Hej Kroll og Anders

Nice reply! Virkelig brugtbart, tak!
Først og fremmest har vi samme tankegang :geek: Vi ønsker ikke at satse for stort i starten. Vores 'verden' er allerede opbygget på skrift, men den del, vi starter med at opbygge virtuelt er temmelig sparsom og kræver ikke det store hurlumhej. Det vigtigste for os er at tingene bliver gjort ordenligt og ikke forjaget. Ikke fordi jeg vil blære mig med at vi har masser af tid, for tid er altid en issue (og vi har fuldtidsjobs) ... men vi har det første verdensdelskort oppe og vi starter småt og så breder vi os ud som pengene forhåbentligt kan komme ind.
Vores spil bliver ikke ligesom WOW og heller ikke ligesom EVE og heller ikke det næste LOTRO, og selvom det er RCE, specielt ikke ligesom SL! Jeg står selv som Lead Concept Artist, men det er mere historien bag og opbygning/ideer, cases, quests osv. jeg sørger for der er sammenhæng med (det bliver ikke WOW guests hvor du skal slå 50 tigre ihjel før du når næste level

). Derfor startede jeg faktisk med at blogge på vores forum - en historie basseret på spillet. Jeg ved ikke om den bliver roman størrelse endnu - men den vil forklare alt om "hvad og hvorfor". Ud fra det er det nemmere for Artist project manageren og hans folk + arkitekterne at danne sig visionen og creere herefter. Men også plads til at der kan brainstormes på historien og at man kan vende og dreje tingene så man er sikker på, at alt falder i hak.
Jeg er personligt overbevist om, at et godt og gennemtænkt forarbejde mht. historikken; Hvor, hvornår og hvorfor (især) er meget vigtig, hvis du ønsker at give spillerne en virkelig følelse af virtual reality med omvent fortegn. Derfor er alt i spillet gennemtænkt, ligefra hvordan avataren er opstået - hvorfor, hvorfra til alle de ting, der bliver brugt og vist i spillet (arkitektur, teknologi osv.). Det betyder også at research arbejdet er enormt, selvfølgelig - ikke bare research i historie, arkæologi, teknologi men også rent videnskabeligt - hvad KUNNE være muligt? Og det er her - uden at sige for meget - vi håber investorerne kommer ind ...
Kender du nogle RCE spil? Afterworld (går i beta), Entropia Universe (de har lige investeret i CryE - men mellem os sagt virker det nogle gange som om det stadig er i beta). Begge basseret på RCE, men (og det er kun vores private opfattelse) ingen af spillene er godt nok gennemtænkt. Det ene spil er på vej, det andet er for grådigt.
Det er helt korrekt vi er *spil developers noobs*, men jeg har altid levet efter devisen, du skal turre hoppe, hvis du håber at komme nogen steder og alle skal starte et sted! Vi tror simpelthen så meget på vores ide, at vi ikke er bange for at tage udfordringen op
Vi har ingen fancy track records, vi kan hive frem fra baglommen (kan ikke sige, om vi hiver folk ind som har selvfølgelig), men vi har en gennemtænkt businessplan, som vi er ved at pudse af med vores crew. Vi går til gengæld ned i detaljen i den - siden det er RCE er der ikke nogen monthly fees forbundet, hvilket giver endnu en udfordring; hvordan sikrer vi os kapital fra spillerne? Men alt det har vi omtrent styr på - det skal bare forklares så *almindelige mennesker* også forstår det.
Vi satser absolut ikke på 30K players - får vi 2-5K til at starte med er vi absolut tilfredse. Og i den spilverden, vi selv befinder os, har vi absolut vores bagland i orden. Ikke at de kan smide penge efter projektet før det er oppe - men vi er overbeviste om, at vi har rigeligt med folk til tests osv.
Nu skal vi bare have samlet et rigtigt godt og dygtigt team, så drømmen kan gå i opfyldelse.