 |
Author |
Message |
vonknut
|
Posted: 17 Dec 2014, 11:36 |
|
 |
Level 78 - Basher of noobs |
Joined: 14 Mar 2008, 16:34 Posts: 794 Location: CPH
|
Er det importeret udfra google earth/maps? Og hvordan har i så fået "højder" på stuff?
-crazy shit....
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 17 Dec 2014, 11:52 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
GST har en del gratis data som man kan hente. Det udfordrende er at kombinere dem. Planen er at lægge hele Danmark ind i Build A World, med huse, veje og gerne i farver, og gøre det let for brugeren at klikke på et map, og så lande i det området. Dernæst skal andre lande ind også.
Nu er målet ikke bare en pæn version af Danmark, men også at 1) vise oversvømmelser hvis havet stiger (det kan Build A World allerede) 2) lade vand løbe af til laveste områder (ny funktionalitet der lige er blevet klar og under test) f.eks. efter regn. 3) importere en bunke andre datasæt, såsom el-net, el-produktion (dong), med CO2 rapporter, vindmøller (der findes 70 datasæt) 4) trafik simulering og meget andet EDU delen af BAW vil drage nytte af dette, og der kommer muligvis noget meget anvancerede simulationsmuligheder, som vi kigger på at lave sammen med et rådgivende ingeniør firma.
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 17 Dec 2014, 12:51 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
Lige for at synliggøre arbejdet der er startet med VXGI og større viewdistance, så anskueliggører billedet her nogenlunde udfordringen:  det bliver ikke kedeligt ... 
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 06 Mar 2015, 13:29 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
Build railway systems, control them remotely or control them as the driver of the train, or be a passenger on a automated train. Connect wagons and load the wagons with freight. Make sure you produce enough electricty for the electro-trains, or fuel the diesel-locos with diesel. Real sounds and real trainscrashes too 
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 20 Mar 2015, 18:26 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
4 hours edited to 4 mins. by gameworkshop, showing BAW EDU tested by a class (13 year old students)
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 01 Apr 2015, 17:31 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
Idag er en god dag. BAW EDU har fået tilsagn om støtte fra Undervisningsministeriet, yaaay!! BAW EDU FTW! ... og så er det ikke engang Aprilsnar.
|
|
Top |
|
 |
vonknut
|
Posted: 02 Apr 2015, 18:03 |
|
 |
Level 78 - Basher of noobs |
Joined: 14 Mar 2008, 16:34 Posts: 794 Location: CPH
|
Tillykke!
Godt at der er nogle ordentlige projekter der har fået støtte fra den pulje, trods den lidt varierende bedømmelses-evne i bedømmelsesudvalget. -vi har også lige fået en slat til et projekt (ideudvikling dog).
|
|
Top |
|
 |
Code
|
Posted: 06 May 2015, 20:59 |
|
 |
Level 35 - Demon spawn |
 |
Joined: 13 Feb 2013, 14:56 Posts: 355 Location: Aalborg
|
sodandk wrote: 4 hours edited to 4 mins. by gameworkshop, showing BAW EDU tested by a class (13 year old students)
Rigtig rigtig sejt at se det blive brugt til problemløsning 
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 06 May 2015, 21:03 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
ja, der er nogle gode og spændende dage derude. I EDU versionen kommer der hele undervisningsforløb med kapitler/lektioner, med temaer, og en bunke funktionalitet der passer til scenarier. Virkeligt godt at arbejde sammen med spilværkstedet.
|
|
Top |
|
 |
Zee
|
Posted: 18 May 2015, 09:02 |
|
 |
Level 23 - Spider demon |
Joined: 10 Mar 2008, 10:40 Posts: 230
|
Det ser godt ud sodandk  Da jeg så alle togskinnerne bygget på vandet, kom jeg til at tænke på om I har overvejet at indføre en økonomi i spillet? Jeg kom til at tænke på det, da det jo er noget dyrere at lave togskinner i vand end på land, og det kunne måske i nogle scenarier være sjovt at se hvad ens konstruktioner ville koste "i virkeligheden". Her taler vi selvfølgelig om ekstremt usikre guesstimates, men man kunne jo f.eks. sige: Togskinne = x (kroner pr. kvm). Hævede togskinner = x * 1,5 Togskinner på vand = x * 2 Togskinner i tunnel = x * 3 Det er selvfølgelig en kæmpe opgave at prissætte alt hvad man kan lave i spillet, især når enkelte blokke kan blive til ting, man ikke på forhånd kender værdien på. Men især ift. EDU-delen, synes jeg det kunne være interessant.
