GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Trixxr
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 May 2017, 10:49

GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by Trixxr » 15 Aug 2017, 13:13

Image
GyroCube er endelig ude - og er gratis at downloade!

GyroCube er mit eget personlige projekt som har kørt siden 2014 - i meget varierende intensitet. Det er styret af telefonens gyroskop, og tillader derfor at spilleren kan kigge 360 grader rundt, ved blot at bevæge telefonen.

Der er lige pt. 2x, 3x, 4x, 5x, og Series Mode (hvor man løser alle 4 cubes efter hinanden og får en samlet tid). Derudover er der forskellige spin settings, og en række customization options.

Håber i vil tage godt imod det! :)


Android Download Link : https://play.google.com/store/apps/deta ... rixxr.cube

iOS Download Link : https://itunes.apple.com/us/app/gyrocub ... &ls=1&mt=8

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by jonaz.dk » 15 Aug 2017, 18:01

Fedt Anders!
Jeg kan nu rigtigt godt lide puzzle spil. Men jeg har aldrig været venner med Rubik's cubes. Og bliver det nok heller aldrig. ;)

Men interessant twist du har tilført konceptet.

Tillykke og held og lykke med release! :)

Trixxr
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 May 2017, 10:49

Re: GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by Trixxr » 15 Aug 2017, 18:07

jonaz.dk wrote:Fedt Anders!
Jeg kan nu rigtigt godt lide puzzle spil. Men jeg har aldrig været venner med Rubik's cubes. Og bliver det nok heller aldrig. ;)

Men interessant twist du har tilført konceptet.

Tillykke og held og lykke med release! :)
Tusind tak!
Det er vildt underligt at det endelig er skudt afsted. Har sunket nogle penge i nogle facebook reklamer der er målrettet mod Cubers - så jeg håber det giver pote!

Det har været en lang process - men main learning med det her projekt har klart været at holde processen meget mere åben - og skabe hype tidligere i forløbet, hvilket jeg dog synes er svært med projekter som dette, hvor fokus hverken har været på flot art, men dog bare på en god oplevelse for det specifikke segment jeg prøver at ramme! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by jonaz.dk » 15 Aug 2017, 18:47

Ja med kommercielle briller på vil jeg helt sikker lade tvivlen komme projektet tilgode.
Et twist på en kendt formel. Og direkte markedsføring til en dedikeret målgruppe.
Det lyder ikke heeelt skævt. :)

Er der rigtig VR support. Cardboard/GearVR? Eller er det bare snak?

Trixxr
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 May 2017, 10:49

Re: GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by Trixxr » 15 Aug 2017, 18:59

jonaz.dk wrote:Ja med kommercielle briller på vil jeg helt sikker lade tvivlen komme projektet tilgode.
Et twist på en kendt formel. Og direkte markedsføring til en dedikeret målgruppe.
Det lyder ikke heeelt skævt. :)

Er der rigtig VR support. Cardboard/GearVR? Eller er det bare snak?
Der er en working version på HTC vive lige nu - der skal bare lige tilpasses noget UI og diverse - men den er skam god nok!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by jonaz.dk » 16 Aug 2017, 11:01

ok! super cool med Vive support! :)

Forresten den nye GearVR med motion controller og Daydream ville nok kunne komme til at virke rimeligt fornuftigt.. maybe. Har ikke prøvet nogle af de nye mobile VR controllers endnu. Daydream platformen er indtil videre ikke den helt store sællert. Men GearVR bør ikke undervurderes. Aner ikke specifikt hvor mange enheder der er der ude af 2017 modellen.

Af forhåbentligt hjælpsomme forslag fra hoften. :)

-App ikon og farve tema. For det første syntes jeg du burde bruge det traditionelle cube farve tema + edges som jeg kan se du har i options. Så er der ikke så meget at rafle om. Folk ved instantly hvad det drejer sig om. Det gør sig også gældende i app ikonet.

**Disclaimer**.. Rubik's Cube er patenteret og trademarked. Så det skal der naturligvis holdes i vågent øje med hvad der kan lade sig gøre. Der står lidt om det på wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Rubik%27s_Cube

Virker til der er lidt spillerum dog.
"On 10 November 2016, Rubik's Cube lost a ten-year battle over a key trademark issue. The European Union's highest court, the Court of Justice ruled that the puzzle's shape was not sufficient to grant it trademark protection.[44]"


-Jeg ser dog mobil projektets største akilleshæl som værende 360 viewing. Med henblik på levetid. Som paradoksalt nok også er dets unique selling point. Folk søger altid mod laveste energiniveau når novelty faktoren er overstået. Nu ved du selv bedst efter udvikling siden 2014. Om hvor meget man gider og fægte rundt med telefonen.
Har på fornemmelsen at det går ret hurtigt før man bare vil sidde med telefonen/tablet uden for meget halløj og løse cuben. Du burde overveje en løsning.

-Gyro jitter og akseflip. Når jeg ligger telefonen ned helt statisk (måske bare min device?) Bevæger kameraet sig lidt jitter agtigt rundt.
Der er også noget desorienterende akseflip når man kigger rundt i kuben.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: GYROCUBE! 3D Cube Puzzle - Frigivet i dag!

Unread post by vonknut » 18 Aug 2017, 20:06

De fleste gyro-baserede spil nyder fordel af en "virtual joystick mode".
-så det ville sikker også være smart her.

Har dog aldrig været intelligent nok til at løse en analog rubiks cube.
Så kan ikke se hvordan jeg skulle kunne gøre det på mobilen....
-men "speed run" potentialet er stort, ift. dem der konkurerer i hurtig løsning af de analoge rubiks cubes :)

Post Reply