Internet sikkerhed (ide)

margon
Level 3 - Infant
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2014, 18:54

Internet sikkerhed (ide)

Unread post by margon » 09 Jun 2017, 12:43

Det er nok ikke det rigtig forum til det her, men viste ikke ellers hvor jeg skulle gå hen.

Har en ide til internet sikkerhed som jeg er 100% sikker på virker, men kan ikke selv lave den, så håber lidt på at der er nogen her inde der kan hjælpe på den ene eller andet måde.

Og hvis ikke, om så "i" havde en ide til hvor jeg ellers kunne gå hen.

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Internet sikkerhed (ide)

Unread post by buchardt » 09 Jun 2017, 12:58

Hvad er din ide? Svaert at hjaelpe uden at vide hvad det handler om...

/ Peter

margon
Level 3 - Infant
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2014, 18:54

Re: Internet sikkerhed (ide)

Unread post by margon » 09 Jun 2017, 19:26

ideen var at bygge en lille ting der skulle sidde imellem internettet og en server, men ved ikke hvor meget jeg kan sige om den, for det er ret simpel så folk ville nemt kunne tag den.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Internet sikkerhed (ide)

Unread post by vonknut » 11 Jun 2017, 18:22

Det kaldes vist en hardware baseret firewall :)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Internet sikkerhed (ide)

Unread post by Zee » 11 Jun 2017, 22:34

Ja, og de er jo så siden blevet udskiftet af virtuelle firewalls da de er mere fleksible.

margon: Jeg er stor tilhænger af iværksætteri, og simple/gode idéer kan nogle gange vise sig at overraske. Men en udtalelse som at man er 100% sikker på at man kan fikse sikkerheden på internettet (ved godt det ikke var helt ordret hvad du skrev), den kan godt virke en smule useriøs. Der er flere millioner dygtige ingeniører, dataloger osv. der til dagligt arbejder med software/hardware/infrastruktur/sikkerhed, jeg tvivler på at de har overset din idé der er så simpel at enhver kan tage den og forbedre sikkerheden på internettet. Nu er jeg selv en erfaren it arkitekt, og hvis du fortæller lidt flere detaljer, så skal jeg nok forklare hvorfor idéen ikke vil virke i praksis, og/eller allerede er i brug. Og bare rolig, du kan være 100% sikker på at jeg ikke er interesseret i selv at bruge din ide :)

margon
Level 3 - Infant
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2014, 18:54

Re: Internet sikkerhed (ide)

Unread post by margon » 12 Jun 2017, 20:18

Tak for tippet.
har fundet ud af, at det nok bare er en anden form for firewall jeg har fundet på, jeg kunne godt fortælle mere om den, men så foretrækker jeg at det bliver gjort mere privat.

Post Reply