Beep tonen virkede heller ikke saa godt paa mig og der skete lidt det man ville forvente. Det kunne vaere interessant hvis man kunne goere det uhyggeligt uden at gaa efter et hurtigt pludseligt gys.
Har på Universitetet studeret gyserspils påvirkning af spilleren, og hvad det er, der gør gyserspillene uhyggelige.
Jeg vil give dig ret i, at det som kan gøre spillet uhyggeligt, uden at bruge "chok effekter" (som ofte opfattes som et ret billigt scare-trick både i film og spil) er en del bedre, og
rigtigt fedt hvis man kan få det til at fungere.
Jeg er selv i gang med et lignende gyserspil i Unity, som jeg måske smider op her inden længe, hvor jeg arbejder lidt på at bruge meget få chok effekter, men i stedet
går efter at invoke en følelse af at noget er efter en, uden at vise sig selv frem. Det er det vi kalder "Feeling of terror". Terror effekter står i kontrast til Horror effekter,
da
Horror effekter er noget som vi kan opfatte "fysisk" (f.eks. i form af chok), og hvor
Terror er noget vi kan opfatte "psykisk" (f.eks. hvis man i lang tid ikke har stødt på noget som helst uyggeligt, men befinder sig i et uhyggeligt miljø. Derved vil man efterhånden begynde at regne med at noget uhyggeligt snart sker, hvilket i sig selv kan virke skræmmende).
Hvis du vil vide mere om disse teorier, foreslår jeg at læse nogle af Bernard Perron's artikler.
Her er en af dem som PDF:
http://www.cosignconference.org/downloa ... n_2004.pdf
Ellers er der vel bare at sige at i bare skal klø på.

Man lærer ikke at lave spil ved at side på sin flade, og det kommer til at tage lang tid -- men når det lykkes, så er det bare AWESOME!
Held og lykke med projektet.
MVH
Anders.
Kind regards / Mvh.
Anders Møker
MSc. Medialogy / Cand. Scient Medialogi