Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

MONDARIZ
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 08 Jul 2008, 10:23

Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by MONDARIZ » 13 Dec 2008, 10:10

Hej,

Jeg leder efter nogle folk i Københavnsområdet, der kunne tænke sig at starte en projektgruppe med spiludvikling som fokus.

Jeg er selv nyuddannet datamatiker og har haft spiludvikling som tilvalgsfag på 4 semester. Nu hvor jeg har lidt tid til overs, syntes jeg spiludvikling kunne være en hyggelig fritidsbeskæftigelse.

Egentlig syntes jeg tilgangen til sådan en gruppe burde være åben, men her er lige en række nøgler, der helst skulle passe på dine evner/forventninger.

- Du har udviklingserfaring, eller erfaring med grafik (ikke nødvendigvis fra spiludvikling og ikke nødvendigvis på højt niveau).

- Du er forholdsvis moden (jeg er selv 40).

- Du er realistisk (vi skal ikke lave et MMORPG).

- Du er indstillet på, at dette projekt er på hobby/hygge niveau.

- Open Source.

- FUN!


Da jeg mest har arbejdet i Java, håber jeg vi kan enes om dette sprog, men jeg er dog åben for at benytte andet.

Grundlæggende forestiller jeg mig, at vi starter med et par casual games, men håber vi kan komme frem til noget mere advanceret. Gerne med en større open source game engine.

Måske kunne vi starte med at bruge en aften om ugen i fællesskab, men selv arbejde lidt derhjemme. Detaljer kan vi altid blive enige om.

Skulle du være lidt interesseret, så er du velkommen til at kontakte mig herinde, så kan vi altid udveksle mail adresser.

User avatar
konceptius
Level 3 - Infant
Posts: 30
Joined: 09 Dec 2008, 16:37

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by konceptius » 13 Dec 2008, 13:23

Det lyder som en fin ide, jeg er altid klar på at smide nogle tegninger efter gode ideer :D
ville mene at det vile være en god ide at lave ting til Iphone. og noget den stil.

User avatar
konceptius
Level 3 - Infant
Posts: 30
Joined: 09 Dec 2008, 16:37

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by konceptius » 13 Dec 2008, 13:28

Det lyder som en fin ide, jeg er altid klar på at smide nogle tegninger efter gode ideer :D
ville mene at det vile være en god ide at lave ting til Iphone. og noget den stil.

MONDARIZ
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 08 Jul 2008, 10:23

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by MONDARIZ » 13 Dec 2008, 14:15

Hej Konceptius,

Jeg har set dine tegninger og modtager meget gerne grafisk input fra din side...faktisk er jeg totalt vild med dine cowboy concepts (der er jo ikke nok cowboy spil).

Jeg har kigget lidt på Iphone, men det er ikke lige sådan at finde et IDE/SDK, når man ikke har en Mac (og heller ikke vil have en, eller en Iphone for den sags skyld). Derimod er der en masse java muligheder til mobiltelefoner.

Det var dog mere ganske almindelige PC spil (gerne lidt retro) jeg havde i tankerne (til at starte med om ikke andet).

Jeg har rodet lidt med en 2D shooter i stil med Alien Breed (set oppe fra og ned). Det kunne måske være en start.

Står faktisk og mangler lidt grafik til den 2D shooter (men det må hellere vente til der er samlet en gruppe, så der er lidt moment i udviklingen).

Rasme
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 24 Dec 2008, 13:40

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by Rasme » 24 Dec 2008, 13:57

Hej

Ligesom konceptius, vil jeg også gerne bidrage med noget 2d-design, men da det er ulønnet er det nok begrænset hvor meget det kan blive til.
Mit arbejde kan ses her: http://www.rasme.blogspot.com

MONDARIZ
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 08 Jul 2008, 10:23

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by MONDARIZ » 24 Dec 2008, 16:59

Hej Rasme,

Mega flot portfolio og tak for tilbudet.

Det er dejligt at få tilbud fra grafikere, når jeg nu er forholdsvis hjælpeløs på dette felt ;-)

Da ingen udviklere har henvendt sig, så vil jeg påbegynde projektet alene og håbe der er et par stykker der melder sig hen ad vejen (man skal jo smede mens det grafiske jern er varmt).

