/hvis der kommer en version 2.0:)

Post Reply