gamer

JAPPA
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 18 Dec 2008, 05:10

gamer

Unread post by JAPPA » 19 Dec 2008, 14:27

HEJ
Jeg er igang med at disegne en nintendo ds spil , ;) det er en fighting spil, ligesom virtual fighter 1 8-)
Jeg er ikke selv en programør, jeg kan tegne men ikke profesional, Så er der nogen der er intresseret i at lave spillet med mig så email mig på
mpsgameshop@hotmail.com
vi skal bruge en animator og programøre , hvis du tror på det , så kan det godt lykkeds :D
Og det kunne hen og blive rigtig godt , der er solgt over 90 mio nintedo ds på verdens planen ,
Der er ikke lavet en fighting spil til den endnu. Så jeg tror på at hvis nogen kunne være med til at lave spillet , kunne vi åbne en firma sammen. :geek:

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: gamer

Unread post by Zee » 19 Dec 2008, 17:33

Ikke det mest sigende tråd-navn...

Skal I ikke også have lyd/musik i spillet?

Har du undersøgt hvad der skal til for at man kan få lov til at udgive et spil til Nintendo DS? Det er muligvis en del sværere end du lige har forventet.

Jeg kan ikke åbne det embeddede Unity-sjov, måske er det min browser/computer der fejler?

P.S. Det hedder "Virtua Fighter"

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: gamer

Unread post by vonknut » 20 Dec 2008, 16:32

Jeg får også fejlen...
-hvilket, sammen med andre elementer i dit indlæg, minder mig om:

Hvis du ønsker seriøse henvendelser, skal du nok også fremstå seriøs.

F.eks. Hvis du mangler grafikere (og animatører) og programmører, så er du nok selv i rollen "spildesign".
-i så fald hvad er din baggrund, erfaring, tanker omkring spillet etc.

Hvis ikke du har så megen erfaring, så er det nok mere folk der er under uddannelse, som du kan appellere til (hvis man selv mangler erfaring, så kan man næppe forvente at andre end folk der også mangler erfaring, har lyst til at arbejde med en, medmindre der er penge i det / har en fantastisk brilliant ide).

-bare lige mine 25 øre.


Men ja, DS'en er en, potentielt set, fantastisk platform. Så hvis man kan få lov at udgive spil på den + laver spil af kvalitet + har en ordentlig distributions deal, så kan det give bonus.
Men ligesom at de 3 vigtigste ting for en butik er beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed, så betyder markedsføring, fysisk distribution og adgang til sælgere utroligt meget.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: gamer

Unread post by Lau Korsgaard » 20 Dec 2008, 20:17

Jeg synes at et fighting game til DS'n er en rigtig god ide. Den konsol er ideel til hurtige multiplayer spil. Du kan overveje om du vil søge prototype støtte fra New Danish Screen.

For at få det skal man lave en grundig beskrivelse af sit projekt, hvad man vil undersøge og hvordan gameplayet er originalt og fedt.

Når du har gjort alt det arbejde vil det måske også være nemmere at gøre folk interesserede i projektet - specielt hvis det rent faktisk lykkes dig at få penge fra NDS.

/Lau

JAPPA
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 18 Dec 2008, 05:10

Re: gamer

Unread post by JAPPA » 21 Dec 2008, 03:55

Tak for de gode råd. :lol:
jeg er seriøs med det
Spillet hedder figther no.1
et navn der klære ds`en man kan valge mellem 8 forskelige fighter og der er 3 bosser og dem kan man være når man klare spillet, altså 11 i alt. der er 10 baner. Hver en spiller har forskellig historier, forskelige kamp stil , spillets historie har dybde , den skriver jeg ik her,
Men den fighting stil jeg har skabt er mellem virtual fighter og tekken slås ligesom virtual figther og lave combo ligsom tekken. 8-)
For musiken kan jeg godt selv klare den ellers jeg har folk til det.
men hvornår det blir en reality er, når jeg få fat i nintendo ds dev kiten, jeg arbejder på sagen det er ik nemt .
Men den dag den kommer meget mugligt næste år , så får dem jeg måske kommer til at arbejde med,får lov at afprøve den, kende den ,lege med den, sige til mig om de kan , lave spillet .så kan vi begynde for alvor. Og forhandlingerne kan vi snakke om :lol:
tak igen :roll:
GOD JUL OG GODT NYTÅR TIL ALLE SAMMEN :D :D :D :D :D :lol: :D ;) :shock:

JAPPA
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 18 Dec 2008, 05:10

Re: gamer

Unread post by JAPPA » 21 Dec 2008, 04:03

Og forasten Nintendo ds er soglt næsten 90mio maskiner , selv den plateste spil sælger godt , der kan kun tjenes på det, så en fighting spil på nintendos ds spille liste lyder ik dårligt. 8-)

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: gamer

Unread post by Chrono » 21 Dec 2008, 20:56

Du kan starte uden et officielt devkit. Se her: http://www.devkitpro.org/

Start med at lære at programmere, så du kan lave en demo alene, for din pitch er der nok ikke mange der vil springe på.

Prøv i øvrigt Jump Super Stars: http://en.wikipedia.org/wiki/Jump_Superstars - det skal importeres fra Japan da det desværre ikke er udkommet her, men der kan du få god inspiration til hvordan en fighter kan fungere på DS.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

dark
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 09 Sep 2008, 14:16

Re: gamer

Unread post by dark » 22 Dec 2008, 12:25

For overhovedet at kunne udgive på Nintendo DS skal man være en godkendt developer.
Her kan du læse lidt om de krav der stilles.
Developer Qualifications: An Authorized Developer will have demonstrated the ability to develop and program excellent software for Nintendo video game systems or for other game platforms. In addition, an Authorized Developer will have a stable business organization with secure office facilities separate from a personal residence ( Home offices do not meet this requirement ), sufficient resources to insure the security of Nintendo confidential information and in order to ensure an effective environment for working with Nintendo and/or its Publishers. Nintendo provides Authorized Developers with highly confidential information and many of Nintendo's Publishers also rely on recommendations and referrals to Authorized Developers. For these reasons, Nintendo exercises a very high level of care in evaluating Authorized Developers.

Så mit råd er. Drop ideen! Eller sælg den til en established developer. Eller lav dit fight game i Flash og se om det fungerer, om nogen gider at spille det og om du kan få nogen til at udgive det.

Post Reply