Unread post
by vonknut » 08 Mar 2014, 10:36
Selv med en programmør ville jeg anbefale at bruge det.
Så kan han lave scripts til playmaker og så kan i begge bruge dem til at scripte behaviour.
Det er rigtigt at det er lettere for ham, indledningsvist, at kode det direkte.
Det er også rigtigt at det er mere "rent" og optimeret.
MEN
Dit spil vil nok ikke lide under performance problemer grundet triggers og events.
Din programmør vil kun være der noget af tiden.
Og når han ikke er der mere, så vil du have sværere ved at ændre noget i projektet, hvis ikke i bruger playmaker, end hvis i gør.
F.eks. hvis i laver bogen færdig, launcher og så opdager en uhensigtmæssighed, ift. den scriptide behaviour, som kræver fix + rebuild (f.eks. noget der observeres ved brugertests eller kunde feedback).
Eller hvis du "løber tør for programmør" før projektet er færdigt og lige mangler at arbejde med lidt content, før det endelige build.
-eller variationer af ovenstående
Vi lavede f.eks. 3 projekter i efteråret simultant, hvor de 2 af dem brugte playmaker og det 3. ikke gjorde (mest et "ui baseret" spil).
Og selv om vi havde programmører på til alle 3 projekter, så forbandede vi den dag vi valgte ikke at bruge Playmaker til det 3..
For det gjorde i praksis, at det stort set kun var programmøren, der kunne rette ting i det, såsom grafik og lyd nusseri, timing af stuff, effekter og transitions etc.
Så just saying.....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning