Meget i tvivl om adgangskrav

ThomasBb84
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 22 Mar 2008, 16:56

Meget i tvivl om adgangskrav

Unread post by ThomasBb84 » 13 Dec 2008, 00:53

Hejsa.

Jeg er lidt i tvivl med adgangskravene på denne udddanelse? Skal man have et bestemt gennemsnit for at søge ind? http://www.herts.ac.uk/courses/3D-Digit ... ion-BA.cfm

Entry requirements

240 points from GCE A Levels (or equivalent) including a qualification in an art related subject plus GCSE English at grade C. Selection is based on a portfolio interview, after which you may be required to complete a Foundation Year or Foundation Diploma before progressing to the degree course.

We are pleased to accept all qualifications included in the UCAS tariff points system (e.g. International Baccalaureate, key skills). More information about our entry requirements.

Man skal i hvert fald have engelsk på c-niveau. Har jeg ret i det? Men hvad er det 240 points for noget? Der står jo, at optagelsen er baseret på et portefølje interview, så skal der også være et bestemt gennemsnit. Det håber jeg ikke, men ved at på nogen engelske universiteter, skal man have noget med 70 procent af sine karaktere, som skulle svare til 9 eller 10 i gennemsnit. Men kan ikke helt finde ud af, hvad det her er for nogle points, som man skal have. Håber I kan hjælpe. Ved at der er nogen herinde fra, som i øjeblikket går på et universitet i England :)

Copenhagenjazz
Level 4 - Newbie
Posts: 47
Joined: 08 Mar 2008, 16:31
Contact:

Re: Meget i tvivl om adgangskrav

Unread post by Copenhagenjazz » 13 Dec 2008, 11:56

Hej Thomas

Jeg har selv studeret i UK så kan hjælpe dig en smule. For at være helt ærlig kan jeg vitterlig ikke huske hvordan man konverterede sine danske karakterer til UK skala. Jeg har rodet rundt i min mappe med papirer fra den tid, men kunne ikke finde noget desværre. Dog er jeg overbevist om at du skal kontakte dit ønskesede uni og snakke med dem vedr. dine tidligere karakterer eftersom det er op til dem at vurdere om du er kvalificeret.

Du kan læse mere om det inde på UCAS' hjemmeside, som også er den du skal søge igennem og kan finde alle courses i UK; http://www.ucas.ac.uk/

Jeg vil råde dig til at gå derind og læse godt og grundigt i de forskellige ting. Du skal feks når du ansøger også have en udtalelse fra en tidligere lærer som kan sige god for dig.
Som sagt kan du også finde alle courses derinde og jeg tror du vil bliver overrasket over hvor mange steder der tilbyder 3d og spilkurser. Bournemouth skulle efter sigende være det bedste sted for animation mens Teesside (som jeg gik på) har det bedste ry for games. Bournemouth skulle efter sigende have rigtigt gode studenter og byen skulle også være super. Teesside er overall ok, men du skal selv lægge en masse krafter i, tage masser af initiativ og lave selvstudier eftersom uddannelsen i sig selv ikke gør en god nok til et job. Teesside investerer dog meget kraftigt i games området og har netop bygget en ny bygning med super faciliteter til formålet. Teesside ligger i Middlesbrough som dog er lidt af en skodby, men må sige jeg det til trods havde 3 fantastiske år der.

Det kan umiddelbart være lidt forvirrende med ansøgningen og de mange muligheder hvor man kan tage hen, men det må ikke skræmme dig. Det har bestemt været time of my life at være der og du vil have mange super fede oplevelser og få venner for livet - så bare spring ud i det :)
Senior Environment Artist

https://www.artstation.com/januskirk

ThomasBb84
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 22 Mar 2008, 16:56

Re: Meget i tvivl om adgangskrav

Unread post by ThomasBb84 » 13 Dec 2008, 15:33

Copenhagenjazz wrote:Hej Thomas

Jeg har selv studeret i UK så kan hjælpe dig en smule. For at være helt ærlig kan jeg vitterlig ikke huske hvordan man konverterede sine danske karakterer til UK skala. Jeg har rodet rundt i min mappe med papirer fra den tid, men kunne ikke finde noget desværre. Dog er jeg overbevist om at du skal kontakte dit ønskesede uni og snakke med dem vedr. dine tidligere karakterer eftersom det er op til dem at vurdere om du er kvalificeret.

