E3 2013

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

E3 2013

Unread post by jonaz.dk » 13 Jun 2013, 20:21

Jammen lad os da lige tage lidt hygge gametalk for engang skyld. :)

Hvad ser i mest frem til efter E3.. spil..hardware.. anything.

Personligt er jeg hooked på...
Metal Gear Solid V open world.. ohh.. meget interessant.
Og rimeligt hardcore Directors Cut trailer
http://www.youtube.com/watch?v=UMyoCr2MnpM
South Park - Stick of Truth
Watchdogs.. gammel kending efterhånden
The Division som jeg nåede at arbejde på var det en eller 2 uger ingen jeg smuttede fra Massive.
Quantum Break

Og helt utroligt som Microsoft straffer sig selv med Xbox One. Forbløffende dårligt håndteret. Internt tror jeg også MS er en utroligt svær maskine at danse med. Det er noget med uhyggeligt mange mellemled der skal gås igennem før der kan tages beslutninger. Tror de er tæt på at drukne i deres egen over elaborate virksomheds-struktur.

En anden lille ting var Project Spark reveal.. som minder bekymrende meget om GameGlobe fra Hapti.co.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: E3 2013

Unread post by Scurvy Lobster » 13 Jun 2013, 22:14

Jeg er svagt optimistisk omkring Xbox One, såfremt deres "del spil med familien" funktion holder. Underligt nok er det ikke en funktion de gjorde meget ud af til præsentationen, men den skulle tilsyneladende lade dig dele et spil med op til 10 andre "familiemedlemmer" (familie er sådan set hvem som helst, så man skal ikke afgive blodprøve :) ) - dog maks én ven/familiemedlem af gangen. Det gør det muligt at spille eksempelvis co-op med en anden, hvor kun den ene ejer spillet. Super fedt potentiale.

Hvis hvis hvis det holder, så er det i mine øjne en killer feature, som i nogen grad kan retfærdiggøre den bestialske DRM politik systemet er læsset med.

Indtil videre er der ikke lige en must have spiltitel for mig dog. Jeg kunne i princippet sagtens vente på Elder Scrolls 6, Mass Effect 4 og Fallout 4 før jeg beslutter om det skal være PS4 eller XBOne.

Edit: og så lige The Division... Fedt gameplay de viste fra det btw! Faldt sgu i min smag.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: E3 2013

Unread post by spa » 13 Jun 2013, 22:20

Angående XBOX One så virker det som om Kinect er blevet en darling for Microsoft som de bare ikke kan slå ihjel. De burde tilbyde Xbox One til 399$ uden Kinect, men det vil naturligvis kompromittere hele konceptet. Men hvor var alle de game breaking nextgen kinect titler henne? Det ville da i det mindste have retfærdiggjort deres satsning hvis de havde kunnet præsentere en spiloplevelse der var markant anderledes end den Sony kan levere. Det er svært at se Kinect som andet end en fancy måde at navigere TV på (+ potentielt lyssky marketingsværktøj).

Jeg er tilgengæld blevet ret imponeret over The Division - det virker som et solidt svar på tripple A next gen - godt gået Massive!

Og så er jeg sq en sucker for den metal gear trailer. Det begynder jo at ligne kunst.
Last edited by spa on 14 Jun 2013, 09:15, edited 1 time in total.
::Søren P Andersen
::Showcase

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: E3 2013

Unread post by BubbleWrapBoy » 13 Jun 2013, 23:12

Har lige set traileren til The Division. Det ser fedt ud, men det kommer sikkert ikke til PC...Suk. Spilkonsoller = op i r***n ;)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: E3 2013

Unread post by Jesper Kondrup » 14 Jun 2013, 10:05

Jeg sad også og kæmpede for at holde mundvandet tilbage da de viste Division - damn!
Troede det var pre-rendered da jeg så de første 20sek.