Jeg formoder at der er en ½ million spilprojekter der dør inden de er færdige, så jeg kan sagtens forstå det kan være svært at tilsidesætte tegnetid, hvis tegningerne måske aldrig bliver anvendt. Derfor bliver projektet ikke grafisk drevet (forstået sådan, at det sagtens kan bevæge sig fremad uden færdige grafiske komponenter). Dog er det både praktisk og behjælpeligt, at have nogle ideer til animationer osv (teknisk udformning).

Jeg er ved at sammensætte en PDF med mine visuelle ideer (samt grundlæggende gameplay), så den vil jeg sende til både dig og Konceptius, i håb om kunstnerisk assistance. Så vidt jeg kan se på jeres arbejde er det nok noget i vil kunne hygge jer med (stil og tema).

Jeg vil også lige slå fast, at det naturligvis ikke er en overvældende arbejdsbyrde, da det færdige spil ikke bliver mere end et casual game i 2D (dog nok med en lille twist).

Mikkel Christensen
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2009, 14:46
Location: KBH NV - Bjerget
Contact:

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by Mikkel Christensen » 27 Jan 2009, 11:50

Hej Mondariz

Jeg vil gerne stille min evner som grafiker til rådighed hvis der stadigvæk skulle være et behov. Jeg kan levere både 2D og 3D grafik.
http://mikkel-christensen.blogspot.com/

Mvh Mikkkel

mirakulix
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 27 Dec 2008, 21:48

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by mirakulix » 27 Jan 2009, 17:17

Hej

Vi er nogle gutter der har været igang med et spil i snart et år. Vi har fået en enginge op at stå, og pt. arbejder vi på at få et koncept samt en editor på plads. Konceptet er stadig meget åbent, og skulle du have lyst til at være med, har du selvfølgelig indflydelse på udformingen af dette. Vi arbejder udfra ideen om et coop-casual shooter.

Vi mødes løbende (3-4 gange om måneden irl) hvor vi udveksler ideer og viser hvad vi går og roder med. Uden disse møder, ville vi ikke have været noget så langt, og det er derfor vigtigt at du kan afsætte en aften en gang imellem så du kan være med i processen.

Skriv endeligt hvis du vil høre mere, mirakulix@42.dk, så fremsender jeg materiale omkring engine, koncept, game-mechanics eller noget helt tredje.

Mvh. Simon

mirakulix
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 27 Dec 2008, 21:48

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by mirakulix » 30 Jan 2009, 13:58

Interesserede kan se screenshots og læse lidt om projektet her http://www.steamwinter.com.

// Simon

boicotinho
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 15 Apr 2009, 10:39

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by boicotinho » 15 Apr 2009, 10:42

Hej,
Jeg er en erfaren udvikler og har meget kendskab til den tekniske side i spiludvikling :)
Kontakt mig gerne på boicotinho@hotmail.com.

Tore Bolhøj
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 20 Jun 2009, 01:16

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by Tore Bolhøj » 20 Jun 2009, 01:19

Mondariz, har du nogen planer om hvad spillet skulle handle om?

MONDARIZ
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 08 Jul 2008, 10:23

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by MONDARIZ » 20 Jun 2009, 13:29

hej,

Tak for jeres poster.

Jeg har haft lidt småtravlt med et nyt arbejde, så det er ikke meget jeg har været her på det sidste.

Nu har jeg lidt mere tid, så¨jeg vil vende tilbage til dem der har stillet spørgsmål osv..

MONDARIZ

Fotology
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 23 Jun 2009, 14:25
Location: Frederiksberg
Contact:

Re: Søger folk til hobby-projekt i Kbh området

Unread post by Fotology » 23 Jun 2009, 14:49

Hey MONDARIZ..

Hvad end du har af ideer er jeg frisk på at give det en chance, dog hvis dette er seriøst. Selv om du skriver at det er på et hobby niveau så skal der være lidt seriøsitet indblandet...

Jeg er en fyr på de 25 år som bor i København. Har beskæftiget mig med design i 10 år snart.
Har arbejdet som 3d designer i en kort periode under Morten Iversen i firmaet Zeitguyz.dk som desværre nu har drejet nøglen om for andet gang, dog er hjemmesiden stadig oppe. Har hjulpet cgs.dk med grafiske ting som de selv ikke har kunne overkomme som freelancer.

Jeg har evner inden for:

3D Studio max.
Photoshop
Flash
After effects
Realflow
Particle Illusion

Og som det kan ses på de programmer jeg benytter mig af, er mine evner indenfor den grafiske del.


Hvis det er så kan du få min mail.
romananov@gmail.com

Post Reply