DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |
| Themes: Mobile | Dark1 | Dark2 | (Login required for themes) |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 14 Feb 2018, 16:21 
Offline
Level 1 - Speck of dust

Joined: 27 May 2013, 09:14
Posts: 12
Hej Allesammen,

Jeg har en idé som jeg synes kunne være drøn sjov at spille. I know, don't we all :P Det drejer sig om et "last man standing" multiplayer spil, som foregår i havets dyb.

Jeg kan fortælle alt om idéen og konceptet til interesserede, og det er blot en idé lige nu, så jeg håber at finde programmører, lydfolk og grafikere som også har en masse gode idéer, så vi kan lave et super sjovt spil, med en masse muligheder for spillerne på sigt.

Min baggrund er som 3D generalist, men foruden det grafiske i Maya har jeg også lavet lyd i mange år til diverse projekter. Bl.a. et computerspil som jeg udviklede selv i Unity. Jeg er bestemt ikke stærk indenfor programmering, det ved jeg nu :D og jeg kender kun til Unity, så hvis andre spilmotorer er foretrukket, er jeg helt med på det.

mht idéen:
Tænk det gamle motorcykel spil "Road Rash" fra 90'ernes karakterer, blandet med kamp til døden undervandet med diverse propelleringsværktøjer og våben, i en "arena" hvor kun én spiller kan overleve og få point. Der er ikke kun spillere, også hvide hajer, gigantiske blæksprutter og alt mulig andet farligt, som kan forpurrer selv den mest blødtørstige determinerede dykker!!

Mine bidrag foruden en livlig fantasis og plat humor:
3D modellering i Maya
2D tegning og animering i After Effects
Lydproduktion (SFX, Music, stemmeskuespil) Logic Pro X

Jeg har ingen penge så arbejdet er ulønnet, men jeg synes det skal være et partnerskab hvor alle parter som er med fra start er ligeværdige og får lige meget af indtægterne som spillet vil generer. Jeg glæder mig til at høre fra interesserede.
Jeg har lavet et par 3D modeller, men jeg vil lave nogle lidt mere detaljerede koncepttegninger i After Effects indenfor den nemmeste fremtid som kan give et bedre og mere overordnet billede af konceptet.

Lad os samarbejde. Jeg bor i kbh, men distancen skal ikke afholde os fra et godt samarbejde ;-)

PM mig eller skriv på Petersenjmp@gmail.com


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 17 Feb 2018, 13:02 
Offline
Level 16 - Hellghast
User avatar

Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Posts: 167
Location: Aalborg
Cool - elsker dykkerspil :)

Som inspiration vil jeg anbefale at kigge på Subnautica, Depth og SOMA:

Image

Image

Image


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 18 Feb 2018, 07:34 
Offline
Level 1 - Speck of dust

Joined: 27 May 2013, 09:14
Posts: 12
Hej Wikzo

Tak for inspirationen. Jeg kendte ikke Depth og SOMA, de ser fede ud og er sat på min liste over spil jeg skal spille :-)

Gameplayet tænker jeg bliver mere konkurrencepræget, a la Counter-Strike f.eks. Men det er lækre undervandsscener du har sendt, det er bestemt inspirerende.

Hvis du kan programmere og har lyst til at være med siger du bare til ;-)

Min idé er ikke "set in stone", jeg er helt åben for input og andre idéer.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 21 Feb 2018, 20:51 
Offline
Level 78 - Basher of noobs

Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Posts: 794
Location: CPH
Husk at "underwater" er laaaaangsommeligt!
Langsomme bevægelser, langsomme projektiler etc.

Så medmindre man går specifikt efter et "dodging gameplay" (alla superhot), modsat et "aiming and twitch" gameplay (ala "alle nuværende konkurrence prægede fps'er), så er underwater nok ikke nødvendigvist optimalt.

Men dodging af inkomne projektiler er også sjovt (bullethell genren).
-bare noget lidt andet...