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Re: E3 2013

Unread post by Peter » 14 Jun 2013, 10:39

Jeg sidder og har næsten svært ved at forsvare et XBox One køb istedet for PS4, selvom jeg altid har været XBox mand. Syntes ikke MS gjorde det godt, og deres politik på region limit og brugte spil er heller ikke super fedt. Derudover har PS4 en væsentligt bedre GPU og er billigere? wtf!

MGS ser bestemt lækkert ud, men er også svært imponeret over The Division. Giver da næsten en lyst til at søge mod det Svenske - selvom blå pripps til fyraftensøl taler kraftigt imod det.

- Peter

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: E3 2013

Unread post by Scurvy Lobster » 14 Jun 2013, 19:52

Derudover har PS4 en væsentligt bedre GPU
Hvad er det baseret på? De eneste quotes jeg har hørt fra udviklere er ellers at systemerne er stort set lige i ydelse. De har hver deres små fordele/ulemper, men netop GPU har jeg ikke hørt skulle tilte væsentligt til PS4s fordel.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Re: E3 2013

Unread post by Peter » 14 Jun 2013, 21:42

Mine kilder er måske ikke top notch, men flere nævner at Xbox One GPU´en er baseret på et Radeon 7790 hvor PS4 GPU´en er baseret på et Radeon 7870 (http://www.extremetech.com/gaming/15627 ... cs-compare). Benchmarks viser at der skulle være ret stor forskel på de to GPU´er.
Så hvis det ellers er sandt, så er en PS4 GPU et stykke kraftigere end en XBox One GPU.

Satser på at der helt sikkert er læsere af dette forum der kan sætte mig på plads hvis jeg tager fejl :)

- Peter

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: E3 2013

Unread post by Vanulla_Ace » 16 Jun 2013, 21:42

Ifølge Anandtech er PS4s GPU-del noget hurtigere end Xbox Ones. http://www.anandtech.com/show/6972/xbox ... tation-4/2

Image

Derudover har PS4 en langt hurtigere type hukommelse. Dette afhjælper Xbox One dog til dels med en eSRAM-cache på 32Mb direkte på APU-chippen (Den sammenbyggede CPU/GPU). Seneste rygter siger dog, at MS har problemer med at producere nok fejlfri chips. netop fordi den indbyggede eSRAM har gjort deres design sårbart, da antallet af transistorer på APU-chippen dermed er voldsomt forøget.

Endelig har MS reserveret 3 af de 8 Gb ram til styresystemet. Dette kan man dog se som både en fordel og en ulempe, da det jo netop vil kunne give XB1 den omfangsrige multimedie-funktionalitet, som er en af konsollens 'selling points'.
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: E3 2013

Unread post by Scurvy Lobster » 19 Jun 2013, 09:21

Med de rygtede tech specs in mind bliver det interessant at se konsollerne i visuel duel mod hinanden. Der går nok lidt tid endnu før det sker dog.

Nogen der kan sige hvad de 32 MB on-chip RAM faktisk bruges til i XBone?
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Re: E3 2013

Unread post by Peter » 19 Jun 2013, 10:05

Har desværre kun hørt rygter. Men de går på at ES-Ram´en er en hurtig cache som giver høj bandwidth, hvilket skal kompensere for at den øvrige RAM ikke er så hurtig. Hvis den bliver brugt rigtigt burde der være basis for at Xbox One har en memory bandwidth der er sammenlignelig med PS4, selvom den har langsommere RAM. Altså bør man ikke frygte at Xbox spillene har dårligere eller langsommere rendering pga. memory.

Det kræver nok at udviklerene har fokus på at udnytte den cache så optimalt som muligt, når de arbejder med shadere og effekter som er meget memory intensive, men mon ikke de har styr på det :).

Derudover må man forvente at MS kan producere Xbox one en del billigere med tiden, og at den kræver mindre køling end PS4 (mere lydløs!?). Hvis de da overhovedet kan producere den, der går en del rygter på at de har store yield problemer med netop ES-RAM setup'et.

Men ja, bliver spændende at se de to konsoller mod hinanden som tiden går. Personligt syntes jeg der var mange imponerende titler på E3, incl. dem vi har været inde på i denne tråd.

- Peter

Post Reply