BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 03 Nov 2016, 16:27

Hejsa :)

Image

Vi er ved at være færdige med vores 3. spil "Minion Masters" her hos BetaDwarf.

Det er noget lidt nyt for os, da det er et online PvP spil.
Dertil er det os mere real time strategy agtigt end hvad vi ellers har lavet.
Vi er super glade for det og har aldrig arbejdet på noget der er blevet spillet så meget på kontoret før :)

Vi udgiver det den 2. December, men lige nu har vi en kort kampagne hvor vi giver Steam keys til alle der signer up før den 12. November.
Spillet har nogle F2P mechanics, men launcher med en pris på $19.99, så nu har dem der er interesseret chancen for at undgå prisen hvis de vil prøve det :)

Jeg synes selvfølgelig det ville være fedt hvis i er klar på det, her er link til gratis steam key:
http://www.betadwarf.com/community/

Mvh
Steffen

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Instawin » 10 Nov 2016, 13:16

Og hvis man allerede er den glade modtager af jeres nyhedsmails?

Er man så blandt de heldige, der får en key? Eller skal man gøre sig særlig fortjent? ;)

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 10 Nov 2016, 13:56

Yes så får du den også da du allerede har fortjent den :)

Håber vi ses på lørdag :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by jonaz.dk » 13 Nov 2016, 16:23

Nå jeg fik lige spillet det nogle omgange i går aftes! :)

Det blev mest til nogle runder SP. Og en 3-4 online matches. Hvor det overvejede blev uddelt klø efter at have bygget et fornuftigt deck.

SP Sværhedsgraden virkede lige en tand for nem? når man spiller hard og expert. Havde jeg umiddelbart forventet lidt mere modstand.

Lillemanden på 6 år var TOTALT solgt på det. ;)
Han var pisse sur over at skulle i seng efter vi lige havde unlocket et nyt kort. Som vi så ikke kunne prøve i dag hvor serveren ikke kørte længere. Så han var lidt skuffet her i morges.

Syntes det virker rigtigt godt overall. Fint bud i mini-MOBA genren. Det er ikke en genre jeg normalt gør mig i.
Føles meget som Clash Royale med et lille twist af SpellBinders.
Klart bedre end Forced Showdown som aldrig rigtigt fangede mig i det begænsede omfang jeg prøvede det.

Som teoretisk betalende spiller ville jeg godt nok være lidt bummed over at betale $20 hvorefter man bliver udsat for F2P mechanics. Som meget muligt kunne influere balanceringen i spillet.
Bliver interessant at se hvordan Steam communitiet reagerer på det.
Fin strategi med genbrug af ingame assets fra tidligere spil som holder produktionsomkostningerne nede.

Overall good job! Og god vind med det. :)

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 14 Nov 2016, 10:58

Hej Jonas :)

Mange tak fordi du gad prøve krafter med det og endda havde inviteret familien :)

Vedr. sværhedsgraden er vi nu netop ved at kigge på metrics fra hvor meget folk dør, så det bestemt noget vi lige skal have fintunet.

Vedr. business modellen, så er det bestemt en udfordring ja. Der er dog flere spil der har success med den approach for tiden så som Battlerite og Brawlhalla.
Jeg tror det er vigtigt vi er transparente omkring det, på store page, steam forum osv. Men vi må se ja, det er altid et touchy subject.

Mange tak for feedback!

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Instawin » 15 Nov 2016, 09:36

Jeg fik anledning til at game lidt lørdag aften. Det var en hyggelig session, om end stærkt præget af lag. Så det var lidt vanskeligt for mig helt at vurdere oplevelsen.
Jeg har skrevet en fyldig survey, så jeg vil undlade at give den dybe tilbagemelding her. Men sige, at jeg synes det hele "came together very well". Og jeg kan godt lide det visuelle udtryk (som er noget af det, der tiltrækker sådan én som mig).

Jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvor jeg så om jeg var blevet registreret til den særlige "Saturday Night Fever"-præmie der? Men jeg er da spændt på at se, hvad den er.

Jeg var nok blandt dem, der fik serveret en ordentlig "can of whoop-ass" ... men jeg skyder naturligvis skylden på lag'en ;)
Eller måske var det fordi jeg ikke tog mig tiden til at fuldføre alle SP-missionerne med tilhørende præmier, før jeg kastede mig ud i PvP ... havde vist kun ordinary kort - og et enkelt legendary, og det var min fornemmelse mine modstandere sad med en lidt bredere vifte af bedre kort.
Nåh ... nok undskyldning - måske stinker jeg bare til det spil ... Ha ha, selvom jeg egentlig klarede mig ok i Spellbinders.

Det var en hyggelig event, og det var hyggeligt lige at tune ind på Twitch-udsendelsen også, og se en så spilkoncenteret Steffen, at nogle af hans svar blev meget kortfattede, og til tider kun kom i noget der mest af alt mindede om morsekode ... he he :) ;)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Instawin » 15 Nov 2016, 09:38

Hvis I har lyst kunne det være rigtig interessant at få lidt feedback omkring jeres monetization model, og hvilke læringspunkter I får omkring den. At blande det.
Vi sidder nemlig p.t. lidt i samme dialog "der hjemme".
Så lidt insight ville bestemt være cool :)

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 15 Nov 2016, 11:11

Jamen det kan vi sagtens finde ud af, du kan smide en mail forbi info@betadwarf.com og så kan vi sparre om det hvis det er :)

Vil os meget gerne høre hvordan du oplevede laggen (medmindre det allerede er beskrevet i spørgeskemaet).

Tak for feedback og indsats! :D

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by jonaz.dk » 23 Dec 2016, 14:29

Nå men her lidt efter debut på early access.

Det kører sgu da meget godt drenge! NICE! Det ligner der bliver råd til julegaver. ;)
http://steamspy.com/app/489520

Naturligvis er alt ikke til fuld pris. Estimeret halvdelen'ish er en del af humble monthly. Right?

Som forventet er der negative kommentarer på jeres IAP. Men det er i det mindre ende af skalen. Ellers gode vibes på user reviews.

Så tillykke med mere, forhåbentligt steady cashflow og glædelig jul! Det ligner noget der virker set ude fra. Og det er stadig kun early access.
Som er kærkomment oven på seneste sjat fejlede danske Steam releases. Med meget få undtagelser. Dejligt at se! :D

Håber ikke jeg overfortolker. Naturligvis er alt relativt til udviklingsomkostninger, burn rate osv. Men håber i er happy campers. :)

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: BetaDwarfs nye spil Minion Masters - gratis keys

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 24 Dec 2016, 14:50

Tak Jonas :)

Vi har os lavet nogle giveaways og lignende, men vi stadig godt tilfredse og folk køber rent faktisk ting inde i spillet også. Det tegner meget fint og lader os til at give lidt afkast til de andre spil ovenikøbet.

Det nyt og spændende :)

Men igen tak for tanken og god jul!

Post Reply