Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

TomasMathe
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 28 Nov 2015, 17:48

Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

Unread post by TomasMathe » 28 Nov 2015, 17:57

Hejsa alle sammen! :)

Jeg hedder Tomas, og jeg beskæftiger mig med OSO i tiende klasse. Jeg har valgt emnet spiludvikler og jeg ville bare gerne stille jer nogle spørgsmål til min opgave, i kan bare springe over nogen af spørgsmålene, hvis i kan svare på dem.

1. Hvordan er i nået til der hvor i er i dag? Historie, hvad er I gået igennem.

2. Hvordan foregår processen i at lave et spil? Hvilke ting ligger der i at lave et spil. Er der meget arbejde i det, er det stressende?

3. Hvorfor valgte i at blive spiludviklere? Har I altid villet det? Er det jeres drømmejob?

4. Hvad er dit drømmeprojekt/spil? Er der en specifik genre for et spil, som du er vild med?

5. Jeg kunne godt forestille mig at man som spildesigner/spiludvikler har en interesse for spil som et individ. Kan arbejde og hobby gå hånd i hånd i spilbranchen?

6. Hvordan er forholdene i et spilfirma? Er det anderledes en på et kontor for et eksempel? Er der venskab indblandet, kan det styrke arbejdsindsatsen og resultatet der kommer ud af det?

7. Hvordan laver man et succesfuldt computerspil? Er det nogle ting man skal tage højde for? F.eks. målgruppen, eller andet?

Tak på forhånd :)
I må meget gerne svare hurtigst muligt
Venlig hilsen Tomas :) :) :)

TomasMathe
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 28 Nov 2015, 17:48

Re: Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

Unread post by TomasMathe » 28 Nov 2015, 19:01

Hejsa alle sammen! :)

Jeg hedder Tomas, og jeg beskæftiger mig med OSO i tiende klasse. Jeg har valgt emnet spiludvikler og jeg ville bare gerne stille jer nogle spørgsmål til min opgave, i kan bare springe over nogen af spørgsmålene, hvis i kan svare på dem.

1. Hvordan er i nået til der hvor i er i dag? Historie, hvad er I gået igennem.

2. Hvordan foregår processen i at lave et spil? Hvilke ting ligger der i at lave et spil. Er der meget arbejde i det, er det stressende?

3. Hvorfor valgte i at blive spiludviklere? Har I altid villet det? Er det jeres drømmejob?

4. Hvad er dit drømmeprojekt/spil? Er der en specifik genre for et spil, som du er vild med?

5. Jeg kunne godt forestille mig at man som spildesigner/spiludvikler har en interesse for spil som et individ. Kan arbejde og hobby gå hånd i hånd i spilbranchen?

6. Hvordan er forholdene i et spilfirma? Er det anderledes en på et kontor for et eksempel? Er der venskab indblandet, kan det styrke arbejdsindsatsen og resultatet der kommer ud af det?

7. Hvordan laver man et succesfuldt computerspil? Er det nogle ting man skal tage højde for? F.eks. målgruppen, eller andet?

8. Hvordan er det er være spiludvikler i Danmark?

9. Hvor stor er branchen egentligt i Danmark og hvor er den?

10. Hvor skal man hen for at få succes og hvor stor er chancen?

Tak på forhånd :)
I må meget gerne svare hurtigst muligt
Venlig hilsen Tomas :) :) :)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

Unread post by Instawin » 30 Nov 2015, 11:55

Hej Thomas,
Dine spørgsmål favner jo utrolig vidt, og de lægger i den grad op til interview, der kan tage alt mellem 30 minutter og 3 timer!.
A princip vil jeg altid gerne hjælpe, hvis jeg kan, i situationer som dette.

Men da besvarelsen vil tage en del tid, så bliver det lige på et et andet tidspunkt.

Hvad er din deadline/bagkant?
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
KirstineA
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 14 Mar 2010, 23:06
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

Unread post by KirstineA » 01 Dec 2015, 16:41

Kære Tomas

Med hensyn til spørgsmål 8, branchens størrelse og geografi, kan jeg anbefale dig at kigge her http://interactivedenmark.dk/article/de ... rk-i-tal-0. Her finder du antal virksomheder, antal ansatte, omsætning, eksport mm.

66% ad de danske spilvirksomheder er placeret i hovedstadsområdet, men resten fordeler sig på (primært) mellem Aarhus, Viborg, Aalborg og Grenå.

Bedste hilsner
Kirstine

User avatar
Thomas Ryder
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 31 Oct 2011, 17:25

Re: Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

Unread post by Thomas Ryder » 02 Dec 2015, 12:39

Jeg har lidt på fornemmelsen at spørgsmålene var til en opgave der skulle være færdig mandag morgen. Lidt ærgerligt at Tomas ikke melder tilbage, for det er egentlig nogle ret gode spørgsmål han stiller. Jeg kunne for eksempel godt tænke mig at høre et par af de superdygtige mennesker herinde komme med et bud på for eksempel "Hvordan laver man et succesfuldt computerspil?" og "Hvor skal man hen for at få succes og hvor stor er chancen?".

Thomas

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Spørgsmål om spiludvikler (MÅ MEGET GERNE SVARE HURTIGT)

Unread post by Instawin » 02 Dec 2015, 12:53

Helt enig ... jeg ville personligt også være meget interesseret i at se nogle svar på nogle af spørgsmålene. De er bestemt rigtig interessante mange af dem.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply