Wiimote gesture recognition (på PC)?

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Wiimote gesture recognition (på PC)?

Unread post by Zee » 23 Jul 2008, 17:57

Hej!

Er der nogle der kender til et tool til at "oprette" og senere genkende gestures udført med Wiimote+nunchuck?
Udover det så skal det også være gratis og kunne bruges med .NET (jeg bruger C#) til PC.. :)

Altså f.eks. ligesom det her som er lavet til Wii-udviklere:
http://www.ailive.net/liveMovePro.html

Alternativet er at jeg selv lavet det tool... Jeg har fundet et Wiimote API der hedder WiimoteLib lavet af Brian Peek. Det ser ud til at virke meget godt. Hvis det ender med at jeg selv skal lave det, er der så nogle der kender nogle gode algoritmer til mønster-genkendelse? Det vil f.eks. ende med at jeg har 20 forskellige gestures, de er defineret ved nogle målinger foretaget med f.eks. 100 ms mellemrum (måske et variabelt tidspunkt imellem hver bevægelse) og her vil der så være x/y/z accelerations-værdier for både Wiimote og Nunchuck... En gesture tager måske 2 sekunder at udføre, og algoritmen skal så selvfølgelig gerne kunne udregne hvad for en gesture man har udført med rimelig stor sikkerhed (selvfølgelig påkrævet at de forskellige gestures ikke ligner hinanden for meget), og også meget gerne kunne give et gæt allerede f.eks. 0.5 sekund inde i bevægelsen... Det skal lige siges at dataene vil komme i en kontinuerlig strøm, og man så f.eks. kan lave 4 forskellige gestures i træk. Nogle der har anbefalinger til en slags algoritme man kunne bruge til at genkende den slags mønstre?

Post Reply