Sjovt turbaseret action-strategi-spil.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Sjovt turbaseret action-strategi-spil.

Unread post by Zee » 21 Oct 2008, 09:52

Hej!

Jeg stødte fornyligt på spillet Gunrox - http://www.gunrox.com
Pt. spiller jeg og 3 af mine venner det intenst, og da vi er så glade for det vil jeg da lige gøre andre eventuelt interesserede gamere opmærksom på spillets eksistens.
Såvidt jeg ved gik spillet live for få uger siden, det er vist lavet af nogle Ukrainere.

Spillet er gratis at spille, men understøtter microtransactions (køb af våben og udstyr osv., men jeg har ikke oplevet det være en gene i spillet at nogle bruger penge).

I spillet styrer hver spiller 3 units (som man selv nanvgiver og vælger udseende på). Man har et primært og sekundært våben og en armor + et inventory med plads til 12 ting. For hver unit har man hver tur 12 "action points", gå 1 felt = 1 AP, skyde med AK47 = 4 AP's osv. Det gælder simpelthen bare om at dræbe fjendens 3 units, og helst uden at miste nogle af ens egne units. Items fra ens overlevende units bliver gemt til næste kamp. Man har også et "offline" inventory, hvor man kan gemme våben til senere osv. hvis man f.eks. i næste kamp ikke vil risikere at miste et bestemt item, eller hvis man bare vil af med noget af ens loot så man kan tage mere i næste kamp.
Når man stiger i level kan man fordele skill-points og vælge perks (abilities) for hver af ens units.
Når man kommer forbi de første par levels kan man spille 2vs2 til 5vs5 kampe og king of the hill - man kan vist også spille f.eks. 4 spillere FFA (alle imod alle).

I hver tur har man mellem 40 sekunder og 2 minutter til at vælge ens actions (alt efter hvad den spiller der har startet spillet har valgt). Et spil tager imellem 6 minutter og 2 timer alt efter hvor mange spillere man er, og hvor meget man camper :) En 1on1 tager dog sjældent mere end 30 minutter.

Personligt er jeg faktisk ikke specielt meget til strategispil og slet ikke tur-baserede spil, men det her har alligevel fanget min interesse, og jeg synes det er vildt underholdende. Og når man så tænker på at det er gratis er der måske mange der kan få glæde af det.

Happy fragging!

P.S. Hvis nogle herinde vælger at starte på spillet så kan I bare stille spørgsmål til spillet her, så kan jeg svare og give nogle gode begynder-råd som så kan hjælpe alle der læser det.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Sjovt turbaseret action-strategi-spil.

Unread post by Niels Jørgensen » 24 Oct 2008, 10:15

Nice, var stor lasersquad fan back in the day og har flere gang taget tilløb til at lave en multiplayer web udgave, men nu er der så nogen der har sat handling bag tanken :)

Post Reply