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 22 Feb 2018, 06:39 
Offline
Level 1 - Speck of dust

Joined: 27 May 2013, 09:14
Posts: 12
Hej Vonknut,

Ja i nutidens realistiske undervandsspil ville bevægelserne være langsomme, men idéen er at det foregår i fremtiden og at alle spillere har nogle helt særlige "dykkerdragter" på, som skal kunne opgraderes helt vildt. Disse dragter har både forskellige propelleringsmotorer på ryggen og de hjælper med arm og ben bevægelser. De har særlige våben som skyder selvpropellerede projektiler, foruden de mere klassiske harpuner (som med lidt fantasi også kan opgraderes til noget vildere ;-)) Og så forestiller jeg mig at mere personlige våben som rustne sværd også kunne være sjove.

Så nej det vil ikke være dodging eller langsomt, det vil være mere a la dog fighting f-16 fly. Altså fuld fart på, jagt og skyd og undgå selv at blive skudt eller ædt. Hvis man bliver strejfet og bløder kommer hajer og andet kryb efter én hvilket kun gør overlevelsen endnu sværere. Hvis en spiller sejler hurtigt op over overfladen skal man også kunne svæve i x antal sekunder og skyde hinanden ned i luften, eller ovenfra og ned i havet :D

Det er kun fantasien der sætter grænser ;-) Jeg synes det kunne være virkelig sjovt at spille og konkurrencen ville være helt vild! Men det vil selvfølgelig kræve nogle års udvikling for at nå til ovenstående resultat. Men jeg har ikke travlt :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 24 Feb 2018, 18:06 
Offline
Level 1 - Speck of dust

Joined: 27 May 2013, 09:14
Posts: 12
Billeder af hvad jeg kalder "patient zero" coming up!

Jeg forestilder mig at startpunktet i multiplayspillet er at alle har det dårligste udstyr og opgraderer i takt med hvor mange point de vinder og hvad de kan tilkøbe sig.
Patent zero er dykkeren hvorefter alle andre dykkere bliver modelleret. Gameplayet og konkurrence elementet skal være højdepunktet i spillet. Det, tænker jeg, er det mest realistiske i forhold til et lille udviklingshold. Er som sagt mega åben for input.

Jeg poster billeder af dykker "patient zero" inden næste uge er slut ;-)


God Weekeend Fellow Spiludviklere! Og SKÃ…L FOR FA'en :P


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 27 Feb 2018, 10:35 
Offline
Level 1 - Speck of dust

Joined: 27 May 2013, 09:14
Posts: 12
Som lovet: Patient Zero

Han skinder måske lidt for meget :lol: men det er en start

https://ibb.co/mZB3Nc
https://ibb.co/gGHzvx
https://ibb.co/hmNXFx
https://ibb.co/n0iToH


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 27 Mar 2018, 07:05 
Offline
Level 1 - Speck of dust

Joined: 27 May 2013, 09:14
Posts: 12
Hej Allesammen,

Dette er en opfølger/update:

Jeg har uploadet nogle videoer på youtube af hvad jeg har lavet indtil videre. Der er lidt characterdesign, animation og gameplay som kan give en idé om hvordan spillet kunne blive:

https://youtu.be/GtIa6824_PU

https://youtu.be/ZrO9AlEMcBk

https://youtu.be/mzSpX_332r4

Jeg søger stadig en dygtig spilprogrammør med erfaring i Unity, som har lyst til at være partner/Medejer af spillet, hvis primære opgaver ville være at lave multiplayer funktionen (local servers), lave et gamemanager script som kan håndetere alt, lige fra point fordeling, damage/health, projektiler og hovedmenuen og en simpel shop hvor man kan købe upgrades :-)

PM mig eller send en mail med dine kompetencer, tanker og evt. ønsker med hensyn til projektet og så tager vi den der fra ;-)
Mail: Petersenjmp@gmail.com


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group