Nyuddannet kandidat (Cand.Soc - Creative Business Processes)

infini
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 24 Jun 2009, 22:09

Nyuddannet kandidat (Cand.Soc - Creative Business Processes)

Unread post by infini » 24 Jun 2009, 22:32

Hej,

Som titlen afslører er jeg nyuddannet kandidat fra Copenhagen Business School, eller i hvertfald så tæt på som man kan komme.
Pga. finanskrisen er jeg to gange blevet bremset i mit specialeskrivning grundet konkursramte spiludviklere.

Jeg skriver herinde i et forsøg på at finde virksomheder, der kunne have interesse i en kandidat med mine kompetencer. Kort fortalt er jeg uddannet til at arbejde med ledelse i virksomheder der i særlig grad er afhængige af deres kreative krafter. Interesserede kan læse mere på http://www.cbs.dk/uddannelser/kandidat/ ... _processes

Jeg selv er 25 år og har hele mit liv været draget af gaming universet. Jeg har en ambition om at skulle arbejde med spiludvikling, og da jeg godt ved, at jeg ikke er den eneste der har den forhåbning, så er det svært at være kræsen. Med andre ord er jeg villig til at lave nærmest alt, hvis blot det kan kickstarte en karriere inden for spiludvikling.

Jeg kan kontaktes på anpe02am@student.cbs.dk eller 25 48 67 65

Mvh.

Anders M. Pedersen

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Nyuddannet kandidat (Cand.Soc - Creative Business Processes)

Unread post by Anders Højsted » 30 Jun 2009, 10:57

Danske spilfirmaer har generelt meget få midler og har brug for at alle bidrager direkte til produktet.

På hvilken måde kan du bidrage til udviklingen af spillerne?

Hvilke ledelsesmetoder vil du anvende og i hvilke situationer?

Der er stor forskel på film-, teater- & spiludvikling; hvor meget kender du til software-udvikling? og forskellen på software-udvikling & spiludvikling?

Med venlig hilsen,
A.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Nyuddannet kandidat (Cand.Soc - Creative Business Processes)

Unread post by vonknut » 04 Jul 2009, 10:25

Vi har for nyligt diskuteret hvad der kan halte lidt i DK spilproduktion
-og der blev netop målgruppe research, forretningsmodel, projektledelse, salg o.l. nævnt som noget der kan halte lidt.

Så nej, en sådanne uddannelse kan ikke bidrage til noget ift. den rå produktion, men kan biddrage til en masse, ift. at realisere og monetarisere en produktion. -hvilket jo hvirker som om det lidt er det vi mangler i DK for tiden.

Min partner David Karpantschof er feks. uddannet på CBS og er til daglig den praktiske leder i PortaPlay, hvilket virker utroligt godt.

Så ja, det er højst sandsynligt noget der kan bruges til noget.
-men ja Anders, du har helt ret i, at der skal en vis størrelse virksomhed til (5-10+), før der er kapacitet til det.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

infini
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 24 Jun 2009, 22:09

Re: Nyuddannet kandidat (Cand.Soc - Creative Business Processes)

Unread post by infini » 23 Jul 2009, 12:38

Som udgangspunkt har jeg ingen kompetencer i retning af reel produktion. Det jeg kan bidrage med er hele konstellationen omkring produktionen - projektledelse, investor relations, human ressource management, intellectual property rights, osv osv osv.

Dertil kommer at jeg selvfølgelig selv har spillet computer så længe jeg kan huske, og kan således deltage i en kreative process....men ja ikke selve kode arbejdet.

Post Reply