Indlæg må gerne slettes

blahblah
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 Dec 2016, 09:05

Indlæg må gerne slettes

Unread post by blahblah » 06 Dec 2016, 21:10

Slettet pga diskretion.
Last edited by blahblah on 13 Dec 2016, 20:38, edited 2 times in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by jonaz.dk » 09 Dec 2016, 18:54

#1 der er ikke super mange lydfolk der hænger ud her er mit indtryk.
Og som regel er det faste stillinger inden for lydjobs besatte. Der er klart flere lydfolk der søger stillinger her på sitet end efterspørgslen.

Og så er det meget relativt til hvor mere eller mindre veletablerede de specifikke virksomheder du søger i er.
Du kan helt sikkert få lov til at arbejde gratis i det lille indie startup.
Og få en rimelig månedsløn i en mere etableret virksomhed.

Hvad er dit nuværende lønniveau og behov for at overleve? Helt fint hvis du ikke ønsker at oplyse det. :)

Har du overvejet selvstændig virksomhed. Og tage kundeopgaver bredt og tage spilopgaver ind løbende for at udvide dit netværk?

Men generelt hvis du skal gøre dig selv mest muligt attraktiv for spilbranchen skal du helt sikkert fokusere på OGSÅ (udover at være kickass lydmand) optimalt at kunne implementere og arbejde med lyd i game engines. Unity, Unreal Engine 4, Wwise og den slags. Unity burde være primære fokus. Det ville jeg smide nogle timer efter at blive god til hvis jeg var dig. Hvis du virkelig vil spilbranchen.

Best of luck ellers :)

blahblah
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 Dec 2016, 09:05

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by blahblah » 10 Dec 2016, 20:58

Slettet
Last edited by blahblah on 13 Dec 2016, 20:37, edited 1 time in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by jonaz.dk » 10 Dec 2016, 22:27

Syntes ikke 30.000 lyder som en super dårlig løn for lydproduktion relativt til spilbranchen. Muligt det kan gøres bedre. Men min mavefornemmelse siger at det nok bliver bliver svært at komme >meget< højere op. Så det kan kompensere for manglende indkomst på dine kones side. Det er vel oppe i en 40-50K vi snakker før det virkelig batter. Hmm. Den er svær. Måske ikke umulig det helt rigtige sted med en meget sund økonomi. Men dem er der ikke så frygteligt mange af. Og der er helt sikkert folk der kan arbejde for mindre og levere en, måske, tilsvarende vare.

Vil tro der er flere penge at hente i reklame/vfx/post production branchen?

Har ikke noget bedre bud end at sælge kone, bolig og eventuelle børn. Eller på anden måde minimere de løbende udgifter. Hvis du vil give din passion de bedste betingelser for udfoldelse. ;)

blahblah
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 Dec 2016, 09:05

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by blahblah » 10 Dec 2016, 22:50

Slettet
Last edited by blahblah on 13 Dec 2016, 20:37, edited 2 times in total.

blahblah
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 Dec 2016, 09:05

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by blahblah » 10 Dec 2016, 23:05

l

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by Vanulla_Ace » 10 Dec 2016, 23:51

OK - Freelance audio designer her (Så vi er da nogen, der hænger ud her :))

Jonas har allerede dækket det meste tror jeg. 30.000 er en ganske pæn løn ift. niveauet for den danske spilbranche. Helt generelt, så er niveauet generelt noget lavere inden for spil, end udenfor (så ja, der er nok flere penge i VFX, Post-prod, reklame). Der er måske 3-4-5 steder i DK, hvor det ville realistisk med en løn væsentligt over det niveau du har nu - IO-Interactive, Cego, SYBO og et par mere - hvis du er frisk på at pendle kunne Massive i Malmö måske også være en mulighed.

Hvis du vil gøre forsøget, så vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på de middelware-løsninger, som bliver mere og mere udbredte. Wwise og Fmod er de to største. Det bliver stadig mere almindeligt at bruge middleware til at styre produktionen af lydsiden, da det både giver flere muligheder, og frigiver nogle af de programmørresurser, der ellers skulle bruges på implementeringen af de enkelte effekter. Det er i mine øjne nærmest vigtigere end de enkelte engines - særligt da du lønmæssigt sigter efter et lag over de helt små indie-produktioner, hvor man måske fravælger middleware til lydintegration. Men altså - det er helt sikkert også en god idé, at kende de forskellige engines styrker og svagheder - hvis du får tid :)

Hvis du vil holde dig opdateret på ledige jobs, så har Copenhagen Capacity pt. en kampagne for rekruttering til nogle af de større spilstudier her: http://www.greatercph.com/games/jobs

Og Interactive Denmark har en lidt mere udførlig landsdækkende jobliste her:http://interactivedenmark.dk/jobs

(Jeg bør nok også tilstå, at jeg også er ansat hos Interactive Denmark - Full disclosure og sån')

Men altså - held og lykke - hvad end du beslutter at gøre!

blahblah
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 Dec 2016, 09:05

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by blahblah » 10 Dec 2016, 23:58

Tusind tak! Jeg kigger på det:)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by jonaz.dk » 11 Dec 2016, 00:23

Tilfølelse
Jeg ville fraskrive Massive som mulighed hvis det er høj løn der er målet. Because 'Ubisoft' ;)
Et fint springbrædt til et nyt AAA job hos DICE, IOI...osv.. nogle år senere hvis det er det man ønsker.

I Malmö ville det være King der har penge på kistebuden, og som også deler ud af dem. Men pendlerlivet har en del omkostninger på livskvaliteten. Så for en stund... Eller man skal flytte bopæl.

blahblah
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 Dec 2016, 09:05

Re: Løn i spilbranchen?

Unread post by blahblah » 12 Dec 2016, 09:27

Tusind tak folk. Jeg sletter mine indlæg inden længe. Men tak for inputs:)

Post Reply