Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

NetParty Fyn
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 12 May 2013, 12:39

Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by NetParty Fyn » 12 May 2013, 12:48

Hej,

Jeg er nu på dette forum, men jeg hedder Christian og arbejder i den afdeling af NetParty Fyn der beskæftiger sig med messe delen.
Kort fortalt er NetParty Fyn det første LAN event i Danmark. Vi arbejder dog på at blive et større samlingspunkt for gaming i Danmark og startede sidste år derfor med vores messe. Du kan læse mere omkring sidste års event her: https://npf.dk/13/

Et af vores projekter i år er at få de danske Indie udviklere med ud og vi tilbyder dem derfor at komme med til eventet til en meget lav eller ingen pris.
Der er allerede flere af de store spilhuse med og et par enkelte Indie udviklere, men vi håber at få langt flere fra lige netop Indie genren med så deres projekter kan komme frem i lyset og inspirere nye spiludviklere.

Eventet er d. 11-13. Oktober i Fredericia Messecenter og i kan forvente at møde 1500 LAN deltagere, 1000 besøgende og en stor del af den danske presse.

Det eneste i skal gøre er at sende mig en ansøgning til cd@npf.dk

Ps. hvis du gerne vil med som besøgende og selv er interesseret i spil udvikling så send mig også en mail og du vil få en fribillet.

Jeg glæder mig til at høre fra jer, har i spørgsmål eller input så skriv det gerne her og jeg vil svare.
:superlike:

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by Code » 12 May 2013, 12:57

Så indie-udviklere vil sidde og udvikle spil under LANet eller hvordan? :)
Bliver deres spil så vist frem, eller er det mere opstillet et par forskellige steder så folk kan komme og se hvad man laver?

Umildbart lyder det som et fedt sted at vise spil frem man selv har lavet, 1500 deltagere er ikke sådan lige at kimse af :D
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

NetParty Fyn
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 12 May 2013, 12:39

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by NetParty Fyn » 12 May 2013, 13:53

Der er forskellige muligheder, men en del af vores Messeområde vil blive afsat til Indie udviklere som så enten kan sidde og udvikle eller fremvise deres spil.

Vi sørger for at der er en flyer og plakater rundt der fortæller at i er der og så håber vi jo at udviklerne laver noget aktivitet som får folk til at syntes at det er sjovt :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by Code » 12 May 2013, 15:03

NetParty Fyn wrote:Der er forskellige muligheder, men en del af vores Messeområde vil blive afsat til Indie udviklere som så enten kan sidde og udvikle eller fremvise deres spil.

Vi sørger for at der er en flyer og plakater rundt der fortæller at i er der og så håber vi jo at udviklerne laver noget aktivitet som får folk til at syntes at det er sjovt :)
Fedt nok. Er der en tilmeldingsfrist hvis man vil komme som indieudviklere?
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by timgarbos » 12 May 2013, 15:17

Så en lille område hvor spiludviklere kan sidde? Og så et skilt hvor der står "Spiludviklere"? Er ikke helt sikker på at jeg kan se det fede i det?
Måske du kan være lidt mere klar?

Hvad vil i gerne have ud af det? Underholdning for gæster eller vil i prøve at brande jer som et lidt mere kreativt event?

Hvad forventer i at spiludviklerne kan få ud af det? Hvis man har lavet et spil der passer ind i målgruppen kunne det være et godt sted at markedsføre det, men ellers kan jeg ikke se det.

Hvorfor har i fokus på indie udviklere når LAN computerspilsarrangementer nok mest spiller den slags der er udviklet af de store studier?

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by Code » 12 May 2013, 17:34

timgarbos wrote:Så en lille område hvor spiludviklere kan sidde? Og så et skilt hvor der står "Spiludviklere"? Er ikke helt sikker på at jeg kan se det fede i det?
Image
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

NetParty Fyn
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 12 May 2013, 12:39

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by NetParty Fyn » 13 May 2013, 08:34

timgarbos wrote:Så en lille område hvor spiludviklere kan sidde? Og så et skilt hvor der står "Spiludviklere"? Er ikke helt sikker på at jeg kan se det fede i det?
Måske du kan være lidt mere klar?

Hvad vil i gerne have ud af det? Underholdning for gæster eller vil i prøve at brande jer som et lidt mere kreativt event?

Hvad forventer i at spiludviklerne kan få ud af det? Hvis man har lavet et spil der passer ind i målgruppen kunne det være et godt sted at markedsføre det, men ellers kan jeg ikke se det.

Hvorfor har i fokus på indie udviklere når LAN computerspilsarrangementer nok mest spiller den slags der er udviklet af de store studier?
Det er altid godt med nogle kritiske spørgsmål. Lad mig prøve at besvare dem.

I vores messe område vil vi gerne have et sted med spil udvikling og fremvisning af indie spil da vi ved at det har interesse for vores besøgende. Der vil også være flere uddannelsesinstitutioner indenfor programmering og den grafiske genre og spil udvikling viser hvor man kunne ende efter uddannelserne.

Samtidig er det du skal vide omkring eventet at det ikke er et konkurrence LAN med store internationale spillere osv. Der har vi Copenhagen Games i Danmark. Det er derimod et event med fokus på hygge og det sociale. Vi ser derfor også nogle helt andre interesser og du vil se langt færre AAA titler her end du forventer.

Vi vil også lave alternative konkurrencer som det originale Pong på vores store scene o.lign.

Jeg tror at dit næste spørgsmål besvarer sig selv lidt. Vi vil prøve at ramme de lidt mere kreative person i år ja, men det er også fordi vi ved at vores brugere efterspørger dette. Der vil her meget sikkert komme en konkurrence i 16bit malerier med postits hvor vi inviterer en masse danske "kunstnere" og meget mere.

Spiludviklerne får eksponering, feedback og forhåbentligt mulighed for at møde hinanden. Jeg vil vovet påstå at hvis du ikke møder din målgruppe her så tror jeg ikke at du møder den. Selvom 60% af vores besøgende er drenge imellem 14-20 så er resten af vores besøgende med meget stor spredning og spænder lige fra familiefaderen der er nede og hygge med ungerne til piger på 30 der stadig elsker at spille computer.

Og det sidste spørgsmål har jeg vidst besvaret :) Du skal være velkommen til at spørge hvis du har flere spørgsmål.

NetParty Fyn
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 12 May 2013, 12:39

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by NetParty Fyn » 05 Jun 2013, 18:57

Er der virkeligt ingen der kunne have lyst til at komme med?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Fremvis spilprojekter & mød indie udviklere

Unread post by jonaz.dk » 05 Jun 2013, 19:23

Tjoo.. muligvis!
Det kommer lidt an på hvor langt vores projektet er nået til oktober. Det burde være i en rimelig præsentabel stand hvis alt går vel. :)

Jeg laver et spil til gamere. Det ville være en glimmerende lejlighed til at lure på modtagelsen live og få meget direkte feedback med en del af målgruppen.

Post Reply