Ok, den kan jeg til gengæld godt købe.
Tænker du "fantasy" istedet for Sci-Fi? Der kunne jeg måske være lidt bange for at fantasy/strategy genren er lidt overrendt, men jeg kan tage fejl.
På art-direction fronten er jeg jo lidt hæmmet af at jeg kan det jeg kan

Men samtidig så er det her jo work-in-progress og jeg har fokuseret mest på at få spillet til at fungere og fyldt "artwork" på i det omfang det var nødvendigt for overhovedet at få spillet til at være spilbart. Selv mine begrænsede evner rækker en del længere end til hvad jeg har lavet her i første hug, men jeg har måske lidt naivt troet at folk kunne se gennem det i så tidligt et stadie.
Men ok, det lyder rimeligt, og det kan være jeg skal flytte mit fokus.
Man kan så fundere videre over hvordan spil som f.eks. Minecraft er blevet hvad de er? Og nej, jeg siger ikke at Hexadome et et bedre spil end Minecraft, meget langt fra, men det kan sgu ikke være det visuelle der har fået folk til at få interesse for Minecraft til at begynde med

... Jeg er med på at Minecraft var noget mere nyskabende, men vi taler også om "orders of orders of orders of magnitude" større interesse.
Men det er måske lige præcis der problemet er. Det er ihvertfald lidt min personlige frygt (og måske også min mave fornemmelse) at vi er havnet i en situation hvor man enten kommer over en eller anden "attention threshold" og laver en Subway-Surfer eller en Minecraft (om man så gør det på bling eller gameplay er sekundært), eller også så kommer man ikke over grænsen, og så er man ingenting.
Man kunne godt forestille sig at i en verden hvor alle ser de samme få app stores med tilhørende få top 10 lister, og alle følger nogle meget få trend sættere så bliver der dels ikke rigtigt plads til små success'er, og deraf heller ikke plads til ret mange succes'er overhovedet (folk har kun den tid de har, og hvis alle skal spille clash-of-clans, så spiller de ikke også Hexadome).
Nå, 'nuff rambling, tak for input, jeg må jo se hvad jeg kan gøre ved det.