Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

vedsten
Level 3 - Infant
Posts: 30
Joined: 10 Jun 2016, 12:54

Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

Unread post by vedsten » 18 Nov 2016, 15:02

Hej Spiludvikling,

Vi har en halv-poleret prototype vi gerne vil have lidt input på.
Den er langt fra så helstøbt som de andre spil vi har fået testet her, men vi er lidt i tvivl om hvorvidt vi skal smide den eller ej.

Test Bouncy Beasts

Den er rimeligt bare-bones, men vi vil meget gerne har input på movement!
- Har du en følelse af kontrol eller virker det tilfældigt?
- Føles det tilfredsstillende at navigere?
- Andet input er naturligvis også meget velkommen

God Weekend!

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

Unread post by shrt » 18 Nov 2016, 15:53

Det er altid lidt sværere at vurdere om det føles rigtigt, når det er rettet mod en touchscreen og man sidder med en mus.

Men altså, jeg forsøgte flere gange at holde musen nede for at styre retningen; og det tog mig et godt par taps før jeg forstod at jeg ikke kunne styre den. Det føltes egentlig tilfredsstillende nok, som sådan, efter at jeg lærte det, men jeg tror man kunne tilføje meget mere hvis man kunne have indflydelse på retningen- større potentiale for "trick shots" og lignende.

Dog blev det lidt kedeligt i længden, samt en anelse frustrerende når den ikke hoppede den retning jeg forventede.

Men fedt at se at i fortsætter med de her "små" spil. Er stadig hooked på Break Liner (min rekord er 208!) :)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

Unread post by Instawin » 18 Nov 2016, 17:40

Funny lille spil. Det kan man sikkert godt blive bidt at sidde og tappe lidt på.
På mig virker kontrollen såmænd udmærket.

Virker som om det lille beast man styrer lidt hurtigt mister sin højde - at dens masse er for tung, men det er måske bare mig ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

Unread post by jonaz.dk » 20 Nov 2016, 11:52

Øv bøv. Får denne her i Chrome Version 54.0.2840.99 m. Win 7.
Image

I Firefox kan jeg spillet et par spil hvorefter den også brokker sig over noget exception noget.

Ser meget fint og polished ud på den grafiske side. Gameplayet virker også ok fint i one-button kategorien.
Tænkte det kunne gøres lige en tand federe hvis de der dyr spawnede oppe i luften. Og man skulle hoppe op for at komme til næste dyr/platform. Så det bliver lidt mere over i Doodle Jump. Bare uden tilt.
Tror det ville virke bedre at indføre lidt mere tension og give et fedt flow.

Tactile lavede Airheads Jump.
https://play.google.com/store/apps/deta ... eads&hl=en
Syntes faktisk det virkede ganske glimmrende. Måske den bedste vertical jumper jeg har prøvet?
Men det er nok svært at lave en jumper generelt, der virkelig er levetid i. Hvis produktionstiden er kort og i bliver ved med at fyre den af med Apple features. Så det jo fedt.

vedsten
Level 3 - Infant
Posts: 30
Joined: 10 Jun 2016, 12:54

Re: Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

Unread post by vedsten » 21 Nov 2016, 17:48

Mange tak for feedback!
Der er også blevet testet fysisk over weekenden, og vi har besluttet at lægge projektet på hylden.
Det kan være vi hiver det frem en gang i fremtiden, men syntes ikke ideen er skarp nok i den nuværende form.

@shrt 208 !? Sidder fast omkring 140 :D ~ Anyway, man kan faktisk styre retningen ved at time hvornår man bouncer på dyrene (venstre side bounces mod venstre og omvendt), men det var præcis det vi var i tvivl om hvorvidt var ordenligt kommunikeret. Vi har også testet fysisk over weekenden og du er ikke den eneste der misser det.

@Instawin ~ Mange tak for feedback, fangede du det med venstre/ højre bounce alt efter hvor der rammes? (lyder sådan tho)

@Jonaz ~ Damn, savner virkeligt dropbox's public folder feature, det var så dejligt nemt. Prøvede med firebase i denne omgang, men det kan være vi skal lede videre efter en erstatning. Tak for feedback, selvom projektet er droppet, prøver vi at arbejde videre med nogenlunde samme grund-mechanic og i den forbindelse kan det være vi skal prøve at lave noget vertical jumping!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Bouncy Beasts! ~ Mamaus måske næste?

Unread post by jonaz.dk » 23 Nov 2016, 11:21

Helt klart!
Ser frem til næste public prototype.

Denne her var fin. Men ja, den var ikke 100% i skabet.
Så klart bedre at slå dem ihjel tidligt og eksperimentere videre.

Post Reply