M
DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 26 Jan 2017, 14:23 
Level 0 - Null

Jeg gÄr i 10. og er i gang med min OSO opgave, og jeg har reeserchet i lang tid nu, og det hele er sÄ forvirende, sÄ jeg ville hÞre om der eventuelt var nogle som havde taget en uddanelse inden for det, eller bare nogle der ved hvordan man gÞr?

Jeg skal helst have svar snart, da min opgave skal afleveres her pÄ onsdag (1/2-2017)
Jeg takker for hjĂŠlpen i forvejen xD

Profile  

Unread postPosted: 26 Jan 2017, 21:36 
Level 8 - Summoner

Det du nok er pÄ jagt efter er denne uddannelse:
https://www.itu.dk/uddannelser/kandidatuddannelser/spil

Som du kan se er det en kandidat uddannelse - hvilket betyder, at du fĂžrst skal have en bachelor, fĂžr du kan komme i gang med denne uddannelse.

Profile  

Unread postPosted: 31 Jan 2017, 21:04 
Level 0 - Null

Under alle omstÊndigheder skal du vel have en ungdomsuddannelse fÞrst. Matematisk studentereksamen (findes det endnu?) er nok ikke et dÄrligt udgangspunkt som softwareudvikler - og nok heller ikke som grafiker fordi der er en del tekniske fÊrdigheder der skal vÊre pÄ plads. HTX er mÄske heller ikke en dÄrlig ide - teknologi og design linien ser interessant ud, isÊr hvis datalogi udbydes som valgfag.

Profile  

Unread postPosted: 01 Feb 2017, 13:59 
Level 25 - John Carmack

Flere af landets htx gymnasier udbyder Game Design studieretninger (og ja, jeg er vicerektor pÄ et af dem, sÄ dette er et dÄrligt forsÞg pÄ skjult reklame).

De gÞr dig ikke til fÊrdigbagt spiludvikler, men du fÄr lov at snuse til emner som programmering, lyd og grafik. Naturligvis ogsÄ med sammensÊtning af flere spil, sÄ du fÄr et indtryk at hvilke emner der interesserer dig mest.

Profile  

Unread postPosted: 02 Feb 2017, 16:07 
Level 0 - Null

Hej Andreas, kan godt forstÄ din forvirring, der tilbydes ogsÄ efterhÄnden en hÄndfuld uddannelser indenfor omrÄdet, hvilket selvfÞlgelig er dejligt.

Jeg er selv igang med at uddanne mig til spil designer hos KADK: https://kadk.dk/program/game-og-production-design som jeg varmt kan anbefale du kigger nÊrmere pÄ.
Det er en god all-around bachelor uddannelse med efterfĂžlgende kandidat, hvis det skulle lyste. Det krĂŠver en gymnasiel uddannelse at komme ind, ellers kan der ansĂžges om dispensation, hvis du som mig, f.eks har taget en uddannelse som grafisk designer.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]