Og en DADIU produktion mere...

Meldahl
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 04 Jun 2009, 09:57

Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Meldahl » 04 Jun 2009, 09:59

Jeps, smider også lige et link til mit første DADIU spil - kommentarer, ris/ros med mere modtages mere gerne ;)


http://www.puzzlelain.dk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by jonaz.dk » 04 Jun 2009, 10:23

hvad går det ud på? er det puzzledelen i spillet?
eller er der noget der er broken? det er den nærmeste konklusion jeg kan komme til.

jeg ser på en tallerken jeg kan kun trykke på venstre og højre cursor keys + A og D for at spille nogle strofer fra en violin. som ikke giver nogen former for visuelt feedback.
menu knappen i toppen virker ikke. eller er i bedste fald et ekstremt vildledende element i grafikken.

pænt sort drenge.. den skal byttes. ;)

Meldahl
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 04 Jun 2009, 09:57

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Meldahl » 04 Jun 2009, 10:28

Spil laves jo med en tutorial for at man skal kunne lære at spille spillet.

Prøv den, så finder du frem til den 3. knap der bruges i spillet, samt "esc"-knappen der viser menuen du lige kan ane i toppen ;)

Mvh

Meldahl

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by jonaz.dk » 04 Jun 2009, 10:39

jeg ville hjertens gerne trykke på en tutorial knap. men denne er ikke at finde i syne. hverken in-game eller på websitet. Esc. gør intet. Ej heller menuen i toppen.

meget mystisk. der må være noget teknikfnidder et eller andet sted. håber jeg. :)

Meldahl
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 04 Jun 2009, 09:57

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Meldahl » 04 Jun 2009, 10:54

Hmm... hovedmenuen i spillet har tre punkter:

Start spillet
Lær at spille (tutorial - om man vil)
Lyd til/fra

Herfra skulle du gerne kunne starte tutorial'en. Mht "esc" ingame, så burde det virke så snart du er i en bane. Men jeg tjekker da lige, det kan jo være du har fundet et bug. ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by jonaz.dk » 04 Jun 2009, 11:25

her er hvad jeg ser.. ikke mange "lær spillet" knapper. menuen er selvfølgelig ikke synlig in-game. ;)
eller er jo blevet gammel og halvblind.
Image

Meldahl
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 04 Jun 2009, 09:57

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Meldahl » 04 Jun 2009, 11:42

Ja okay, så er det jo slet ikke så mærkeligt at du er forvirret. Det ser ud til at spillet ikke loader korrekt hos dig. Her er i hvert fald et par screendumps af hvordan det burde se ud.

Baggrunden på selve hjemmesiden når man loader den skal se sådan her ud:
Image


Og når man så trykker start spil skulle det lede frem til menuen i spillet der ser sådan ud:
Image

Vi har bugtestet under udviklingen i Mac Osx, XP, Vista, Win 7 beta og win 7 RC1, med test på Safari, Firefox, IE og Google Chrome. Sværest var det at få spillet til at køre i Chrome som stadig har tendens til at chrashe i web-plugin'et.
Det screenshot du selv har linket har jeg dog ikke været ude for før, men det viser jo bare at der stadig er plads til en smule forbedring hist og her. :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by jonaz.dk » 04 Jun 2009, 11:55

Oplevede problemet i FireFox 3 og Internet Explorer 8 under Vista Ultimate 64bit.

Men jeg fik det til at køre i Opera.

hehe.. og når det så virker er der ikke meget behov for en tutorial. ;)
fint arbejde.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by JeppeB » 04 Jun 2009, 13:33

Igen en virkelig flot produktion, hvor spillet dog virker til at vurdere æstetisk nydelse over gameplay - ideen med porcelænet er super nyskabende, er jeg den eneste der bliver en smule rundtosset dog? :)
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Zacker » 04 Jun 2009, 21:32

Det var da et super hyggeligt og ganske velfungerede lille spil. Rammer vist ganske præcist, hvordan små art productions skal spille og se ud, hvis det skal være hipt i disse tider. Visuals er også ganske gode og nok noget af de bedste jeg har set i en DADIU produktion overhovedet.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by petervesti » 05 Jun 2009, 13:12

Smukt!

Super cool som tallerkenerne bliver malet mens man spiller og at det er kombineret med den maade tyngdekraften elegant roterer tallerkenen. Det foerste DADIU-spil jeg har set i lang tid (nogensinde maaske) hvor jeg har taenkt...det var sgu meget cool fundet paa!!

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by JeppeKM » 05 Jun 2009, 20:36

Det er nok den mest 'art' prægede produktion jeg har seti DADIU regi.

Langt mere fokuseret på oplevelse end udfordring.

Modig satsning, der dog ikke helt tager stikket helt hjem.

Thumbs up for satset!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Pelding » 05 Jun 2009, 22:32

Helt sikkert flotte produktioner, specielt SOL og Trail of.. er virkeligt stemningsfyldte, men alle har generelt en imponerende grafisk profil synes jeg.
Kunne havde været cool med noget tilsvarende godt game play (det er trods alt spil, selvom årets filmmesse E3 kan efterlade en i tvivl ;) ), men det er selvfølgeligt svært at få noget nyt og fængende frem på så kort tid.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by jonaz.dk » 06 Jun 2009, 17:08

@Pelding
jeg er ikke helt enig i at produktionerne generelt har dårligt gameplay. jeg syntes de alle har noget at byde på (specielt sammenlignet med tidligere produktioner). nogle er selvfølgelig mere individuelt tiltalende end andre. måske er du bare ikke målgruppen hvis du, eksempelvis, syntes at Counterstrike er det eneste i verden eller andre genrespil?

hehe.. indrømmet jeg har postet en masse lækre hi-res cinematics og mindre gameplay orienterede videoer. som grafiker har jeg en hvis forkærlighed for den slags. ;)
der er dog intet der forhinder dig i at gå amok i det hav af E3 developer gameplay walkthroughs der ligger på
http://www.gametrailers.com/e3/

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Pelding » 08 Jun 2009, 21:15

@Jonaz

Jeg synes bestemt ikke det er dårligt gameplay der bliver budt på i DAIDU-spillene, min anke er bare at hvor det visuelle udtryk i de fleste produktioner virkeligt er imponerende og original, så når gameplayet ikke helt op på samme niveau. Mange gode originale ideer, de mangler bare det sidste for at virker rigtigt godt synes jeg.
Lidt det samme med E3, hvor grafikken når nye højder og er vanvittigt imponerende, gameplayet følger bare ikke rigtigt trop.
Last edited by Pelding on 08 Jun 2009, 23:09, edited 1 time in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by jonaz.dk » 08 Jun 2009, 22:04

@Pelding
ja det er selvfølgelig en subjektiv størrelse. lidt svær at sammenligne. men jeg kan godt følge din tanke.

men ja helt enig med E3. men sådan er det med AAA produktioner der bliver ikke taget de store chancer.
Dog skulle Assassins Creed 2 være fedt. Og vores mand (gamedesigner) på E3 messen kom hjem og var MEGET imponeret over Splinter Cell: Conviction. som skulle have heeelt vildt fedt gameplay. (har personligt ikke luret så meget på det)

det er faktisk først i dag jeg virkelig får en øjenåbner gameplaymæssigt.
hvis du ikke har luret min sidste post i E3 tråden.
så check Scribblenauts. det virker super cool.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Og en DADIU produktion mere...

Unread post by Pelding » 08 Jun 2009, 23:08

Jo, så godt den post - ser rigtigt spændende ud, mere af det! :)

Post Reply