Her er så anden del af sagaen, egentligt er det nok bare sparx 1.2, men versionsnumrene flyver åbenbart rimeligt let let fra hoften fra mig.
-Det er hovedasageligt selve motoren jeg har optimeret, hastigheden burde være forøget med 15-.20 X, gennem utallige forsøg + 1 nyt grafikkort og java 6 u10(alting er jo relativt)), og en generel bedre udnyttelse af java2d(skriv til bitmap, blit it to screen), samt et drive for hele tiden at gøre det lidt bedre grafisk.
-Måske ikke det mest origianele koncept (Geometry wars, super originalt... i know), men et lille frirum for mig til at udøve det jeg elsker, nemlig at programmere noget grafisk lækkert(hvis jeg selv skal sige det) i java.
Håber i kan bruge det til noget, selvom det stadig er en håbløs beta.
Regner med at putte hiscore op her inden Søndag, men er lige blevet far så min tid er rimelig sparsom.
Bortset fra det så giv endelig en eller anden kommentar, positiv eller negativ, jeg higer selvfølgelig efter de positive, men det er nok de negative jeg ka bruge til mest.
http://www.sparx.dk
Sparx2 WIP
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 29 May 2008, 10:43
- Location: Vesterbro, Copenhagen
Sparx2 WIP
http://twitter.com/JJerrik
https://market.android.com/details?id=d ... attackwave
There are 10 types of people in this world - those who understand binary and those who don't
https://market.android.com/details?id=d ... attackwave
There are 10 types of people in this world - those who understand binary and those who don't
Re: Sparx2 WIP
Det er et fint og hurtigt lille spil, men det kunne godt lige bruge et lille twist, såsom nogle flere valg.
F.eks.:
Point bruges til at købe våben, strategi valg ift. spam vs. slow area of effect
el.
Hvis man mover skyder man langsommere, dvs. valg mellem at blive stående og spamme eller undvige men skyde langsommere
el.
Wrap-around på kanter (asteroids style), så man kan undvige lettere + fjende adfærd mere uforudsigelig (kræver større overblik)
el.
acceleration / deacceleration på move (vector / low-G style, ala frontier/starcontrol), så der bliver mere strategi i om man står stille eller er "on the move" hele tiden
el.
"Turret-turn-around time" på rumskib, så det tager lidt tid at skifte skud-retning (f.eks. først venste, så højre)
F.eks.:
Point bruges til at købe våben, strategi valg ift. spam vs. slow area of effect
el.
Hvis man mover skyder man langsommere, dvs. valg mellem at blive stående og spamme eller undvige men skyde langsommere
el.
Wrap-around på kanter (asteroids style), så man kan undvige lettere + fjende adfærd mere uforudsigelig (kræver større overblik)
el.
acceleration / deacceleration på move (vector / low-G style, ala frontier/starcontrol), så der bliver mere strategi i om man står stille eller er "on the move" hele tiden
el.
"Turret-turn-around time" på rumskib, så det tager lidt tid at skifte skud-retning (f.eks. først venste, så højre)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Sparx2 WIP
Grafikken er rigtig lækker!
Det forvirre mig lidt at bruge både mus og taster, men det er helt sikkert bare mig der er gammeldags.
Det forvirre mig lidt at bruge både mus og taster, men det er helt sikkert bare mig der er gammeldags.