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 18 May 2015, 10:50 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
Hej Zee
Ja, vi har overvejet økonomi flere gange, og det bliver feature der bliver lavet snart, da vi i forbindelse med et 'landbrugs-simulations'-scenarie skal bruge div. ressourcer bla. penge. Penge lægges ind som en option, med køb/salg og butikker.
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 18 May 2015, 10:55 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
Iøjeblikket arbejder vi bla. på 'Scenarie'-mode, hvor et map genstartes efter visse betingelser er opnået, og de kunne være: Capture the flag, Last mand Standing, Tower Defense, Protect the President, Ungå oversvømmelse ved skybrud osv osv.... Der kommer en bunke regler som man kan indstille i et scenarie.
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 25 Aug 2015, 13:00 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
GIS update. BAW arbejder nu sammen med et stort GIS firma om at ligge GIS data ind i BAW. Det er specielt beregnet til EDU versionen af BAW. EDU versionen indeholder mulighed for undervisnings-scenarier, lektioner mv. Til dette skal der bruges realworld data, og det første scenarie er Helsingør (6 x 6 km), her vil man kunne simulere hav-stigning og kystsikre, se hele byens strømforbrug som er realtime beregnet, og skifte energiproduktionen fra flis-afbrænding til vindmøller, atomkraft eller f.eks. automatisk lægge solceller på alle sydvendte tagflader og se effekten mv. Altså simulation i stor skala. Her er et par draft pics af GIS data fra Helsingør. Der kommer mange flere detaljer på over de næste par måneder. Herefter resten af Danmark som brugeren kan vælge dele ud af, og derefter 'the world'.   
|
|
Top |
|
 |
vonknut
|
Posted: 25 Aug 2015, 13:34 |
|
 |
Level 78 - Basher of noobs |
Joined: 14 Mar 2008, 16:34 Posts: 794 Location: CPH
|
First we take Helsingør, then we take the World! -glæder mig til et kontrafaktisk katastrofe scenario med at forsyne byen med el, efter at en stiv svensk færge kaptajn, er kommet til at sejle elkablet fra barsebæk i stykker i 80'erne 
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 25 Aug 2015, 13:44 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
vonknut wrote: First we take Helsingør, then we take the World! -glæder mig til et kontrafaktisk katastrofe scenario med at forsyne byen med el, efter at en stiv svensk færge kaptajn, er kommet til at sejle elkablet fra barsebæk i stykker i 80'erne  haha ja!  Vi kommer til at distribuere lamper, køleskab osv. ud i hver enkelt bygning, baseret på snitforbrugs-modeller, og gadelamper mv., så forbrug kommer til at ligne virkeligheden. Derefter kan man så forsøge at skifte el-produktion, og se co2 udslip mv. i stor skala.
|
|
Top |
|
 |
Instawin
|
Posted: 25 Aug 2015, 15:42 |
|
 |
Level 17 - Jade Raymond |
 |
Joined: 30 Apr 2015, 09:28 Posts: 171 Location: Copenhagen
|
Det lyder dæleme virkelig ambitiøst ... en real world simulator ... må da være et "must have" for de fleste regeringer ... ha ha.
|
|
Top |
|
 |
Jesper Kondrup
|
Posted: 26 Aug 2015, 07:17 |
|
 |
Level 26 - Evil ghoul |
Joined: 09 Nov 2009, 13:37 Posts: 261 Location: Cph
|
|
Top |
|
 |
sodandk
|
Posted: 26 Aug 2015, 13:03 |
|
 |
Level 28 - Kraken |
 |
Joined: 29 Feb 2012, 15:01 Posts: 283 Location: Denmark
|
Jesper Kondrup wrote: Spændende.
Kunne være interessant at lave skybrudsscenarier også.
Oversvømmelse ved stigende havvand og skybrudsscenarier, er een af grundende at der hentes GIS data ind. Der er ved at være noget 'vandkode' klar (der har været arbejdet på det længe) og det gør at vand 'flader ud' og løber til det laveste sted. Så efter et skybrud vil vandet lægge sig i små og større pools, som i virkeligheden og på de virkelige GIS maps. Herefter kan man pumpe det væk, eller vente på at det siver ned i jorden og afdamper. Her kommer noget kode til at lade vand sive ned, alt efter jordbundstype, og hvor mættet af vand det er i forvejen, og hvor vandspejlet ligger. En del blokke kan være dry, moist, wet osv. Man vil kunne grave en kanal/flod igennem et tørt landskab og vandet/fugten vil sprede sig og der begynder så at vokse grønt langs floden. Egentlig ikke specielt svært at kode, men en naturlig konsekvens af en dynamisk verden som vi prøver at lave. ala: http://cdn.epicski.com/e/ec/ec4cd64e_moab+044.JPG
|
|
Top |
|
 |
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|