Rocket Crisis ude til Android/iOS

david3r
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2014, 15:31

Rocket Crisis ude til Android/iOS

Unread post by david3r » 27 Jun 2014, 16:21

Jeg har netop udgivet mit første spil, Rocket Crisis, på Google Play og App Store.
Spillets gameplay er inspireret af det gamle Missile Command, men med en masse nye fjender, upgrades, osv.

Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... cketcrisis
App Store: https://itunes.apple.com/app/id896118870

Spillet er gratis, og jeg håber at I finder det underholdende :-)
Feedback er meget velkomment!



Image

Image

Image

Image
Last edited by david3r on 30 Aug 2014, 10:58, edited 1 time in total.
David Kudal
President of Triple Rocket

Mail: davidk@triple-rocket.com
Linkedin: David Kudal

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Rocket Crisis ude til Android

Unread post by jonaz.dk » 28 Jun 2014, 10:55

Hej David tillykke med dit første spil! Altid dejligt med et overskueligt scope, lave tingene færdige og komme ud med en release. Godt!

Grundlæggende meget fint lille Missile Command spil.. der er sikkert en bunke af dem i forvejen der ude, kunne jeg forestille mig?!? Har ikke en bredere referenceramme i kategorien at sammenligne med.

Syntes jeg oplever at ingame reward økonomien er liiiige en tand for stram. Og jeg rammer en mur for tidligt hvor jeg føler at det ikke er interessant at grinde videre. Når man går efter upgrade pathet. Jeg tror det er bedre at spilleren kommer længere og investerer mere tid i spillet før denne er moden til at blive en betalende bruger.

Super fint der er rewards per stjerne man får. (Dog er det meget muligt at man skal bruge en eller to 80$ på nukes for at få en ny stjerne til $100.. så det er ikke helt optimalt). Random gratis stuff er selvfølgelig altid dejligt.

Star reward strukturen tænker jeg noget i retningen af.
0 Stars - $25
1 Star - $50
2 Stars - $100
3 Stars - $200
Og ikke kun give dem en enkelt gang et nyt stjerne niveau er opnået. Men hver gang der bliver spillet.
Priserne i shoppen skal nok lige have en tur op ad eksponentielt. Hvis repeated grind bliver mere markant i designet.
Og star rewards skal muligvis forøges en smule i næste map batch man spiller.


Hvis du ikke er med på den. Så kunne der også give $ rewards for hvert nedskudte fjendemissil. 1-5$ per nedskydning. Afhængigt af sværhedsgrad.

De der $25 er bare et kedeligt fixed beløb hvor der ikke er nogen relation til spillerens performance.
Det er bare altid rart at der kommer indtægt ind på de små ting. Og man altid føler der er en eller anden form for progression. Enten økonomisk eller level progress.

Måske have både repeated star rewards og missile shoot down rewards. Og så justere shop priserne efter de nye forhold.
Gælder ikke mindst consumeables. Cap eller eksponentielt cost increase på dem relativt til antal.


Og nu kommer der aller vigtigste... hvordan kan man lave sådan et spil uden at der løber små mennesker rundt ned på jorden?
Små bløde fleshy mennsker som løber brændende rundt, bløder, skriger af smerte når et missil slår ned. :)

david3r
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2014, 15:31

Re: Rocket Crisis ude til Android

Unread post by david3r » 30 Jun 2014, 12:38

Skrigende blødende mennesker gør jo hvilket som helst spil bedre, så jeg forstår faktisk ikke hvordan jeg glemte dem :-p


Tak for kommentarerne, det er nogle gode pointer du har.

Jeg tror at $ for nedskydning er en rigtig god ide, så spilleren hele tiden føler at han bevæger sig fremad økonomisk. Det kommer med i næste update.

Repeated star rewards er umiddelbart lidt problematisk hvis de giver fuld reward. Der er nogle baner der er korte men intense, og de bliver nok alt for oplagte at grinde. Den skal jeg lige gennemtænke noget mere, om der er en god måde at lave det på.
David Kudal
President of Triple Rocket

Mail: davidk@triple-rocket.com
Linkedin: David Kudal

david3r
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2014, 15:31

Re: Rocket Crisis ude til Android

Unread post by david3r » 03 Jul 2014, 09:17

Så er der lagt en ny version op, hvor økonomien er en del mere venlig.
Man tjener nu penge undervejs i banerne (flest hvis man rammer flere targets på samme tid), så man får meget mere ud af at spille/genspille baner end tidligere.
David Kudal
President of Triple Rocket

Mail: davidk@triple-rocket.com
Linkedin: David Kudal

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Rocket Crisis ude til Android

Unread post by jonaz.dk » 04 Jul 2014, 10:15

Helt klart! Meget bedre :)
Man får følelsen af at det giver lidt mere mening at spille. Nu kom jeg da til en boss fight.. blimps og money blimp.

Fint touch med x4 salvage pick up.

david3r
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2014, 15:31

Re: Rocket Crisis ude til Android

Unread post by david3r » 30 Aug 2014, 10:56

Så er Rocket Crisis ude til iOS også!
https://itunes.apple.com/app/id896118870

Der var en masse god feedback (bl.a. i denne tråd) til Android versionen, så spillet er nu en del "venligere" at komme igang med.

Der er desværre stadig ingen skrigende blødende mennesker - det må blive i 2'eren... :-)
David Kudal
President of Triple Rocket

Mail: davidk@triple-rocket.com
Linkedin: David Kudal

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Rocket Crisis ude til Android/iOS

Unread post by jonaz.dk » 26 Nov 2014, 16:50

Fik lige luret lidt på Missile Command kategorien.
Damn hvor de sucks!

Tror du har lavet det bedste Missile Command spil på AppStoren. Af hvad jeg lige har kunne finde. :)

Og er der nogen speciel grund til ikke at supporte lavere versioner af iOS end 7.1?

david3r
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2014, 15:31

Re: Rocket Crisis ude til Android/iOS

Unread post by david3r » 27 Nov 2014, 11:10

Hehe, mange tak :-) Ja, det er ret meget crap indenfor den genre, så barren er ikke sat så højt. Og det er vist endnu værre på Google Play...

Mht iOS så var det en meget pragmatisk beslutning. Det mest low-end iOS device jeg havde at teste det på var en iPhone4, og der var performance lige på grænsen af hvad jeg synes var acceptabelt, så jeg satte grænsen ved iOS 7.1 så 4'eren var det laveste supportede device. Det virkede mere simpelt end at gå ind og begrænse direkte på enkelt modeller.
David Kudal
President of Triple Rocket

Mail: davidk@triple-rocket.com
Linkedin: David Kudal

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Rocket Crisis ude til Android/iOS

Unread post by vonknut » 27 Nov 2014, 21:57

Bortset fra på ipod, så er install base på 7.0- meget lav.

Så det går vist....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply