The Giant Drop - Javira

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

The Giant Drop - Javira

Unread post by Javira » 07 Aug 2016, 04:25

The Giant Drop er det første Android spil fra Javira.
http://bit.ly/thegiantdrop

Spillet er hvad det er :D Jeg er mere begejstret for at jeg nu kan søsætte et nyt menu system som jeg fremadrettet kommer til at bruge i samtlige spil. Jeg mangler at lave noget localisation, system dialoger og fixe reklame/IAP bugs, men så kan jeg virkelig også banke produktionstiden helt i bund ;)

Som i kan se, gider jeg heller ikke længere bruge tid på at lave trailere :oops:

GdaoC3yvnKU

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Giant Drop - Javira

Unread post by jonaz.dk » 07 Aug 2016, 10:18

Fint lille one button game. Stylish og god lydside. Og ja der er ikke så meget kød på benet. Men sådan er kategorien.

Hvad er produktionstiden? Nu når du nævner det.

Og så er du blevet t-shirt sælger! :) Syntes ikke jeg har set så mange gøre sig i den slag af fysiske varer gennem service. Men interessant initiativ.

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: The Giant Drop - Javira

Unread post by Javira » 07 Aug 2016, 14:51

Jeg tror ikke core gameplay tog mere end et par timer at kode i fusion. Det er ved at være nogle måneder siden (start januar tror jeg) at jeg lavede det, så jeg ved det ikke helt. Men så skete der det, som der sker i alle mine produktioner at jeg overkomplicerede tingene og begyndte at arbejde med at unlocke bogstaver i memes for at bygge retention og what not. Fuldstændig unødvendigt og jeg har slagtet det hele. Så der er nok en måneds arbejde som ikke er med i spillet.

Så efter et par alvorsord med mig selv i januar og en hård rapport fra AppAnnie der har bekræftet nogle ting omkring branchen, har jeg konkluderet at jeg skal have produktionstiden ned til 1-2 uger per spil hvis der skal være penge i det. Det betyder også at jeg ikke længere laver spil men spildemoer, hvis der er noget der bidder kan jeg altid shippe updates.

Jeg ved jeg kan lave spil på så kort tid, det har jeg gjort mange gange før men de er altid gået til grunde når jeg er nået til frontend delen og særdeles monetization som gang på gang har ødelagt det for mig fordi den type plugins aldrig virker i fusion. Det er også derfor jeg nu er android first og hvorfor jeg er begyndt at lave t-shirts store og affiliate marketing.

Så det helt store for mig er nu, at jeg har en menu med indbygget Unity Reward Videos, IAP, T-Shirt stores (og der kommer flere stores) og affiliate links. Mellem os så overvejer jeg at lave mit eget system til reward videos, så jeg er helt ude over de fusion plugins der aldrig virker.
Samtidig har jeg nu en menu der visuelt passer til alle spiltyper og grafiske udtryk, så jeg skal aldrig pille ved grafikken igen. Rentention er kastet ud af vinduet og IAP er cuttet ned til en type, og er du gameover så er du gameover, der er ikke noget med at man kan genoplives hvis man vil se en video. Så fremadrettet skal jeg ikke tænke på en dyt, nu kan jeg koncentrere mig om spillet, copy paste min one size fits all menu. Jeg skal faktisk kun kaste en gameover streng, det er alt.

elgmao
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 10 Aug 2016, 09:27

Re: The Giant Drop - Javira

Unread post by elgmao » 10 Aug 2016, 09:43

Synes det virker som et lækkert nok spil! Mine unger har spillet noget der minder om det en hel del! Kan ikke lige huske hvilket det er, men der skal man bare hoppe op af istedet..

I forhold til monetization, så kan jeg se at når ungerne spiller spil, så bliver de bare bombarderet med videoer de skal se for at få rewards? De virker ret godt, for synes hele tiden de vil have mig til at installere et nyt spil efter de har set på reklamerne. :P
Mit nuværende projekt: CREDITA - Lån penge

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Giant Drop - Javira

Unread post by jonaz.dk » 10 Aug 2016, 10:25

@elgmao
Syntes der er ved at gå lidt inflation i folk der smider en enkelt kommentar for at lave signatur spam for et eller andet 'lån penge' foretagende.

Signatures er nu disabled! :)

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: The Giant Drop - Javira

Unread post by Javira » 15 Aug 2016, 03:30

The Giant Drop er game of the week på et stort spansk site. Til dem der vil øve deres spanske gloser.
http://www.elandroidelibre.com/2016/08/ ... emana.html

elgmao, tak for de pæne ord. Spillet du tænker på er color switch.

Jonaz, hvad sker der iøvrigt for youtube embed. Det ser lidt buggy ud.

Post Reply