Marble Lounge

jenskofodhansen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2016, 17:52

Marble Lounge

Unread post by jenskofodhansen » 26 Dec 2016, 13:00

Hejsa :)

Har siddet og rodet lidt med et casual game. Det er en remake af klassikeren "Bust-a-move", med et tiki-tema over sig. Det er 100% fritids-projekt, men synes efterhånden det er ved at være sådan rigtigt færdigt :) Jeg vil dog blive super glad for lidt feedback fra nogle af jer :) Sig til om der er noget der er ulogisk, om det hakker på jeres telefon, etc.

Det kan hentes på Google Play store

Min kammerat har pt rekorden på over 1000 point, som jeg ikke er i nærheden af at slå, men måske har i bedre evner/mere held ;)

Her er lidt billeder og video:
Image

jenskofodhansen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2016, 17:52

Re: Marble Lounge

Unread post by jenskofodhansen » 26 Dec 2016, 13:04

En ting der undrer mig lidt, er hvor mange der kun får 3-50 point, når jeg kigger på indsendte scores...er det fordi det kører meeega sløvt på deres telefon, eller kan folk ikke finde ud af det?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Marble Lounge

Unread post by jonaz.dk » 27 Dec 2016, 19:44

Cool cool. Fin lille bubble shooter. Virker fint!
Har ingen performance issues. Til forskel fra de helt store bubble shooters der ude er det helt befriende at det ikke er sovset ind i nedturs f2p mechanics og tutorials.
Det er faktisk meget rart at der ikke er aim indikator. Det giver bedre fornemmelse af playerskill.
Nu er det ikke en genre der har min store interesse. Tror min highscore blev en 121 stykker.
Fremfor performance tror jeg mere det er bubble layoutet i kombination med fravær af aim indikator, som gør at det er ret udfordrende. Det virker forholdsvist random. Og gør det svært at lave et match. Mere gruppering af de individuelle farver i starten, ville gøre det lidt mere tilgængeligt.

jenskofodhansen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2016, 17:52

Re: Marble Lounge

Unread post by jenskofodhansen » 29 Dec 2016, 11:50

Tak for feedback :) Det er cool!

Ja, det er rimligt sobert og kræver at folk tænker lidt selv for at komme i gang. Er også bange for at det får folk til at gå i stå, at de ikke får det fodret ned i halsen hvad de skal og hvor de skal skyde osv. Det kræver selvfølgelig lidt at lave en tutorial, og fordi det er et hobby-projekt, har jeg ikke prioriteret det ind. Men ja, det kræver også lidt skills, og det er by no means random, man bliver faktisk bedre efter lidt øvelse. Men folk har nok ikke tålmodighed til sådan noget nu til dags ;)

Men ja, det er en god idé måske at lave det lidt mere simpelt i starten, f.eks. med kun tre farver på level 1, og så flere på senere levels.

Nå, men tak for at du gav dig lidt tid til at checke det ud, det er jeg glad for :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Marble Lounge

Unread post by jonaz.dk » 29 Dec 2016, 12:51

Mere random end Angry Birds POP Bubble Shooter. ;) (Der gik vidst lige keyword optimering i titlen for dem)
https://play.google.com/store/apps/deta ... apop&hl=en

Men det er en meget god reference til hvordan layoutet er skruet MEGET casual sammen i starten. Ikke at det behøver at være så nemt. Men det giver en meget hurtig instant gratification fornemmelse at lave den slags bubble matches der rydder halvdelen af skærmen.

Hvad er det forresten udviklet i? Og hvor lang tid som fritidsprojekt?
Gætter på at det for en gangs skyld ikke er et Unity projekt? ;)

jenskofodhansen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2016, 17:52

Re: Marble Lounge

Unread post by jenskofodhansen » 29 Dec 2016, 13:16

Tak. Jeg checker det lige ud ;) Men allerede fra screenshots kan jeg se lidt hvad du mener tror jeg :) Der findes jo en milliard bubble shooters derude, så det er selvfølgelig lidt en hård kamp om at skille sig ud, men det er ikke nødvendigvis målet, da jeg jo ikke tjener noget på det og det er ren hobby. Men det er da sjovere hvis folk henter det og spiller det ;)

Det er lavet i noget der hedder LibGDX, som vist ikke er så kendt, men jeg er ret glad for det og det var et naturlig spring fra den første udgave jeg havde lavet til min Sony Ericsson K800 før man overhovedet havde smartphones :P Det var da man lavede Java ME spil ;) Derfor var det ret lige til at overføre til LibGDX, der også er java-baseret. Jeg har ingen anelse om hvad lang tid det har taget, da det har været meget on off. Det har nok taget ca 100 timer, inkl at lave musik, Google play integration, kode, grafik, etc. Men det er et gæt :P

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Marble Lounge

Unread post by jonaz.dk » 31 Dec 2016, 13:07

Ja tror det er en meget sund indstilling. :) Hvis man som micro indie skal gøre sig på app markedet kommercielt skal man nok ud i noget mere nyskabende. Og være både sindsygt dygtig og heldig. End at bokse med en så veletableret genre. Men temaet og farve paletten er da noget lidt anderledes i Marble Lounge end resten. ;) Næsten alt i mobile casual games ligner hinanden i ekstrem grad. Men det virker! (for nogen i hvert fald)

Lokalt har vi en af de virksomheder med mobile casual fokus på vej med deres egen bubble shooter. Det ser i hvert fald ud til at den er i soft launch og de måler og vejer på projektet.
Vil helt sikkert tro de har en fair chance på markedet. De er rigtigt dygtige til casual games.
Gætter på de launcher inden for overskuelig fremtid.

jenskofodhansen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2016, 17:52

Re: Marble Lounge

Unread post by jenskofodhansen » 31 Dec 2016, 17:42

Jeps ;) Arbejder også på noget helt andet nu, som i hvert fald er anderledes. Om det kommer til at virke og er sjovt må tiden vise :) Jeg smider noget ind her engang, når der er noget mere spændende at dele. Tak for deling på Twitter i øvrigt :)

Post Reply