Hey vedsten
Lyder som en interessant ide, med en mindre produktion. Så Kommer gerne lige med lidt feedback.
Jeg er vild med musiken og det meget simple gameplay. Det giver sådan en dejlig zen-like oplevelse. Tilgengæld var jeg ret forvirret over, hvad mine fail conditions var, da jeg spillede de første par gange.
Det hang muligvis sammen med, at første gang jeg nåede 0 på nedtælleren, så døde jeg ret hurtigt efterfølgende. (Jeg tror muligvis det var fordi jeg røg ud af skærmen i bunden.) Det betød at jeg til at starte med troede det IKKE handlede om at nå 0 på nedtælleren - hvilket jeg senere indså ikke gav mening i forhold til spillets titel.
Det spillet vil have god glæde af, er lige at give 1- 3 sekunders feedback til spilleren om hvorfor man døde. Når spillet skifter så hurtigt til titelskærmen, synes jeg det er ret svært at få en forståelse af hvad man gjorde forkert og skal gære bedre til næste gang.
Eksempelvis, når jeg falder ud af skærmen i bunden, så lad rumskibet lave en lille eksplosion eller ligende partikel effekt.
PÅ samme måde, kunne I også tilføje en lille eksplosion når jeg rammer ind i en af de røde linjer.
Alternativt kunne i også tilføje nogle små pigge (i form af trekanter) på de røde linjer. De behøver ikke at være super tydelige, man skal bare lige kunne ane, at de er forksllige i forhold til de andre linjer. Vi ved jo alle at det aldrig er sjovt at flyve ind i pigge, så det vil gøre det mere tydeligt at de er farlige.
Hvordan kan det være at I vælger at gå med et level system, i stedet for et mere klassisk highscore system? - for at være lidt anderledes?
Håber I kunne bruge feedbacken