Du kan læse mere om det inde på UCAS' hjemmeside, som også er den du skal søge igennem og kan finde alle courses i UK; http://www.ucas.ac.uk/

Jeg vil råde dig til at gå derind og læse godt og grundigt i de forskellige ting. Du skal feks når du ansøger også have en udtalelse fra en tidligere lærer som kan sige god for dig.
Som sagt kan du også finde alle courses derinde og jeg tror du vil bliver overrasket over hvor mange steder der tilbyder 3d og spilkurser. Bournemouth skulle efter sigende være det bedste sted for animation mens Teesside (som jeg gik på) har det bedste ry for games. Bournemouth skulle efter sigende have rigtigt gode studenter og byen skulle også være super. Teesside er overall ok, men du skal selv lægge en masse krafter i, tage masser af initiativ og lave selvstudier eftersom uddannelsen i sig selv ikke gør en god nok til et job. Teesside investerer dog meget kraftigt i games området og har netop bygget en ny bygning med super faciliteter til formålet. Teesside ligger i Middlesbrough som dog er lidt af en skodby, men må sige jeg det til trods havde 3 fantastiske år der.
Det kan umiddelbart være lidt forvirrende med ansøgningen og de mange muligheder hvor man kan tage hen, men det må ikke skræmme dig. Det har bestemt været time of my life at være der og du vil have mange super fede oplevelser og få venner for livet - så bare spring ud i det :)
Tak for svaret. Men jeg synes bare, at det er utrolig svært at finde noget derinde. Jeg ved stadigvæk ikke med de adgangskrav. Bare jeg vidste hvad de point betød. Jeg ved, at på danske skoler som Truemax og Animwork, som er de store animationsskoler herhjemme, at der skal man ikke have noget karaktergennemsnit. Der kommer det an på dine tegninger og evner, og interviewet. Jeg håber, at det er på samme måde på de skoler derovre, når det er animation og det, jeg søger ind på. Da mit gennemsnit fra gymnasiet ikke er så godt (7.2), håber jeg på, at det er interviewet og din portefølje med tegninger, som er det vigtigste. Kan du/I hjælpe mig der? :)

Copenhagenjazz
Level 4 - Newbie
Posts: 47
Joined: 08 Mar 2008, 16:31
Contact:

Re: Meget i tvivl om adgangskrav

Unread post by Copenhagenjazz » 13 Dec 2008, 15:39

Jamen med en studentereksamen (går jeg ud fra - ?) så er du helt fint stillet. Karakterkravene er slet ikke voldsomme og som du selv er inde på er dine tegninger samt din personlige udtalelse vigtigere end dit karakter gennemsnit.
Men ja, tag kontakt til de unier du tænker på at søge til og spørg. De vil være utroligt glade for at kunne hjælpe dig og ved Teesside var de i hvert fald meget obs på at udøve en god service over for de internationale studerende - så de er vant til spørgsmålene og det vil tage dem 2 min at give dig svar.
GL :)
Senior Environment Artist

https://www.artstation.com/januskirk

ThomasBb84
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 22 Mar 2008, 16:56

Re: Meget i tvivl om adgangskrav

Unread post by ThomasBb84 » 13 Dec 2008, 16:05

Copenhagenjazz wrote:Jamen med en studentereksamen (går jeg ud fra - ?) så er du helt fint stillet. Karakterkravene er slet ikke voldsomme og som du selv er inde på er dine tegninger samt din personlige udtalelse vigtigere end dit karakter gennemsnit.
Men ja, tag kontakt til de unier du tænker på at søge til og spørg. De vil være utroligt glade for at kunne hjælpe dig og ved Teesside var de i hvert fald meget obs på at udøve en god service over for de internationale studerende - så de er vant til spørgsmålene og det vil tage dem 2 min at give dig svar.
GL :)

Jeg vil lige prøve at sende nogen emails til dem :) Man kan downloade sådan en ansøgning inde på deres side. Den er godtnok noget mere kompliceret, end de danske. Er det okay, jeg spørger dig om den, hvis jeg ikke lige forstår noget af den, når jeg skal til at sende den ind.

Copenhagenjazz
Level 4 - Newbie
Posts: 47
Joined: 08 Mar 2008, 16:31
Contact:

Re: Meget i tvivl om adgangskrav

Unread post by Copenhagenjazz » 13 Dec 2008, 16:54

Ja skal da gøre mit bedste for at give dig svar i hvert fald :P Det er jo som sagt over 4 år siden jeg selv sendte min ansøgning så kan ikke lige huske detaljerne, men skal nok prøve at hjælpe dig :)
Senior Environment Artist

https://www.artstation.com/januskirk

Post Reply