Page 4 of 4

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 14 Dec 2014, 23:22
by vonknut
Har været noget i dialog med projektet af forskellige årsager og kan sige at det ikke virker "ugennemtænkt" :)

Men ja, det har helt sikker Steam potentiale og kunne også sagtens køre en succesfull kickstarter eller early access.

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 15 Dec 2014, 01:21
by jonaz.dk
Altså en rebootet Build a World Kickstarter kampange mener du?

Det var ikke frygeligt meget traction hos Kickstartermiljøet i første omgang. Tror generelt at KS er blevet mere af en udfordring i mellemtiden. Selvom projektet også har rykket sig.

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 17 Dec 2014, 09:21
by Code
sodandk wrote:Experimental GIS Import of Holbæk 1x1 km

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=1

Image
Det der er helt vildt fedt. Nu ved vi jo at man har fået Danmark ind i Minecraft, men her oppefra ser det her jo lidt mere realistisk ud (med farver etc) :)

og kunne det ikke være herligt at have hele Danmark online I et spil som er danskproduceret ? ;)

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 17 Dec 2014, 11:36
by vonknut
Er det importeret udfra google earth/maps?
Og hvordan har i så fået "højder" på stuff?

-crazy shit....

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 02 Apr 2015, 18:03
by vonknut
Tillykke!

Godt at der er nogle ordentlige projekter der har fået støtte fra den pulje, trods den lidt varierende bedømmelses-evne i bedømmelsesudvalget.
-vi har også lige fået en slat til et projekt (ideudvikling dog).

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 06 May 2015, 20:59
by Code
sodandk wrote:4 hours edited to 4 mins. by gameworkshop, showing BAW EDU tested by a class (13 year old students)

Rigtig rigtig sejt at se det blive brugt til problemløsning :D

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 08 May 2015, 03:42
by Pegepinden
Hvis vi bare havde haft noget halvt så spændende på skemaet i folkeskolen, havde jeg måske ikke pjækket hele tiden haha :D

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 18 May 2015, 09:02
by Zee
Det ser godt ud sodandk :)
Da jeg så alle togskinnerne bygget på vandet, kom jeg til at tænke på om I har overvejet at indføre en økonomi i spillet?
Jeg kom til at tænke på det, da det jo er noget dyrere at lave togskinner i vand end på land, og det kunne måske i nogle scenarier være sjovt at se hvad ens konstruktioner ville koste "i virkeligheden". Her taler vi selvfølgelig om ekstremt usikre guesstimates, men man kunne jo f.eks. sige:
Togskinne = x (kroner pr. kvm).
Hævede togskinner = x * 1,5
Togskinner på vand = x * 2
Togskinner i tunnel = x * 3
Det er selvfølgelig en kæmpe opgave at prissætte alt hvad man kan lave i spillet, især når enkelte blokke kan blive til ting, man ikke på forhånd kender værdien på. Men især ift. EDU-delen, synes jeg det kunne være interessant.

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 25 Aug 2015, 13:34
by vonknut
First we take Helsingør, then we take the World!
-glæder mig til et kontrafaktisk katastrofe scenario med at forsyne byen med el, efter at en stiv svensk færge kaptajn, er kommet til at sejle elkablet fra barsebæk i stykker i 80'erne :)

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 25 Aug 2015, 15:42
by Instawin
Det lyder dæleme virkelig ambitiøst ... en real world simulator ... må da være et "must have" for de fleste regeringer ... ha ha.

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 26 Aug 2015, 07:17
by Jesper Kondrup
Spændende.

Kunne være interessant at lave skybrudsscenarier også.

Kunne også være interessant at lave et visuelt scenarie hvor man viser eleverne hvor mange huse vores overskuds el kan oplyse hvis der ikke var "cap" på vores el til tyskland.
så kunne man se i real time hvor mange huse der fik slukket lyset, når man drejede på knappen.
Link http://www.energy-supply.dk/article/vie ... graensebom

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 01 Sep 2015, 15:22
by giomak
Incredible works, I'm impressed :roll:



Take time and play happy wheels demo for free, it's really fun )

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 14 Sep 2015, 18:25
by Niels Jørgensen
Holy f-word.

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 14 Sep 2015, 19:40
by jonaz.dk
jo jo da. :)

Hvor meget post import arbejde sidder i med?

Jeg gætter lidt på at der må være noget at arbejde med. Lysmaster, træer. Og hvad med hække og den slags?
Det er vel ikke alt der er lige præcist ned i de små og irregulære detaljer i importdatens height field.

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 15 Sep 2015, 07:44
by Jesper Kondrup
:like:

Hvordan er specs egentlig for et view som det der ifht. framerate, drawcalls og tris.
Går ud fra at du kan batche en hel del sammen, når textures stort set kun er farver?

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 17 Sep 2015, 07:44
by Jesper Kondrup
Imponerende top down view!

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 22 Sep 2015, 16:37
by Jesper Kondrup
Slap af man' hvad siger tiden på den der?

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 14 Oct 2015, 15:20
by mc.besy
Nice job guys :) keep working..

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 09 Dec 2016, 18:35
by jonaz.dk
Fedt! Håber det gik godt. :)
Har hørt at de der Mircosoft godt kan lide spil med kasser man bygger med. ;)

Er EDU blevet jeres forretningsmæssige hovedfokusområde?

Re: Build A World - BETA progress

Posted: 09 Dec 2016, 18:42
by jonaz.dk
Jeps giver god mening så vidt jeg kan analysere fra sidelinien.

Nogle planer om Steam release af spildelen?