Blog der kan bruge lidt hjælp

Supercrist
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 15 Nov 2008, 23:35

Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by Supercrist » 15 Nov 2008, 23:37

Hej, jeg er igang med at lave en blog til den danske computerspilsbranche, med løbende opdateringer fra de forskellige firmaer, uddannelser etc etc.

Men jeg kan bruge hjælp og informationer.
Kig forbi og smid en linie eller noget..

http://danishgamingindustry.blogspot.com/

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by Zee » 17 Nov 2008, 10:20

Supercrist:
Det kan godt være det bare er mig der er "snobbet" eller noget, men jeg kan ikke tage sites/blogs/fora/whatever seriøst som ikke har deres eget domæne. Selvfølgelig kan man have forskellige mål med det man laver, men hvis man ville optræde som en mere eller mindre troværdig informationskilde til den danske spilindustri, mener jeg allerede man har fejlet hvis man ikke har et dedikeret domæne til formålet.
Derudover giver den sorte baggrund (IMO) også et "underground" look der igen får det til at fremstå mindre professionelt. Men som sagt er spørgsmålet også hvad ens fokus er, på din indledende post virker det bare på mig som om du gerne vil noget mere med bloggen end jeg personligt finder den egnet til pt.
Og en sidste lille ting, "http://danishgamingindustry.blogspot.com/", personligt mener jeg det hedder "game industry". Der er jo stor forskel på at lave og spille spil og ordet "gaming" refererer i høj grad til det sidste. Dog er dette vist noget som der er bred uenighed om i verden, findes der mon en officiel definition et sted?

Godt at se noget initiativ ellers, men overvej målgruppen og hvordan informationen præsenteres bedst til at ramme denne.

User avatar
fallspace
Level 4 - Newbie
Posts: 45
Joined: 12 Mar 2008, 16:29
Location: Copenhagen

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by fallspace » 17 Nov 2008, 12:18

@zee: Ja godmorgen. Sikke en dejlig dag. Hyggelig stemning.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by vonknut » 17 Nov 2008, 12:42

Godt initiativ
-og heldigt at man med hjemmesider og des lige, løbende kan ændre tingene, specielt hvis man får konstruktivt feedback som giver mening.

Men selvfølgeligt så har man også ret til at mene, at alt skal være 100% "perfekt" i første hug og hvis det ikke er det, så er det at betragte som en fejl. -og fejl er ikke ting der kan afføde konstruktiv kritik og medføre tilpasning, nej fejl er en helligbrøde der skal pointeres hårdt, da kæp er det eneste som folk kan lære noget af.
-denne "religion" er på ingen måde sjælden; -desværre...


M.v.h. Hans


p.s. for at holde os til trådens emne - hvad kunne du tænke dig indspark om på bloggen?

p.p.s. er enig i at det nok burde hedde game industry, men er ikke enig i tonen og religionen bag den...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by Zee » 18 Nov 2008, 10:47

fallspace/vonknut: Jeg kunne jo også have skrevet "neeeej hvor er det fint, har du helt selv lavet det? Stor dreng!". Men så ville jeg jo ikke have givet noget feedback der egentlig kunne bruges til noget. Istedet valgte jeg at komme med noget konstruktiv kritik og pege på tre områder hvor jeg personligt mener man kunne forbedre bloggen. Og det var endda så realistiske forbedringer (som selvfølgelig ikke nødvendigvis er noget der bør ændres, men bare min mening om tingene) at alle tre ting kan klares på ca. 15 minutter. Især når man taler om et nystartet projekt er det godt at få den slags feedback, det er jo nu at det f.eks. ikke vil skade meget at ændre domæne-navn, da bloggen ikke er så udbredt.
Hvis man er så skrøbelig at man ikke kan tåle at folk er uenige med, eller forbeholder sig kritisk overfor ens arbejde, så bør man ikke offentliggøre det på nogen måde.

vonknut: Hvis du skulle udføre playtest af et nyt spil/en prototype ville du så ikke være interesseret i test-personernes ÆRLIGE mening om produktet? Eller mener du mere sådan noget kun bør afholdes for nærmeste familie (gerne mor) så man kan få et klap på skulderen og en krammer som feedback (ligemeget hvad man så havde lavet)?

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by vonknut » 19 Nov 2008, 11:46

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dine pointer.
-jeg blev bare forundret over tonen og den måske bagvedliggende grundholdning / religion.

Meget af det du siger kan jeg sagtens se pointen i, noget af det er jeg også enig i, men spørgsmålet er hvordan det siges.
Det kan sagtens være at du mente det mere konstruktivt end det blev læst, men nu er nettet jo en kold størrelse, hvorfor tingene let kan komme til at lyde meget hårde...
-hvilket også er grunden til at chat-folket er røget over i den anden grøft, og kaster love og lys i alle retninger, for at undgå den slags (hvilket så bliver lidt hippie agtigt, samt meget let kvalmt og kunstigt).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by Zee » 19 Nov 2008, 13:33

vonknut: Enig... Og ja jeg fik vist formuleret det lige lovligt skarpt :oops:

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Blog der kan bruge lidt hjælp

Unread post by boab » 09 Dec 2008, 11:02

du er velkommen til at kikke her:

http://blogs.dr.dk/blogs/danskecomputer ... fault.aspx

Selvom jeg forsøger at skrive om spil som faktisk kan spilles, og måske er lidt for tolerant for små flash ting.

Post Reply